sobota 4. dubna 2015

Recipe: Chocolate Chia Puding | Čokoládový chia puding


Dnes mám pro vás po dlouhé době recept! A mám takové tušení, že vás teď jimi budu vcelku často zahrnovat, jelikož se mi do rukou dostala přímo skvělá kuchařka - Fit recepty! Pokud mě sledujete na instagramu, určitě už jste si toho všimli, a kdo ne, nechť tu chybu napraví zde (:-D). Určitě proběhne i podrobná recenze, jelikož tuto kuchařku pasuji za nejlepší z nejlepších! Baví mě na ni nejen samotný obsah, ale i zpracování. Recepty jsou krásně nafoceny, nejsou nijak složité, už z názvu kuchařky je vidno pro koho jsou dělány, a baví mě i kroužková vazba. Není nic otravnějšího než když si nalistujete recept a kniha se vám v tu ránu zavře.


Teď už k samotnému receptu. Pro začátek jsem vybrala jednoduchý, ale za to vděčný dezert či snídani (jak kdo chce) - Čokoládový chia puding s malinami. Maliny jsem si tam přidala sama. V kuchařce je pouze jedna malina na pudingu jako ozdoba, což mě inspirovalo k výsledku, který vidíte na fotce. A proč jsem se do něj zrovna dnes pustila? Trochu mě při víkendu honí mlsná (to asi ty všechny mazance na instagramu), tak jsem se rozhodla tomu nijak nebránit. A vám zaručuji, že po přečtení článku si po Velikonocích okamžitě poběžíte koupit chia semínka, protože ta chuť (kterou si musíte holt jen představit) a ty hodnoty na to velké množství...to mluví prostě za vše! A jakže tedy postupovat? Zcela jednoduše...


Budete potřebovat:
100 ml polotučného mléka (doporučuji mandlové nebo kokosové)
100 - 150 ml horké vody
30 g chia semínek
1 PL kakaa / karobu (nebo-li chléb svatojánský...jedná se o zdravější alternativu kakaa)
jakékoli sladidlo - med, stévie,... (Já použila Zero Syrup Chocolate fudge, který mi puding i skvěle ochutil.)

50 g mražených malin
popř. sladidlo

Postup:


Maliny si rozvaříme (stačí chvilka cca 3 minutky), odstavíme z plotny a necháme zchladnout.


Chia semínka zalejeme horkou vodou (asi 2 cm nad jejich okraj) a necháme cca 3 minuty odstát. Poté přilijeme mléko, pořádně promícháme a opět necháme chvíli odstát. Měla by vzniknout pudingová konzistence (čili ani beton ani "polévka"). Poté přisypeme kakao / karob, puding osladíme a dle potřeby ještě doředíme. S tou konzistencí si chvíli budete hrát, jelikož semínka budou v průběhu času tekutinu nasávat. Raději přilévejte vodu postupně a vždy chvíli vyčkejte. 





Nakonec na puding nalejeme rozvařené maliny (pokud chcete oslaďte je, mě baví kombinace sladšího pudingu s kyselými malinami) a dáme na pár hodin (...či alespoň jednu, nedočkavci!) do lednice chladit.

 Tip: Pokud se vám bude chtít, maliny uvařte spolu s agarem, který je přírodní zdravou alternativou želatiny.

Hodnoty na 1 puding (bez sladidel):

Energetická hodnota: 1070 kJ / 257 kcal     S: 21 g     B: 12 g     T: 12 g

SHARE:

7 komentářů

  1. Chia semínka jsou prostě zázrak, v poslední době si bez nich neumím představit ani kaši (protože jí je takhle víc:DD)
    Sestra teď dělá pro změnu tapioka puding, o kterém jsem zrovna dneska básnila, takže zítra bude taky taková zdravá dobrota:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V kaši mi chia moc nejedou. Což je škoda právě kvůli tomu množství :/ ale to zase doháním špaldovou krupicí, Nominou nebo nastrouhanou cuketou. Prostě vždy si nějak poradím :-D A ano, tapiokovy perly jsem ti hned komentovala. Pak určitě poreferuj, protože ne každému chutnají. Kamarádka říkala, že z nich cítí takovou "chemickou" pachuť, tak sjem zvědavá na tvůj názor, protože ty jsi na tohle cíťa :D:* Jak to projde přes tebe, tak pro to hned poběžím do zdravé výživy! :-D

      Vymazat
  2. Mňam, vyzerá úplne skvele a ja hneď po sviatkoch bežím do mesta po chia semienka. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jim nemohla dlouho přijít na chuť, už jsem ale "přišla" a jsou pravidelnou složkou mého jídelníčku :3!

    OdpovědětVymazat
  4. Noo tak to vypadá fakt božsky! Teď jsem dostala strašnou chuť na maliny :) :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle určitě vyzkouším, vypadá to krásně! <3

    Vůbec si takové řeči nepřipouštěj k tělu, naopak, snaž se je ignorovat, jedním uchem ať jdou tam a druhým ven. Spíš si něčím v takový chvíli udělej radost, zalez třeba k sobě do pokoje a pusť si oblíbený film, zajdi si zaběhat, přečti si knížku... :-)


    Klára
    NARA // czech fashion blog
    http://www.natalieklara.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig