pondělí 28. září 2015

Recipe: Autumn Apple Oatmeal | Podzimní jablečná kaše


Nevím jak na vás, ale na mě už zvenčí dýchá podzim, a s tím přichází i nové sezónní potraviny/jídla. Asi vás zklamu, ale o dýni to dnes nebude. Zůstanu u osvědčené jednoduché klasiky. Ovesnou kaši snídám ať je léto nebo zima, ale většinou si ji servíruji s banánem. Dnes jsem však neodolala a vyměnila banán za jablko. A myslím, že na pár dní mám o změnu postaráno, jelikož tahle ovesná mi navodila tu pravou podzimní atmosféru, kterou si teď nesmírně užívám. Podzim je totiž mé nejoblíbenější roční období, a to obzvlášť, když je venku tak krásně slunečno a teploty ukazují příjemných 15-20 °C. Když opomenu fakt, že jsem poslední 4 dny byla nemocná, aneb přihlašte se, kdo ty změny teplot také nezvládl, na tohle období jsem se vážně těšila.



Budete potřebovat (na 1 porci):
50 g ovesné vločky
1 ks (100 g) jablko
10 g vlašské ořechy
1/2 lžičky skořice
voda
(mléko)
sladidlo (Flavdrops - bílá čokoláda)

Postup
Jablko si nakrájíme na kostičky, poklademe na talířek a dáme na 1 min vlnit do mikrovlnky na maximum. Pokud máte dostatek času, opečte jablko na lžičce kokosového oleje na pánvi. Vločky smícháme se skořicí a pokrájenými ořechy, směs zalejeme vodou, osladíme a necháme 1 minutu odstát, aby vločky tekutinu nasály. Poté kaši vlníme v mikrovlnce 2-3 min na střední výkon tak, aby se všechna tekutina odpařila. Kaši naředíme opět vodou a mícháme do doby, než začně dělat bubliny.

Nakonec zdobíme teplými kousky jablka a sypeme opět skořicí.



Já mám raději ovesnou kaši z mikrovlnky. Naučila jsem se ji dělat tak, že je krásně nadýchaná. Samozřejmě pokud si s ní raději vyhrajete na sporáku, určitě zvolte svůj vlastní postup.

Nutriční hodnoty (bez mléka)
Energetická hodnota: 1198 kJ / 286 kcal
Sacharidy: 43 g (z toho cukry 8 g)
Bílkoviny: 8 g
Tuky: 9 g

SHARE:

11 komentářů

  1. koukám, že máme úplně stejný poměr na suroviny =D ... já teda ovesnou většinou dělám na sporáku (když nejsme na koleji) a naučila jsem se nejdřív vločky na sucho opražit a pak zalít, mají pak zajímavou chuť. Do mikrovlnky většinou dávám přes noc namočené musli nebo v ní dělám mugcake. V poslední době ujíždím na kombinaci s mákem, banánem a fíky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem je dřív pražila. Teď už jsem na to asi příliš líná :-D A mák taky miluju, a to jsem taky mohla zmíniz, protože zrovna Lidl je jeden z mála obchodů, co ho prodává mletý bez cukru.

      Vymazat
  2. Mňam, mňam, jablíčkovou ovesnou mám moc ráda, někdy i půlku jablka strouhám přímo dovnitř a se skořicí a oříšky je vážně skvělá! :-) A hrušková taky tak!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, to zní skvěle. Na hruškovou kaši se vrhnu příště. Děkuji za tip!

      Vymazat
  3. mňam ! takú jesennú si robím teraz každý deň, len banán vždy skombinujem s jablkom, lebo banánu sa neviem vzdať :D minule som si robila makovú so slivkami a škoricou a bola takisto úžasná ♥ :) škorica je jedna z najobľúbenejších surovín, ktoré dávam do ovsených kaší. V mikrovlnke som raz kašu robila, ale nepodarila sa mi, skôr to boli len vločky namočené vo vode :/ takže ju vždy pekne uvarím v hrnčeku :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jsi ji vlnila příliš krátce. Vždy nechám vodu úplně odpařit, aby vznikl takový mugcake a pak vločky zpětně vodou naředím a vymíchám do hladké nadýchané kaše. Ale určitě zůstaň u vaření. Hlavní je, že ti chutná.

      Vymazat
  4. Jablíčková ovesná je super, taky z ní cítím ten podzimní nádech :) Kombinaci ořechů, jablka a skořice mám taky moc ráda!

    OdpovědětVymazat
  5. No vida - kdyby mne napadlo vzít si z chalupy jablka, tak jsem mohla zítra vyzkoušet tvůj recept. Ale vyhodnotila jsem, že tento týden nestíhám péct, na syrová jalbka jsem alergická, tak pro tentokrát zůstaly jablka ve sklepě. Tak snad příště. Ale mohla bych vyzkoušet švestkovou... švestky jsem si dovezla ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švestková je taky skvělá. Obzvlášť ovesná máková a na to horké spařené švestky zalité datlovým sirupem. No mňam!

      Vymazat
  6. tak to je super recept. kašu mám tiež rada s jablkom, po všetkých tých banánoch je to často veľmi príjemná zmena. a so škoricou je to tá najlepšia kombinácia :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  7. Dneska jsem ji vyzkoušela, akorát jsem přidala ještě trochu karobu a místo jabka hrušku, datlový sirup a byla super. A přesně jak říkáš, z mikrovlnky je nejlepší, když jsem ji tak poprvé vyzkoušela, úplně jsem se divila jak krásně krémová je :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig