středa 15. dubna 2015

Review: ŠMAKOUN 007


Šmakoun - pojem, který dělá dojem! A nejen na fitnessáky, ale i normální smrtelníky. Šmakuje snad každému. Slyším na něj chválu ze všech stran, proto bylo na čase ochutnat všechny druhy a hezky je srovnat do latě. Doufám, že tak pomohu ve výběru těm z vás, kteří jste tuhle dobrotu ještě neochutnali.

V nabídce jich je hned sedm. Přírodní aroma, který je využitelný jak na slano, tak na sladko, a poté tři sladké příchutě a tři slané.

1. Brusinka & goji 
2. Švestka se skořicí 
3. Meruňka


4. Uzený
5. Hlíva ústřičná
6. Mexico 
Balení (200 g) vždy obsahuje 4 kolečka (1 ks = 50 g)"zapečená" ve fólii po dvou ks.

První bych ráda poznamenala, co už jsem naznačila v úvodu. Hodnoty má Šmakoun přímo senzační, a proto je hojně využíván ve světě fitness. I u sladkých příchutí lze ocenit nízká hodnota sacharidů. Šmakoun je prostě ideální společník - je vhodný jak na cesty, tak se z něj dají kouzlit opravdu skvělé recepty! Nespočet originálních nápadů od strávníků Šmakouna naleznete na oficiálních FB stránkách Šmakoun ZDE.  Takže pokud už vás obyčejná vejce nudí, Šmakoun vás nadchne. Cenově výjde samozřejmě dráž, ale pro zpestření? Proč ne :) A teď už k samotným příchutím... Každou kategorii jsem dle své oblíbenosti obodovala ("hvězdičkovala") od 1 do 3.

PŘÍRODNÍ AROMA - Naskýtá nepřeberné množství využití, proto nelze hodnotit jinak než kladně. Můžete použít koření a využít ho např. jako tofu, nebo naopak přidat do sladkých jídel a zvýšit v nich tak množství bílkovin. A úprava? Jak je libo. Nakrájejte, nastrouhejte, rozmačkejte či rozmixujte. Fantazii se meze nekladou.





MERUŇKA - Na tuto příchuť slýchávám nejvíce chvály. Prostě tak říkajíc "stará dobrá klasika". Ani já nemohu hodnotit jinak než kladně. Pamatuji si, že na poprvé mi připadal poměrně dost sladký, ale teď už vůbec a sním ho celý na posezení. Vzhledem k tomu, že meruňky příliš nepatří k mému oblíbenému ovoci, tenhle Šmakoun u mě boduje.


BRUSINKA & GOJI - Poměrně čerstvá novinka, na kterou jsem byla opravdu zvědavá, jelikož obě tyto suroviny miluji. V porovnání s meruňkou bych řekla, že je o něco méně  sladký (ze všech 3 variant nejméně). Chuť je moc dobrá, ale zaujala mě ze všech tří asi nejméně. Každopádně stále je to dobrota, na které si pochutnáte. O tom žádná... :) Kdybych je neřadila dle oblíbenosti, určitě by si zasloužil hvězdičky alespoň dvě.


ŠVESTKA SE SKOŘICÍ - Tak tenhle Šmakoun u mě boduje na plné čáře aneb to nejlepší na konec. Zamilovala jsem si ho na první ochutnání. Pokud jste milovníci povidel stejně jako já, pak si ho určitě také oblíbíte! Mimochodem, o víkendu jsem s jeho použitím upekla skvělé sušenky a vy se tak již zítra můžete těšit na recept :)


A přejdeme ke slaným Šmakounům...
MEXICO - A u těch nejlepších zůstaneme. Welcome in Mexico! Chuť naprosto skvělá. Pozor, nejmenuje se Mexico bezdůvodně, takže čekejte, že vás bude pusa trochu pálet (taková střední pikantnost). Vždy jsem ho byla zvyklá pouze nakrájet a smíchat např. s kuskusem a zeleninou, ale posledně jsem ho upekla spolu s brambory v troubě a byl také výborný! Avšak ten největší úspěch sklidil v přípravě celozrnné placky spolu s hovězím masem a pečenými bílými fazolemi. Prostě Mexiko jako vyšité. Recept naleznete ZDE a já vám radím, rozhodně vyzkoušejte! Nebudete litovat.


UZENÝ - Donedávna jsem ani netušila, že existuje. Uzené tofu miluju, takže jsem se na něj opravdu těšila. Bohužel mě zklamal, a to tak, že jsem ho při ochutnání vrátila zklamaně zpět do krabičky. Stále váhám, zda-li mu dát druhou šanci. Uvidíme... Možná se teda receptu také dočkáte.


HLÍVA ÚSTŘIČNÁ - Této příchutě jsem se trochu bála, jelikož jsem se hlívy asi před půl rokem přejedla a od té doby si ji nekupuji. Obecně mám ale houby hrozně ráda a v létě, když je sezóna, bych nejradši od rána do večera jen houbařila a každé ráno snídala smaženici. Hlívu jsem jako malá měla nejradši smaženou v trojobale, a tak mě napadlo tenhle nápad trochu mystifikovat. No určitě se dočkáte receptu, protože tenhle Šmakoun mě oproti uzenému naopak mile překvapil.

A nakonec upustíme od klasiky a zaměříme se na neméně populární Šmakoun výrobek - štíhlé nudle...
ŠTÍHLÉ NUDLE - Těstoviny mám strašně ráda, takže když jsem o nich slyšela poprvé, musela jsem je mít. Bohužel jsem asi zvolila špatnou kombinaci chutí a mé nadšení tak rázem opadlo. Po půl roce jsem jim dala druhou šanci a udělala jsem dobře, protože od té doby je naopak zbožňuju! Nejen na slano, ale i na sladko. Jak? Jednoduše ohřát v mikrovlnce, smíchat s lžičkou másla, zasypat mletým mákem a zalít Zero syrupem. Tomu říkám dobrota! A co takové zapečené těstoviny? No uvidíme... v hlavě už se rodí nápad(y).

_______________________________________________________________

Jak už jsem naznačila, šmakouny jsem se snažila / budu snažit nějak kreativně využít, abyste viděli, že ho nemusí jen nakrájet a zamíchat do jídla. O recepty určitě nepříjdete a postupně se zde na blogu objeví.

Šmakounův repertoár se postupně rozrůstá a v nabídce mají i párky, karbanátky a velice populární kakaovooříškový krém. Ani jeden z těchto výrobků jsem ještě neochutnala, ale podle názorů ostatních to jsou opravdové dobroty! Takže asi brzy vyrazím do Vitalandu a provětrám peněženku. Obzvlášť ten krém mě láká, jelikož je srovnáván s Nutellou, a na to já teda fakt slyším!! A kdo ne, že?

...

Už jste některý ze Šmakoun výrobků ochutnali? Nebo je dokonce vaším "denním chlebem"? Klidně se podělte o nápady a recepty. Budu vděčná za inspiraci :)

SHARE:

6 komentářů

  1. tak toto raz určite vyskúšam :D
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám ze sladkých nejradši ten meruňkový, i když švestka mě taky zaujala a tu poslední příchuť jsem ještě neměla. Ale většinou si ho dávám třeba na rýžový chlebíček jako svačinku nebo i na ranní kašičku, jinak do nějakého pečení jsem ho ještě nevyužila. Co se týče těch slaných tak tady bez debat boduje jednoznačně mexiko! :-) Mám ho ráda v kombinaci s fazolemi, do tortily nebo třeba v rajčatovém salátu. Jinak štíhle nudle mě lákají moc, ale vždy mě odradí cena :-(

    Moc fajn článek, těším se na recepty a další inspiraci! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. nečekala bych, že zrovna ty se necháš takhle uplácet firmama, jak tak koukám, bereš to jdn po druhém,chápu, že je to zadarmo,ale právě tímhle jsi "hodila" svůj dříve jinak výjimečně skvělý blog ke všem ostatním, co už za moc nestojí a jsou o tom jednom a samým..:/ :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla bych ZDŮRAZNIT, že jsem nikde nenapsala, že jsem si výrobky sama nezakoupila! A ikdyby to tak bylo, tak budu recenzovat, co sama uznám za vhodné. Nikdy bych nic nechválila za cenu, že mi to nechutná. Této značce jsem věrná už nějaký ten pátek a takový článek si zaslouží, tak prosím, nesuďte, pokud nemáte dostatek informací. To, že píšu ráda recenze, neznamená, že se ze mě stala "uplácená blogerka". Vážně mě takové názory mrzí!

      Vymazat
  4. Tak já nevím, asi jsem divná :D merunkovej celkem v pohodě, ale taky žádná sláva :/ zato přírodní aroma.... už nikdy víc prosím! Málem jsem se pozvracela a z toho jídla jsem to musela vydloubat. Nevím no, všichni to chválí, mě se zvedá kufr. Dokonce ani tofu nemůžu pozřít, uz se toho normálně bojím jak čert kříže :( ale je mi to tak kit když vidím ty recepty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, sto lidí, sto chutí. Já mám stejný postoj k sojovému masu. Zatím jsem nepřišla na způsob úpravy, ve které by mi chutnalo.

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig