čtvrtek 16. dubna 2015

Recipe: Jáhlové Šmakoun sušenky


Tak mám pro vás další Šmakoun recept. Tentokrát pro změnu sladký. Rozhodla jsem se spojit jáhly s chutí švestek a skořice a vytvořit sušenky. Nečekejte žádné křupavé cookies. Jsou hezky vláčné, ale za to ke snídani s mlékem přímo jako dělané!


Co budete potřebovat:
150 g jáhel
50 g jáhlových / ovesných vloček
200 g (1 balení) Šmakoun švestka se skořicí
100 g bílého jogurtu
3 lžíce medu / 30 g třtinového cukru
1 lžička skořice

1 lžíce karobu
(nasekané vlašské oříšky)


Postup:


Podle návodu si ve vodě uvaříme jáhly. Nezapomeňte je alespoň 3x spařit, aby nebyly hořké.


Šmakouna si nahrubo nastrouháme a i se zbytkem ingrediencí přidáme k uvařeným jáhlám. Vznikne nám těsto, které se bude trochu lepit, ale i tak by se s ním mělo poměrně dobře pracovat.


Z těsta tvoříme sušenky. Já zvolila větší (ala americké cookies :-D) a vzniklo mi tak 16 sušenek. Do dávky na druhý plech (menší polovina těsta) jsem přimíchala lžíci karobu a hodilo by se do nich i pár na drobno nakrájených vlašských oříšků.

Troubu si předehřejeme na 180°C a sušenky pečeme přibližně 25-30 minut, dokud na povrchu nezezlátnou.

karobové - před upečením

po upečení

Hodnoty na 16 ks:

1 sušenka (o průměru cca 7cm):

292 kJ / S: 12 g, B: 3 g, T: 0,8 g

Narozdíl od klasických sušenek téměř bez tuku!!!

...

Doufám, že recept zkusíte a pak mi dáte vědět, jak vám sušenky chutnaly :)

SHARE:

4 komentáře

  1. Mně se hrozně líbi to široké využití šmakouna! :) Takových možností :) sušenky by mě z něj tedy vážně nenapadly, vypadají skvěle:)

    OdpovědětVymazat
  2. Thanks for your marvelous posting! I really enjoyed reading
    it, you can be a great author. I will make certain to bookmark your blog and will often come back very soon. I want to encourage
    you to continue your great writing, have a nice weekend!


    Also visit my web page food recipe (twitter.com)

    OdpovědětVymazat
  3. Všude vidím recepty se Šmakounem, ještě nedávno jsem netušila co to vůbec je :D Ale recept vypadá zajímavě, ovesné a jáhlové sušenky mám hrozně ráda :)

    www.meadelaida.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. S radostí budu informace šířit dál :-) a těším se na další recepty a rady :-)))

    Maria (maria_cornell@ptt.edu)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig