čtvrtek 24. září 2015

Grocery Haul + Gift 4You


Na větší nákup vyrážím zpravidla v pondělí, jelikož o víkendu vymetu poslední zásoby (:-D). 
Kde nejraději nakupuju a co v mém košíku nesmí nikdy chybět? 
To vám dnes ukážu. Mimo jiné se vlastně dozvíte poměrně značnou část obsahu mého jídelníčku.


Mým nejoblíbenějším obchodem, kde až na pár drobností seženu naprosto vše (nejvyšší kvalita za nejnižší ceny), je Lidl. (Chci jen upozornit, že se nejedná se o žádnou reklamu, nýbrž pouze můj názor!) V jejich stálé nabídce vždy najdu to, co hledám, ale nenechávají mě chladnou ani tématické týdny jako je např. Americký, Italský, Asijský, Španělský nebo Mexický. Moc ráda zde nakupuji i sportovní oblečení, na které se stojí doslova fronty, a kdo nemá ostré lokty, nemá šanci! (:-D) Ale dnes zůstaneme jen u toho jídla...

Přílohy a pečivo 

Z příloh preferuji Basmati popř. Jasmínovou rýži. Jelikož velikost porce se den ode dne liší, upřednostňuji rýži sypanou, nikoli ve varných sáčcích. Tuto od Golden Sun mám ze všeho nejradši, a že jsem jich už vyzkoušela spoustu. 

Další mou nejčastější přílohou jsou brambory. Ty většinou kupujeme ve velkém množství od pěstitelů. Pak také celozrnný kuskus, který kupuji od značky Arax (v Penny marketu nebo Kauflandu). A do třetice (nebo vlastně čtvrtice) mám ráda celozrnné špagety. Ty také kupuji v Lidlu (obrázek zde), kde jsou za cenu snad jen 20 kč, a jsou opravdu kvalitní. 

Ovesná kaše - něco, bez čeho by můj život neměl smysl. No dobře, trochu přeháním, ale ovesné vločky doma opravdu nesmí nikdy chybět. Nejraději mám tyto jemné od značky Nordwaldtaler. Dle mého názoru jsou úplně stejné jako ty od Emca, akorát za poloviční cenu ;)

Pečivo nekonzumuji příliš často, ale celozrnné knäckebroty jsou u mne na denním pořádku. Vždy mě skvěle zasytí a odjakživa mám ráda všechno křupavé, takže je ani ničím nemažu a křupu je jen tak se zeleninou popř. nějakou formou bílkoviny (sýr, šunka,...). Občas je max. potřu kečupem se stévií.


Mléčné výrobky

Den většinou zakončuji kaseinem, a pokud ne zrovna v práškové formě, přichází na řadu nízkotučný tvaroh nebo cottage light. Spolu s oříšky, trochou skořice a nepraženého BIO kakaa. Cottage samozřejmě ráda volím i na dopolední svačiny nebo večeře. Nejraději ho mám v salátu. Skvěle tak nahradí dressing.

Jogurty ani kefíry moc často nekupuji, ale taky se občas v lednici objeví, když dostanu chuť.

Ze sýrů kupuji nejraději mozzarellu light, syrovátkový sýr nebo směs strouhaných light sýrů - Gratin-Käse Light-Gerieben od Linessy (obrázek zde), a tu opravdu zbožňuji, a dokonce má lepší hodnoty než Eidam 30%, a je v ní čedar, a ten já vážně můžu na kila, a prostě kupte si ji! (:-D)

Maso a jeho alternativy

Kuřecí prsa většinou kupuji čerstvá za dobrou cenu v místním řeznictví. Po čem ale ráda a vždy sahám v Lidlu je mleté hovězí 100%, které si po 100 g rozdělím do mikrotenových sáčků a namrazím. Nejraději ho mám s kuskusem, rajčaty a cuketou (recept zde). Ještě před pár měsíci jsem tam kupovala takto i mleté krůtí, ale už jsem ho tam dlouho neviděla :(

Občas koupím i filé lososa. Obzvlášť, když je o 30% kvůli záruční lhůtě zlevní. To dorazím domů a už žhavím pánev. Mňam! Mami, on se prostě musí hned sníst nebo se zkazí, chápeš?! :-D Na co ale v rámci ryb nedám dopustit je tento tuňák ve vlastní šťávě. Konzerva má 150 g a stojí snad okolo 37 Kč. V nějakých testech dokonce tento tuňák vyšel jako jeden z nejkvalitnějších a upřímně se vůbec nedivím.

Z alternativ masa mám moc ráda i tofu (bílé, bazalkové, marinované, uzené, chilli). To Lidl zařadil do sortimentu teprve nedávno a jsem za to ráda. Teď už mi tam vážně skoro nic nechybí. 

Ovoce a zelenina 

A už se dostáváme k ovoci a zelenině, která u nás doma nesmí nikdy chybět. Když mě zrovna v sezóně nezásobuje má milovaná babička, je třeba navštěvovat supermarkety. A tady už tak nelpím na Lidlu. Většinou jedu podle toho, co lahodí mému oku a peněžence.

ovoce vybírám většinou jen banány, jelikož ty (snad ještě kromě malin) jako jediné jím. Teda mám ráda všechno ovoce, ale z těch druhů každodenní potřeby to jsou opravdu primárně jen banány. Bez zbytku se obejdu :)

Z čerstvé zeleniny jdu vždy po klasice - rajčata, papriky všeho druhu, okurky, ředkvičky, cuketa, brokolice, květák, listová zelenina, atd. Z mražené zeleniny mám vždy doma zásobu fazolových lusků, listového špenátu, občas i čínskou směs pro zpestření, a když neseženu čerstvou brokolici, tak i tu kupuji mraženou. Opět jsem vyzkoušela už několik značek mražené zeleniny a nejvíc se mi osvědčila z Lidlu. Snad jen v Glóbusu na váhu mají kvalitnější, ale ten mám od místa bydliště poměrně daleko. 

Ze sterilované zeleniny kupuji pravidelně tyto žampiony a bílé zelí. Toho bych se upřímně nejraději ujedla k smrti! Kde se hrabou kyselé okurky.

OŘECHY

Z oříšků mám moc ráda vlašské ořechy. Těmi nás opět zásobuje babička, takže v tomhle ohledu dost ušetřím, ale i tak si pravidelně kupuji mandle. No a oříšková másla, to je taková závislost, že ty moc často doma raději nemívám (:-D). Ale když už, tak mířím do Mark&Spencera.

...

Určitě by se ještě našlo spoustu potravin, které pravidelně konzumuji. O čem bych určitě do budoucna ráda napsala článek je koření, jelikož momentálně mám pár oblíbených druhů, bez kterých se neobejdu. 
A jak už název článku napovídá, mám pro vás menší dárek! A to tento mnou navržený "zápisník", do kterého si můžete zapsat nejen váš týdenní jídelníček, ale i pohyb a součástí je i tzv. nákupní list!

Nejedná se o žádné mistrovské dílo, ale pokud se vám líbí (máte rádi růžovou :-D) a rádi byste měli o svém stravování, pohybu a nakupování přehled, stačí pouze do komentářů napsat váš e-mail, a já vám ho v PDF pošlu :)

...

A pokud máte nějaké tipy na vaše TOP výrobky, určitě je nezapomeňte v komentáři také zmínit!
Přeji všem krásný prodloužený víkend!

SHARE:

32 komentářů

  1. Skvely clanek ! :) ja nejvic nakupuji v alberte. A v lidlu hlavne Tofu a kesu orisky :) a o ten zapisnik bych poprosila, vypada skvele ! :) o.kamiq.o@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, díky tvému článku jsi mě přivedla na několik věcí, které ani nevím, že Lidl má, neustále mě překvapuje ❤ Jelikož neuštále bojuji s váhou, o zápisník bych poprosila :-) bartosovamartinka@gmail.com. Moc děkuji :-)

      Vymazat
    2. To jsem moc ráda! Posláno :)

      Vymazat
  2. Zlatíčko v Bille mají teď na akci pytlík mix oříšků a jsou tam fakt všechny druhy :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lidl patri i do mych oblibenych obchodu a vzdy, kdyz tam zajdu, tak nesmi chybet vlocky a tofu :) jen tam nechodim tak často, jak bych chtěla, prt ho mam docela z ruky :D jinak super clanek a diky za nove tipy na dalsi nakup :) taktez bych poprosila o zaslani zapisniku, vypada super!! petragaletkova@gmail.com . diiiky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jeee to ses mi trefila so noty, zrovna jsem si chtela neco podobneho vytvorit, ale takhle by se mi to urcite nepovedlo, takze prosim prosim o zaslani O:) vavrinovamichaela@gmail.com
    A diky take za tipy na nakupy, Lidl mam rada, levna a kvalitni varianta :) jen skoda, v Praze ho nemame nikde pobloz, takze vyuzivam hlavne Albert :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost. Doufám, že se bude líbit :) Odesláno.

      Vymazat
  5. Ahoj, super článek, také mám lidl nejraději :)) pravidelně tam kupuji vločky, kešu, vanilkový zelený čaj ♥, mozzarelu, tofu, cottage, kefír, mraženou zeleninu, těstoviny, olivový olej, žitný chléb, knackebroty, směs na přípravu celozrnného chleba do domácí pekárny, 74% čokoládu.. a nesmím zapomenout na arašídové máslo z amerického týdne ♥, tu rýži se chystám vyzkoušet :) lidl je prostě top :) jinak také prosím o zaslání :) na email slunisko19@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu čokoládu jsem úplně zapomněla! Bez té málokdy odcházím :-D Odesláno :)

      Vymazat
  6. Super článek, pro většinu jídla jezdím domů (domácí vajíčka, brambory, cibule, česnek sezónně mrkev, petržel, celer, rajčata, cherry rajčátka, okurky, saláty, květak, ředkvičky, kedlubny, cukety, papriky, z masa králík, kachna, kuře, prase) nebo do Lidlu (to by byl ještě delší seznam), plus občas něco kvalitního jinde v akci... :) Oříšky objednávám z netu. :) Poprosím o pdf, je moc povedené. :) w.e.l.l.y@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. úžasný článok ! :) mnoho potravín, ktoré si si kúpila milujem aj ja, napríklad banány, tvaroh alebo vločky. Nedávno som sa naučila aj na TOFU, a tak ho teraz jem skoro pravidelne :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  8. Zrovna dneska jsme dělali v Lidlu též týdenní nákup... :-) Taky ho mám moc ráda a přijde mi, že v poměru cena/kvalita je opravdu nejlepší... Tématické týdny jsou už jen třešničkou na dortu.... :-) Aktuálně bojuju s problémy, ze je všude všechno ovoce a zelenina strašně drahá ... kilo hrušek za 56 Kč...jedna okurka za 23 Kč? Pro milovníka ovoce a zeleniny jako jsem já je to noční můra... :-( Jinak také poprosím o zaslání, taky se teď snažím zhubnout co jsem ze zdravotních důvodů přibrala, tak bych v tom mohla mít aspoň takový menší přehled... Děkuji :-) thingsbydebie@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :( Letos díky (výmluv na) počasí nebyly ani sezónní slevy. Teď o cenách ani nemluvím... Rezignovala jsem a přesedlala z větší části na mraženou. Jasně, posílám :)

      Vymazat
  9. Tenhle typ článků mám ráda :-) (aneb "jídlo, to je moje...").
    V Lidlu mám taky pár oblíbených věcí - vločky, brusinky, syrovátkový sýr, šunku, celozrnné bagetky, slunečnicový chleba, "parmazán", žervé, mražené ovoce... Akorát ho mám z ruky, tak se musím krotit, abych pak netáhla velký nákup metrem. Nicméně jsem našla další zajímavé typy i v tvém nákupním seznamu. Minimálně určitě vyzkouším rýži...

    OdpovědětVymazat
  10. Ukážkový nákup! Najlepšie je asi to, že keď človek nakúpi zdravo tak aj to zdravé jedlo musí potom spapať. Horšie je to keď sú doma aj tie pokušenia.. U mňa už je len škoda to, že nenakupujem ešte jedlo ja ale iba dokupujem svoje 'zdravé somariny' ako sa tomu u nás dobre odborne vraví. :D Čo sa týka orechových masiel, tiež mám riadnu závislosť! Na Slovensku sa ale ešte stále pomerne obtiažne zhánaňú, buď práve v Lidli počas amerického týždňa alebo rôzne predražené bio obchody. Skúsim pozrieť do M&S.. A ešte pripájam teda mail: barboralackova1@gmail.com
    Barbora

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám doma taky i tu druhou "stinnou" stránku, jelikož bydlím s rodiči. Ale postupem času jsem si zvykla a ono vše zlé je k něčemu dobré. Aspoň mám vybudovanou pevnou vůli a zdravý rozum, jelikož, když mám chuť bez výčitek si ráda dám (a nazvalím toho hromadu :D). Zápisník poslán :)

      Vymazat
    2. Prišiel, ďakujem pekne <3
      Barbora

      Vymazat
  11. Lidl je prostě asi nejlepší supermarket! :) Naprosto Tě chápu, že tam tolik nakupuješ. U nás se to většinou odvíjí od akcí, ale jsou věci, které jedině z Lidlu!! :)
    A zápisník vypadá úžasně, taky poprosím :) (konečně to nebudu smolit na papíry :D ) worldaroundmissnothing@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Dříve měli v lidlu uzený tvaroh a to bylo něco tak božského ze jsrm to mohla jist po kilech:) a jinak mám ráda mražené ovoce do smoothie, uzeniny salámy apod které mají prostě nejkvalitnější :) vločky,tvarohy a oblečení!!😀 a také bych ráda poprosila na email ivetavoborska@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten si pamatuji! Taky jsem si ho kupovala, mňam. Ani nevím, proč ho přestali vyrábět, ale nebyl v prodeji moc dlouho. Posílám :)

      Vymazat
  13. Nejak mi Lidl neprirostl k srdci, krome masa, to kupuji jen tam. Ale kdyz to vidim, tak mu dam jeste sanci :) prosim take o zaslani - petra.razakova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se mu dlouho vyhýbala a teď už skoro nechodím jinam :-D Posílám :-)

      Vymazat
  14. Prosím o zápisníček na : lucie.jenickova@email.cz
    S Lidlem souhlasím, tam já nejraději :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Taky bych dodatečně poporosila:))dominika.julisova@gmail.com

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig