neděle 9. února 2014

Food tips II.


Týden uplynul jako voda a je tady druhý díl nového seriálu Food tips. Minulý týden jsem vám (nebo spíš vy mě - tímto moc děkuji za všechny rady a tipy) představila pohanku lámanku (zde) a jak jsem vám slíbila, tak také píšu mé zhodnocení. Ochutnala jsem ji prozatím pouze v kombinaci s cibulkou, mrkví, hráškem, rukolou a kozím sýrem (foto v předešlém Food diary XII.), ale i tak jsem si moc pochutnala. Pravda, první dojmy byly dost rozpačité, ale myslím, že jsem zvolila ideální spojení chutí, kterým budu nějakou tu chvíli věrná. I když, něco mi říká, že taky brzy poputuje do trouby...

Dnes opět zůstaneme u příloh a podíváme se na zoubek obilnině jménem...
Quinoa


Quinoa původem pochází z jihoamerických And, kde se pěstovala až do výše 4 000 metrů. Pro andské civilizace byla po bramborách (a před kukuřicí) druhou nejdůležitější plodinou. Inkové ji nazývali „matkou všech obilnin“ a incký vládce byl tradičně prvním, kdo každoročně zaséval první nová semínka. Americká NASA s ní vzhledem k jejím speciálním vlastnostem počítá jako s jednou ze základních potravin pro vesmírné lety s lidskou posádkou. Quinoa představuje výbornou alternativu k rýži či kuskusu. Mouka z této plodiny se skvěle hodí k přípravám těsta při bezlepkové dietě.

Návod k přípravě:
Quinoa vyniká svou jednoduchou přípravou. Vařte podobně jako rýži (2 šálky vody na 1 šálek obiloviny) po dobu 14-18 minut. Po uvaření se quinoa vyznačuje příjemně lehkou, nadýchanou strukturou a jemnou, lehce oříškovou chutí. 


Kalorická hodnota/energie (na 100g): 
1 539 kJ/368 kcal
Bílkoviny: 14,1 g. Sacharidy: 64,2 g. Tuky: 6,1 g (z toho nasycené mastné kyseliny 0,71 g). Vláknina: 7,0 g


Využití:
Konkrétní recepty zatím vyhlídnuté nemám, ale zřejmě bych ji upravovala stejně jako kuskus nebo bulgur - aneb, co dům dá (zelenina, kuřecí maso,...).

Quinoa se zeleninou, klíčky a žampiony
Zdroj: Fitness as a lifestyle (zde)
Quinoa se zeleninou z trouby
Zdroj: fresh.iprima.cz (recept zde)
Zapečená brokolice s quinoa
Zdroj: dietologie.cz (recept zde)
...

Jaké kombinace chutí a způsoby úprav mi doporučíte vy?

SHARE:

12 komentářů

  1. Jsem milovník quinoi :-) ,ale už né tak té její ceny :-/ nedávno jsem si pořídila i červenou a černou a chci si pořídit i quinové vločky :-) a quinoi používám stejně jako kuskus,bulgur ,jáhle.....zamíchám a je to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je o něco dražší...možná i proto se jí taky stále vyhýbám :-D O černé a červené jsem ještě neslyšela, tak děkuji za info.

      Vymazat
  2. Quinou jsem ještě nezkoušela, ale líbí se mi :) Kuskus a podobné tlačím pořád, chtělo by to změnu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá to super, zaujala ma hlavne tá jemne oriešková chuť :3
    Dúfam že to nájdem v zdravých potravinách :D ! pekné fotky! :)
    chocolate kiss

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano, popřípadě vím, že ji mají v DM :-) Děkuji.

      Vymazat
  4. Quinou jsem jedla jenom jednou, zato její chuť mě dost oslovila. Určitě ji zase někdy zařadím do jídelníčku. :P

    OdpovědětVymazat
  5. quinou miluju, ale je děsně drahá, takže vždycky čekám na nějakou "zvláštní příležitost" kdy si ji dopřeju :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já se na dnešek tak hrozně těšila! Už od rána jsem tím každého ve škole otravovala, jak se na tenhle článek těším! :D
    Quinou jsem párkrát měla, ale nekupujeme ji domu.. Ani nevím proč.. Takže s ní moc nepracuju, ale asi změním názor :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D jééé, to mi děláš radost :-* Omlouvám se za pozdní čas, ale chodím v neděli do práce a předpřipravit jsem ho nestihla.

      Vymazat
  7. Quinou mám moc ráda, je vážně výborná!:P A moc dobrá je jen s nastrouhaným uzeným tofu, tofunézou, cibulkou, kyselíma okurkama, mrkví a adzuki fazolkama:P

    OdpovědětVymazat
  8. To zní jako přímo slast chutí!! <3

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig