čtvrtek 10. září 2015

Hot trend: Fitness Women


Dnes jsem měla v plánu zveřejnit úplně jiný článek (na který se tímpádem můžete těšit zítra), ale ráno jsem měla takovou menší filozofickou chvilku a během 10 minut sepsala něco, co jsem měla už dlouho na srdci. Nevím, co takovým článkem mohu vzbudit za diskuzi, ale říkám si, že blog je to nejideálnější místo, kde prezentovat svůj vlastní názor. A příjde mi, že jen málokdo z nás má s prominutím koule to v dnešní době udělat. Takže jdu možná s hlavou na pranýř a kamenujte mě jak chcete, ale první chci, ať si sami sáhnete do svědomí (stejně jako já).

Když mi bylo asi 15 let, pamatuji si, že holky typu ramínko na šaty byly v té době velkým trendem. Užívala jsem si pocit, že kalhoty mi drží na místě právě díky vystouplým kyčlím a stavěla se před zrcadlo tak, abych alespoň náznakem zahlédla klíční kosti. Teď mě tato představa upřímně děsí, ale nic si nevyčítám, protože společnost jednoduše nastavila trend, kterého se tehdy všechny náctileté dívky včetně mě držely.

Uplynulo sedm let a já nyní projíždím aplikaci Instagram plnou osvalených děvčat, které se před zrcadlo stavějí jako bikini fitness modelky, zatínají své bicepsy a kvadráky, aby svou dřinu ve fitku ukázali celému internetovému světu. To, že jsou u toho téměř nahé, by jistě taky stálo za článek, ale tomuto tématu se dnes věnovat nechci. Všichni, kdo chodí do fastfoodů a neprovozují jakoukoli sportovní činnost, jsou v dnešní době out. Pokud někdo z těch zarputilých fitnessáků vybočí ze svého režimu, okamžitě vše prezentuje jako tzv. cheat, aby každý pochopil, že to bylo něco zcela výjimečného! A zítra se za to samozřejmě potrestá minimálně dvouhodinovým kardiem. 

Jessica zasvětila fitness oblasti celý svůj život a jak sama říká, zachránilo jí to život. Není řečeno, že pokud se tomuto odvětví věnujete 24/7, je to nutně špatně.
Ačkoli to tak může vyznít, nechci se tím nikoho dotknout! Sama mám z velké části máslo na hlavě, protože tyhle holky z nějakého důvodu sleduju. A ne, nejsem hater a opravdu se mi trend vypracovaných těl líbí! Je to prostě trend dnešní doby. Na co chci ale apelovat? Pokud se v tomto obrázku alespoň z části vidíte, zamyslete se nad svými prioritami v životě. Přestali jste chodit s kamarády ven, abyste se náhodou nevystavily pokušení nějakého #cheat jídla? Trávíte většinu času v posilovně a přizpůsobujete tomu celý svůj školní či pracovní harmonogram? Ano, nezlobte se, ale vážně je pro mne nepochopitelné, když někdo chodí za školu, aby do puntíku splnil svůj tréninkový plán. Ale možná je to jen tím, že tenhle trend je mnohem aktuálnější u mladší vrstvy, tedy náctiletých, a tak jako mí rodiče nechápou mé zdravé zapálení pro fitness, já nechápu situaci těchto dívek.

Pokud mám na něco chuť, do jídla si to zařadím. Víceméně se stravuji ve stylu IIFYM, o kterém už mám také sepsaný článek a objeví se v příštím týdnu i na webu Online Fitness.
Na jednu stranu jsem určitě ráda, že riziko v mém dětství stát se anorektičkou je na ústupu, ale nevím, zda-li být ráda za to, kam se společnost posunula. Teď už to není jen o hladovění, ale čím dál více děvčat (a věřím, že i chlapců) má problémy se záchvatovitým přejídáním. Z anorexie přes obezitu ke svalům, a to pouze u těch šťastlivců. Tak si schválně sami sáhněte do svědomí, jestli je fitness pro vás pouze volnočasovým koníčkem, zda-li máte hranice nastaveny v přijatelných mezích či jestli cvičíte a jíte zdravě s chutí nebo jen proto, že vás do této situace uvrtal tento novodobý trend. Pokud vše děláte se zdravým zapálením, pak vám gratuluji! Protože takových je podle mě aktuálně strašně málo. A nebudu lhát, i mi minimálně rok trvalo než jsem si vše srovnala v hlavě. Teď cvičím vyloženě proto, že mě to baví a jím to, co mi chutná. Je den, kdy bych od rána do večera s chutí jedla jen salát a je den, kdy mám prostě chuť na zmrzlinu. Světe zboř se! 

...

A teď předávám slovo vám! Nebojte se vystoupit z davu a vyjádřit svůj názor.


SHARE:

36 komentářů

  1. Mám na to podobný názor a taktiež sa mnohokrát zarazím keď si otvorím niekoho príspevok na FB alebo instagram. Podľa mňa je tento fitness trend ďalšou formou PPP. Dievča nemusí priamo hladovať (ani nebude lebo by stratila "gains" :D), ani sa prejedať ale tá neustála kontrola, výčitky keď vyjde z režimu, musí počítať makrá atď. To má podľa mňa ďaleko od "healthy lifestyle" keď súdi dni podľa toho aký náročný mala workout a či splnila do bodky stravu. Prešla som si tiež anorexiou a pamätám si na myšlienky, ktoré sa mi honili hlavou a častokrát ich vidím práve v popiskoch k týmto fitness fotkám a príspevkom. Taktiež ma ešte na tom zaráža to delenie: buď si strašne fit, zdravý, žješ podľa pravidiel alebo ješ vo fastfoodoch a chlastáš cez víkendy, akoby neexistovalo nič iné. Buď si úplne proti sacharidom alebo naopak proti tukom, hlavne sa niekam zaraď a ži podľa toho. Pritom to, že ťa jedlo ovláda 24/7, roky žiješ na hranici bazálu a robíš hodiny kardia nie je o zdraví a o tom byť aktívni. Samozrejme nechcem zovšeobecnovať, ale myslím si, že mnoho ľudí chce hlavne byť in, dokázať sebe i ostatným akú majú kontrolu a tak trocha vynikať nad ostatnými. Niektorým ľuďom neverím ani to, že chcú inšpirovať ostatných ale skôr sa predvádzajú. Ono akonáhle človek cvičí a stravuje sa zdravo niekoľko rokov vie, že ak zje jeden deň o 2000kcal viac nič sa mu nestane, ak jeden deň je len dvakrát a ďalší sedem krát nespomalí si metabolizmus a ak týždeň nebude cvičiť, nepríde o svaly. Ide hlavne o balanc či v jedle, či v cvičení, či v prioritách. Toto by som navrhla ako ďalší trend - nájsť harmóniu v živote.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, dokonalý komentář! Jsem moc ráda za tvůj názor a jsem hlavně ráda, že to tak nevnímám jen já. Bohužel všichni slepě dané fotky likují a dané slečny obdivují. Přitom třeba ani netuší, že holka se rozešla s přítelem a doma to má na ostří nože, a to jen proto, že svět jejího vesmíru je teď dieta a cvičení. Jak říkáš, vše musí být v rovnováze.

      Vymazat
    2. Krásně řečeno! A hlavně ten "balanc v prioritách" :)

      Vymazat
  2. Skvěle napsáno :) taky cítím, že se společnost posouvá z jednoho extrému do druhého, ale je to aspoň trošku posun k něčemu "zdravějšímu", resp. na svaly se neumírá, tak jako na následky anorexie a bulimie... Jsem ale zvědavá, kde budeme zase za dalších pět, šest, sedm let...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Přesně tak, z extrému do extrému a někteří do toho spadnou vyloženě nechtěně. Jak už jsem psala, nebyla jsem výjimkou. A nevím, jestli vůbec chci vědět, kam až to zajde...

      Vymazat
  3. Vidím to podobně....
    A nemůžu si pomoct, ale úplná posedlost vším "fitness" je podle mě stejně zlá, jako posedlost štíhlostí, tedy anorexie. Jakmile má někdo svoje tělo v žebříčku hodnot mnoho příček před vším ostatním (chvíle s rodinou, zážitky, společné akce s kamarády), je to špatně.
    Jasně, že teď ty slečny tvrdí jak jim to vyhovuje........ale když mi bylo 16 a loupala jsem na Vánoce z kapra strouhanku, tvrdila jsem to stejný, stejně jako když jsem si na kamarádčině oslavě nedala ani sousto dortu. A problém byl trošku jinde. Kvůli těmhle posedlostem vlastním tělem může utéct spoustu zážitků a hezkých chvil, a pak už může být pozdě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Sypu popel na hlavu sama sobě, ale to hlavně proto, že chci ukázat, že i já si tím prošla. Nechci tvrdit, že teď to mám v hlavě do puntíku srovnané, to určitě ne. Příjde den, kdy mě nějaká volovina ala loupat strouhanku z kapra :-D napadne. Ale naštěstí mi po chvíli dojde, že je to naprostá blbost a rychle se vzpamatuju. Je mi právě hrozně líto, že ty holky se okrádají o čas, což je to nejcennější, co máme, a už to nevrátí. Ikdyby ten článek otevřel oči alespoň jedné slečně, budu za to nesmírně vděčná.

      Vymazat
    2. Já právě taky, ale kolikrát se díky tomu všemu zarazím, uvědomím si co mě to zase napadlo a rychle se proberu.
      A kolikrát, když vidím některé "fitness slečny" a jejich řeči, místo motivace v tom vidím varování, jak bych nechtěla (zase?) dopadnout...

      Vymazat
  4. super článok :) mne tiež chvíľu trvalo kým som pochopila ako si nájsť správnu rovnováhu, aj kvôli koláčiku alebo palacinkám som bola schopná mať výčitky. nebolo to až také drastické, no pociťovala som to aj tak. cvičila som však vždy pre zábavu a nikdy som sa nejako moc netýrala s jedlom to však už zvládam lepšie a už ma ani tie palacinky a koláčiky nebolia. :D všetko s mierou, ani tá čokoláda sem tam fakt neublíži. :D
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, hlavně nad tím neuvažovat jako nad nějakým zlem :-) Ve výsledku pak ráda vzpomínám na dobu, kdy jsem do sebe tlačila rohlíky s šopákem, protože to byla doba, kdy mi to bylo úplně jedno a viděla jsem to jen jako jídlo, co mi chutná, ne jako nálož tuků. Teď se holky vším akorát stresují a přiberou i po kostičce čokolády. Všechno je jen v hlavě.

      Vymazat
  5. Na tvuj blog jsem narazila poprve a musim rict, ze tenhle clanek je po dlouhe dobe neco, co ma hlavu a patu. A dekuji za to. Kdyz se tam zamyslim, tak jsem presne ten typ... ktery se tak necha ovlivnit spolecnosti. Anorexie v patnacti, potom patlani se z toho nekolik let, negativni postoj k jidlu a snaha o vytvarovani postavy a svalu a vsechno to - zname to. Muj zivot se toci hlavne kolem fitness (jidla a fitka) a je to nekdy strasne svazujici a unavujici... Mela jsem toho tolik v hlave, co jsem chtela komentovat, ale nejak se mi to vsechno slilo. :D Kazdopadne ... Dekuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji! Vážím si podpory. A taky jsem z toho všeho někdy akorát znechucená, a to mě to má dělat naopak šťastnou. Ale ono to nejde jinak, když vidím tolik holek, co cvičí a jí zdravě jen proto, že jim to "nakázala" společnost.

      Vymazat
  6. Veru, souhlas. V poslední době (no asi tak poslední rok :D) blogy jen čtu a nic moc nekomentuji, ale tady teda musím říct, že souhlasím. Je to prostě dnešní doba. Jsem zvědavá, kam se to posune dál. Sama sleduji několik fitnessek, takže rozhodně hater nejsem, a naopak obdivuji jejich vůli. Ale... vím, že když se postavím před zrcadlo po ránu, zatnu všechno co můžu, málem se udusím, a pak se vyfotím z dobrého úhlu, že to bude vypadat OK. Ale taky vím, že si ráda zajdu na pizzu nebo těstoviny a pak by si mě někdo mohl lehce splést s těhotnou ženou. :D Osvalená těla se mi líbí, ale taky to vnímám jako trend. Kdo ví, co přijde za 10 let. Nutno říct, že tato móda je alespoň z části fajn. Zdravé jídlo a cvičení nikdy nikomu neublížilo, pokud se to nežene do extrémů. Kdežto kost a kůže? Nic moc. Snad se to nevrátí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Teri! A pobavila jsi mě :-D Taky by se v mém mobilu našlo dost selfíček tohoto (přidušeného) typu :-D Ale já jsme zase názoru, že tohle by měl vidět jen můj (potenciální :-D) partner. Představa, že má partnerka denně postuje svůj zadek na instagram by se mi fakt nelíbila. Ale to je zase téma na jiné povídání. A myslím, že anorektičky už se do módy nevrátí ;) To by bylo dost morbidní vzhledem ke všem kampaním, které na tohle téma vznikly.

      Vymazat
  7. I já musím jen souhlasit. Prestože se cvičím hodně, dělám to proto, že mě to baví, že se odreaguju a zbavim stresu.. Snažim se jíst zdravě, ale když se jde s kamarádama na pivo, tak se jde na pivo a ne na vodu. Ale nevyčítám si to.. Život není jen hlídání jídelníčku a cvičení.
    A nebýt mých problémů s trávení, rozhodně trávím v kuchyni o polovinu méně času.
    Protože hlavní cíl mám být zdravá a šťastná a ne unavená, bez přátel a sama ve svém fitness světě.

    OdpovědětVymazat
  8. Úplně si mi vzala slova! V poslední době totiž přemýšlím nad tím samým. Osobně se mezi těmihle - s prominutím- pipinkami nepohybuji, ale stačí fakt projet instagram a je to. Jak to má pak působit na lidskou psychiku, když každá druhá fotka je holej zadek před zrcadlem nebo břicho a k tomu kousek prsa, aby to bylo zajímavější? :D Občas když mi to už fakt leze krkem(asi tak jako reklamy v televizi), tak mi pomáhá, když si představím, jak tyhle fotky fotí :D. Jak se kroutí s telefonem v ruce, aby zachytili svůj zadek z nejlepšího úhlu :D Já osobně to neříkám z nějakýho hejtu, jenom to prostě je pro mě hrozně nepochopitelný :D Sama jím co chci, váhu mám v normě, cvičím kdy chci a občas běhám, ale tím to pro mě končí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle představa mě nenapadla :-D Ale taky se někdy před zrcadlem kroutím jak užovka a snažím se (sama pro sebe) zachytit, jestli tam není nějaký progress :-D Ale to spíš jen pro zábavu. Já to samozřejmě nikomu neberu. Někomu zase může připadat úchylné to, jak mám plný instagram fotek jídla... Ale asi raději budu ukazovat co jím než co jak vypadám ve spodním prádle.

      Vymazat
  9. Nebojim se vystoupit z davu, ale tentokrat v nem castecne zustanu. Me se tenhle trend libi, mozna zachrani spoustu mladsich holek od toho, aby spadly uz ve 12 do anorexie jako ja atd atd, o tom ale mluvit nechci. Nevadi mi ani, jak poses, kdyz nekdo tomuhle stylu zivota dava vsechno. Kazdy mame neco jineho. Nekdo se zhlidne v urcitem sportu, nekdo ve cteni, jiny v mode atd atd a casto tomu prizpusobuje vsechno a rekla bych, ze pokud si to ten clovek uvedomuje, neni na tom nic spatneho. Jedine co mi snad vadi je, ze se do toho pousto vsichni, aniz by o tom neco vedeli. Chytry uz je dnes kazdy, kazdy druhy je po par hodinach fitness trener a pritom pak clovek cte a vidi takove blaboly (o zkreslenych predstavach o telech fitnessek ani nemluvim), ze se boji, co vsechno jeste lidi nevymysli. Sama nemam vuuubec idealni postavu, bohuzel to (skoro jak pises) preslo od anorexie az k druhemu extremu - nadvaze, ktere se chci samozrejme zbavit, ale delam pro to i to, ze se vzdelavam. Ctu studie v anglictine, nazory ruznych fitness guru, ale hlavne - premyslim. Coz je to, co spouste lidi dnes chybi. Prectou si clanek o paleu, iifym, zivote bez lepku, psenice atd azacnou to horlive praktikovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu. A já opravdu apeluji na ten extrém... Nemám nic proti tomu, když někdo občas postne selfíčko z posilovny. Sama to dělám. A to, že každý je dnes "odborník" je určitě další z problémů. Já se nechci považovat za žádného guru ve svém oboru a už vůbec ne, že jsem za poslední 4 roky sežrala všechnu moudrost světa, ale když vidím, jak si některé holky po zhubnutí např. 5 kg troufají nabízet jídelníčky?! Jak k tomu příjdeme my, co jak říkáš, opravdu studujeme, věnujeme se tomu a jednoduše do toho dáváme vše! Já tomu teď obětovala hodně, a proto mě tohle mrzí. Snad bude poradenství jednou vázanou živností a budu doufat v to, že nějaký chytrolín tímto člověku neublíží. Protože jídlem lze neskutečně ovlivnit (doživotě) zdravotní stav.

      Vymazat
    2. Naprosto s tebou souhlasim a uz ted se tesim a doufam, ze lidi, kteri to berou vazne, stejne jako ty, bude vic a ze se o tech lidech bude vedet, aby vetsina lidi, co si kupuje jidelnicky, dostala opravdu ty kvalitni...

      Vymazat
  10. Naprosto s tebou souhlasím a je fajn, že o tom píše někdo, kdo se v podstatě pohybuje přímo v oboru :) Společnost v každé době stanoví kritéria úspěchu a za těmi se pak všichni ženeme a snažíme se ostatním ukázat, jak jsme nejlepší, takže tyhle holky svůj upocenej zadek s celulitidou pochopitelně neukážou. Je ale důležité si uvědomit, že cílem je přece být zdravý a aktivní a ne polonahý, namožený a na Instagramu. Osobně jsem alergická na to, když někdo fotí každej kousek párku a ohání se cheat dnem, nebo mi tvrdí, že nesnáší běhání nebo chození po venku, jízdu na kole, plavání a kolektivní sporty, ale hrozně ho baví zvedat železo a hopsat na pásu... A nedat si tu buchtu od babičky je taky prostě hřích! Výjimkou je v tomhle za mě snad jen člověk, co trpí záchvatovitým přejídáním, který se musí opravdu hlídat, aby nesnědl buchtu i s babičkou (jo, mluvím z vlastní zkušenosti) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten konec mě pobavil :-D Děkuji za komentář! Jdu sama proti sobě, protože možná právě některá z těchto slečen mohla být mou klientkou. Ale já se především snažím holkám otevřít oči a uvědomit si, jaká je realita a jak to mají brát. To, že jim dám jídelníček, neznamená, že od teď už si nikdy tu buchtu od babičky nedají... Všichni propagují zdravý životní styl, ale jen hrstka z nich chápe, že to není dieta.

      Vymazat
  11. Musím se přiznat, že i Já jsem začala koketovat se cvičením a zdravou stravou hlavně proto, že jsem to viděla všude na sociálních sítích. V te době jsem neměla žádný koníček ani kamarády a tak jsem s Tim začala. Plus co jsem opustila střední školu tak jsem i maličko přibrala a to se mi nelíbilo. No chytlo me to, ale nikdy jsem nešla do extrému a jim všechno a když náhodou do posilovny nejdu tak se svět nezboří. Hon za dokonalou postavou není nic pro me a na žádnou soutěž se nechystám tak proc bych si nemohla dat v mire jídlo jake chci :-) nic se nemá přehánět

    OdpovědětVymazat
  12. Zrovna asi před dvěma dny jsem si říkala, že bych něco podobného napsala. Máš ve všem pravdu! U mě to není tak dávno, co jsem se k fitness dostala, ke cvičení, zdravému životnímu stylu a ano, jsem novodová "náctiletá", ale rozhodně to nedělám, protože musím.
    Naopak, cestu jsem si k tomu vybudovala přes zdravotní i psychické problémy, fitness a pohyb mi pomohl se z toho dostat ven, zdravý styl mi ukázal, že nechci patřit k těm teenagerům, co se víkend co víkend opíjejí někde pod stolem a pak si ani nepamatují, co bylo.
    Je mi smutno a nevím, jestli se smát, mlátit hlavou do zdi nebo brečet, když potom v pondělí poslouchám své spolužačky, jak všechny přehánějí, že o víkendu to byla akce sice suprová, ale že nabraly tak 3 kila a teď musí do "fitka", aby to bylo zase "perfektní".. Ne, zvedá se mi z toho žaludek. Je to velký rozdíl, jít do posilovny s nasazením a hlavně tím, že vás to baví... a ne jen proto, abyste za týden mohli zase radostně chlastat a zas a znova pořád dokola..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem s pohybem začínala jako s únikem od svých problémů. Nadbytečná kila jsem shodila stravou, pohyb už jsem zařadila jen proto, že mě začal bavit. Možná i proto se k tomu obě stavíme tak pozitivně. Většina těch mladých holek to dělá cíleně kvůli postavě a tímpádem je skoro nemožné mít z toho potěšení. Ale každý to máme jinak. Třeba ony budou na našich místech za rok, dva,... Ono každý víkend chlastat taky nelze věčně. Tohle je zrovna u náctiletých taky trend. Taky jsem si připadala děsně cool, když jsem chodila na diskotéky :-D A mnozí u toho i v mém věku zůstali. Nikoho nesoudím za jeho životní styl. Ostatně kdybychom žili zdravě všichni, nebyl by to životní styl, který je pro nás tím vším tak výjimečný.

      Vymazat
    2. On je to jako únik dobrý, tedy, podle mě rozhodně lepší než právě onen alkohol, cigarety..Ač, co si budeme nalhávat, k tomu jsem taky měla sklony. Jasně, všechno je to o těch trendech a zdá se, že samotné fitness takovým jedním je. Ale jako přišlo, tak zase odezní...a ano, je možné, že ty holky budou za 2 roky na tom stejně jako my, a nebo budou vzpomínat se a smát se tomu, co to bylo za hloupou část jejich životů a radostně se budou věnovat zase jiné módní vlně.. Kdo ví :)
      Ale každopádně souhlasím s Tvou poslední větou! Máš naprostou pravdu!

      Vymazat
  13. Jakože máš pravdu, s tím fitness trendem, ale docela dost přehrané mi připadá, když jsi řekla, že kdo chodí do fastfoodu, nebo vybočí ze svého režimu je out, to teda nevím kde potom žiješ ? Já jsem ze své třídy například jediná, která se o fitness tak intenzivně zajímá (nepočítám tzv. "udržovačky-běžkyně, sem tam kliky, dřepy") a nedávám to na sobě vůbec znát, krom toho, že si nosím krabičky. Ale rozhodně nevím o NIKOM, kdo by byl out, protože jí nezdravě, nebo necvičí a byl nějak vyvrhlý..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc mě chytáš za slovo :-) Ukázala jsem na dva extrémy. Lidi, co fitness moc hrotí, a ty, co tráví svůj čas ve fast foodech. Nemyslela jsem ty, co si tam občas zajdou na hamburger či zmrzku. Taky tam občas zavítám :-) Mým cílem bylo jen naznačit, že obě varianty jsou v určité míře správné. Ostatně je to tak se vším - všeho moc škodí. Ale věřím, že kdyby se srovnal stejný člověk žijící nezdravě teď a před 5 lety, tak teď by se u něj mohly vyskytnout výčitky a třeba i stud, že tam chodí, zatímco před 5 lety by mu to bylo úplně jedno. Ta společnost náš k tomu cvičení a zdravé stravě tlačí a já jsem za to samozřejmě ráda!! Jen někteří to ženou do zbytečných extrémů, což očividně ty vůbec nejsi, tak možná proto jsi mě úplně nepochopila.

      Vymazat
  14. Jako bys to vytrhla z mé hlavy!
    Krásně jsi to sepsala..!
    Také mi chvíli trvalo, než jsem dospěla k rozumné rovnováze a srovnala si život podle skutečně chtěných hodnot. A dostala mě k tomu trochu paradoxně anorexie. Když jsem se probrala z kómatu, kde jsem díky ní skončila, nebylo to jen procitnutí organismu, ale mnohem později i duše. Vybavila jsem si ten pocit bezbrannosti a prchlivou existenci vlastního života a od té doby vím, že nemám nekonečně času, jak se mlže zdát, a tak, pokud něco chci, musím to plnit okamžitě. A pokud jednomu stojí v cestě druhé, musím zvážit jejich cennost pro mou osobu.
    Mnohdy je, ale třeba porazit lenost a odlišit jí od pocitu ,,doopravdy nechci". Hodí se zkrátka koukat do budoucna.
    Už dlouhé čtyři roky se hrdě prezentuji za medičku a často mě napadlo s tím skoncovat. Ale s chladnější hlavou jsem usoudila, že aktuální omezování mi za splněný sen stojí.
    A tak to dělám pokaždé, Ptám se sama sebe a hledím do budoucna.
    Pokud mám chuť na dort, tak si ho dám. Ale předem zvážím, jestli je to vážně tak silná touha a nebudu mít tendence si to v budoucnu zbytečně vyčítat.
    Snažím se být sama k sobě upřímná a protože myslím, že se mi to daří, mohu s čistým svědomím přísahat, že ve cvičení vidím odpočinek, zábavu a společně se zdravým životním stylem mě bezmezně naplňuje.
    A cheaty nepraktikuji. Nikdy své tělo nepodvádím. Posezení v cukrárně přeci není švindl, protože kdo mi to zakázal??

    Více takových pravdivých článků a odvážných duší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za tvůj příběh! Ač jsem měla trochu husinu, čím sis musela projít, o to hlasitější potlesk si zasloužíš. Nikomu bych nepřála si projít takovým extrémem, jen aby procitl, ale očividně vše zlé je k něčemu dobré. Držím ti palce, ať už je od teď jen dobře a moc děkuji za podporu!

      Vymazat
  15. Jo, taky jsem si tím prošla. Vymlouvání se na nevolnost či něco jiného, jen abych nemusela ten dort nebo nešla s kamarády na pizzu. Jednu velkou facku bych si za to teď dala.

    OdpovědětVymazat
  16. Haha, tak já jsem ve svých 27 (skoro 28, ehm..) ten člověk, který byl rád, že mu drží džíny na místě díky kyčlím :))) Ale to v 16 šlo tak nějak samo :) A navíc se nosily bokovky. A zvony.

    Jo, taky mám Ig plný holčin, co mají břišáky, prdele, krabičkují, neskutečně si dávají do těla.. Podle mě je takový vzor stejně nedosažitelný jako Kate Moss v devadesátkách (a tím mám na mysli pokud to holka nemá jako full time job) Výjimky existují, ale zas tak moc jich není :)

    Ve svém věku a situaci (předpokládám, že to tu čtou spíš mladší ročníky) je prostě těžké vše dodržovat na 100% - 9 hodin v práci, domácnost, pes, social life - jsem ráda, že mám ok postavu a stíhám (povětšinou zdravě) uvařit. Snažila jsem se i víc, ale určitá situace v životě mě donutila zvolnit. Takže vím, že nikdy nebudu vypadat jako ty holky z fotek, ale co - sport dělám pro uvolnění a radost a jídlo to samé, ať už je to rakvička nebo nějaká super low carb večeře :)

    PS: Nejvíc mě baví ty komenty typu: Budou vám házet klacky pod nohy a nikdo vám nebude věřit, že uspějete, ale děláte to pro sebe, bla bla.. Já když opravdu aktivně hubla, tak mě okolí podporovalo. Možná proto, že jsem měla čas i pro přátele a svým superfitness životem všechny okolo neodradila :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, člověk to ensmí přehánět. Ale určitě jsi šťastný člověk, když tě okolí vždy podporovalo. Já to říct nemohu. Respektive přátelé mě podporovali a podporují (kdyby ne, nebyli by to přátelé), ale rodina s tím bojuje do teď. Už to přijali, ale nechápou to a asi nikdy nebudou.

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig