pondělí 24. února 2014

Recipe: Red Curry Lentil


Tuto fotografii už jste mohli vidět ve třináctem díle Food diary. Kombinace cibule, mrkve, čočky a koření kari jsem si velice oblíbila, a tak jsem se rozhodla vám sepsat tento jednoduchý recept. Díky vysokému obsahu vlákniny a bílkovin se skvěle hodí na večeři (ideální pro ty, co se snaží vyhýbat pečivu).


Obecně luštěniny nejím příliš často (asi díky zdlouhavé přípravě - ano, jsem líná si večer vzpomenout na nějaké namáčení předem), ale červenou čočku si uvařím velice ráda. Je hotová během chvilky a ze všech luštěnin mi chutná jednoznačně nejvíce. V blízké době se chystám také na Egyptskou čočkovou polévku podle Kitchenette (recept zde). Kombinace chutí je dost podobná, takže už teď vím, že si pochutnám. V mnoha receptech se tento typ polévek zjemňuje i kokosovým mlékem, tak bude na čase zase provětrat peněženku v Bille. A teď už k samotnému receptu.

Na 1 porci budete potřebovat:

asi 2 lžičky olivového oleje
1 střední cibule
60 g červené čočky
2 malé mrkve
kari koření
asi 2-3 dcl vody
sůl, pepř

Postup je opravdu velice jednoduchý. Cibuli si nakrájíme na měsíčky a na troše olivového oleje osmažíme dozlatova. Poté poprášíme kari kořením, které necháme krátce s cibuli zpěnit a přidáme na kolečka nakrájenou mrkev. Asi 3 minutky opékáme a následně přisypeme čočku, spolu s ní přilijeme asi 2-3 dcl vody (během vaření přilíváme dle potřeby) a dalších 10 minut dusíme. (Ostatně dokud nám čočka nezměkne, ale pozor! Má tendenci se rychle rozvařit a v tomhle receptu to není žádoucí.) Nakonec už jen dochutíme solí a pepřem.

Já pro navýšení bílkovin ještě navíc servírovala s vejcem.

...

A co vy? Zařazujete do jídelníčku pravidelně luštěniny? 


SHARE:

19 komentářů

  1. Díky za skvělý recept:) já se luštěniny snažím zařazovat pravidelně do jídelníčku, takže tohle stoprocentně vyzkouším:))

    OdpovědětVymazat
  2. Červenou čočku jsem si koupila poprvé minulou středu a už je pryč :D Občas jsem si uvařila i klasickou, ale jak říkáš... Jsem na to moc líná asi :D Vím, že to není vrchol všeho zdravého, ale mě moc chutnají červené fazole z plechovky (Lidl). Hlavně když není čas, tak do krabičkového obědu ideální :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se zbavíš toho nálevu, což většinou udělá každý, tak to není vůbec nic špatného. Taky je používám :)

      Vymazat
  3. Mňam, miluju čočku! Už od malička jsem se vždycky těšila, až budu u babičky a dáme si spolu čočku nakyselo s vajíčkem<33 S babičkou jsme pak dělali blbosti a jedli ji čínskýma hůlkama :D :D Vypadá to skvěle, něco podobného jsem si už vařila, jen z toho pak umixovala kaši :) Udělala si mi chutě, takže asi brzo znásilním ten pytlík čočky, co mám v zásobě :D
    Jinak k tomu kokosovému mléku- v lidlu jako součást asijského týdne ho teď mají a za plechovku ušetříš asi dvacku oproti Bille! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve článku o asijském týdnu zmiňuji, že mi nevyhovuje :) ale jinak díky :)

      Vymazat
  4. Čočku znám jen tu "klasickou", červenou jsem ještě nejedla...je velký rozdíl v jejich chutích? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pořád je to čočka, takže zas rapidní ne, ale ta červená je proti hnědé droboučká a taková sladší. Těžko se to popisuje, určitě zkus.

      Vymazat
  5. Tuhle kombinaci si dělám docela často, můžu se tím vždycky užrat! :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvelý recept a aj celý blog, a preto sa stávam novým sledovateľom ! :)
    pozývam ťa na svoj blog :) COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  7. Cervena cocka je supr. Zkus tento recept na polivku, co s pritelem milujem:)
    http://littlepurpledream.blogspot.cz/2014/02/ahoj-lasky-dneska-jsem-si-pro-vas.html?m=1

    OdpovědětVymazat
  8. Tvůj blog jsem objevila teprve nedávno, ale už několikrát mi posloužil jako inspirace. Zrovna tohle čočkové kari s mrkví jsem už stihla udělat dvakrát :D Červená čočka je moje oblíbená luštěnina, zatím jsem ale zkoušela jen polévku, salát nebo burgry.. tahle nová kombinace mě nadchla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší! Burgery zní skvěle, tak ty musím taky vyzkoušet.

      Vymazat
  9. Konečně recept, u kterého mám vše doma :3 moc díky, zkusím pozítří k obědu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Při hledání inspirace na vaření jsem narazila na tenhle recept a jsem fakt ráda. Kombinace by mě asi samotnou nenapadlo a chutná to výborně, díky :)

    OdpovědětVymazat
  11. S radostí budu informace šířit dál :-) a těším se na další recepty a rady :-)))

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig