úterý 4. března 2014

Recipe: Millet Banana Prunes Bars | Jáhlové plněné tyčinky


Klasický jáhelník se běžně dělá ve spojení s jablky a řekla bych, že (možná ještě kromě hrušek) je to ta nejvěrnější kombinace, která nikdy nezklame. ALE... Pokud nemáte chuť na klasiku a hledáte recept na nějakou dobrou svačinu (kterou prostě hodíte do tašky a dále se nestaráte), tak tohle je zaručeně to pravé. 

Stop nudným müsli tyčinkám! Nahraďte vločky jáhlami a těžko se vám bude vracet k nudné klasice. Nepostradatelnou ingrediencí je zde banán, který plní hned 3 funkce. Tyčinky díky němu drží dokonale pohromadě (což se u klasického jáhelníku mnohdy říct nedá), a tak není třeba ani přidávat vejce, což má opět jednu velkou výhodu - delší trvanlivost. Dále jsou tyčinky díky banánu opravdu dostatečně sladké. Jakýkoli cukr, sirup či med jednoznačně nebude potřeba. Abych však jen nechválila, trochu mě zklamalo, že chuť banánu po upečení skoro vymizela. Ale o to větší kreativita se cení v "náplni"!

Z výsledku jsem opravdu hrozně nadšená, a tak doufám, že alespoň pár svých čtenářů inspiruji a tuhle dobrotu si upečou. Celý proces není vůbec časově náročný a hlavně je jednoduchý jako facka.


Co budete  potřebovat (na 4-5 tyčinek)?


70g jáhel
150 ml vody
150 ml mléka
1 banán
skořice
hrst sušených švestek
lžička másla
strouhaný kokos

Postup

Jáhly 3x spaříme horkou vodou (aby nám nezhořkly) a dáme je vařit do vody a mléka na přibližně 15 minut. Mezitím si vymažeme formu máslem, vysypeme strouhaným kokosem a troubu rozehřejeme na 200°C. 


Jáhly necháme na pár minut vychladnout. Poté poprášíme skořicí a smícháme s rozmačkaným banánem. Polovinu směsi dáme do zapékací misky a poklademe sušenými švestkami. Další ingredience už jsou na vás. Použila bych určitě ořechy (hooodně ořechů!), ale bohužel jsem je neměla, takže jsem je nahradila slunečnicovými semínky a přidala i zbytek sušených meruněk, co volaly už delší dobu po spotřebě. Použít se dá téměř cokoli, co se běžně vyskytuje v klasických müsli tyčinkách. 


Nakonec přidáme zbytek jáhel, vložíme do trouby a při 200°C pečeme zhruba 30 minut. Po vychladnutí krájíme na tyčinky a každou zvlášť balíme nejlépe do alobalu.



Tip: Spodní polovinu namočte do rozpuštěné hořké čokolády a v lednici nechte ztuhnout.

Já dnes 2 tyčinky posnídala spolu s jogurtem a už se těším, až si to zítra zopakuji.

...

Ještě se chystám na pečenou jáhlovou kaši, jelikož mám ve spíži už nějaký ten pátek instatní jáhlové vločky, které mi v běžné kaši moc nejedou.

Pokud recept vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět, jak vám chutnalo.

SHARE:

27 komentářů

  1. no sakra to ale vypadá dobře!!! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky chutná! Určitě zkus. Já je dnes budu péct znova :-)

      Vymazat
  2. Naprosto báječná kombinace!:P Já mám nejraději jáhly na kaši, se švestkama nebo oříškama a skořicí, ale udělat z toho takovéhle "sušenky", to je bezva nápad!:P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept na kaši je taktéž na mém blogu: http://style-quite.blogspot.cz/2014/01/jahlova-kase-se-susenymi-svestkami.html

      Vymazat
  3. mňamiii!!! toto určite vyskušam! milujem recepty ktoré sú jednoduché zdravé a ešte aj rýchle! :) To je super aj ako desiata alebo olovrant :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc moc moc děkuju za tip. Já pořád hledám nějaký recept na tyčinky, kterými bych nahradily musli tyčinky z obchodu a pořád se mi nic nelíbí. Ale tohle je super, musím to vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají krásně! Určitě co nejdřív vyzkouším! :) Prosím tě, jak zhruba velká je ta forma? :)

    OdpovědětVymazat
  6. No tak to je luxusní recept, já do něj fakt jdu.

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá super !!

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavý způsob zpracování jáhlů, vypadá to moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  9. Supr recept! I když místo jáhlů bych já osobně volila třeba kuskus. :))

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to skvěle!!! Budu to muset zkusit, protože müsli tyčky jsou mým věrným spojencem každý druhý den, když si nestíhám udělat jinou malou svačinku:) takže tohle určo zkusím:) musí to být mňamka:) a opět tě musim pochválit za krásné fotky:) opravdu se zlepšuješ článek od článku:)))

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to je teda velmi povedené! Tomuhle se říká zdravé tyčinky :)

    OdpovědětVymazat
  13. moooc dobré, dnes jsem vyzkoušela a už mám v lednici každou zvlášť zabalenou...dělala jsem se švestkami a mandlemi

    OdpovědětVymazat
  14. Jééé, super recept. Jáhly miluju tak vyzkouším. Ty dorty a koláče co z nich peču už se trochu omrzí. Díky za typ!

    OdpovědětVymazat
  15. oo toto vyzerá skvelo:) konečne niekde využijem tie jáhly čo mi stoja dlho v skrini keďže kaša z nich mi až tak nechutí:D už sa teším keď si upečiem toto:)

    prídi sa pozrieť:)

    OdpovědětVymazat
  16. Vynikajúca záležitosť! Mal by som otázočku: Chcem si podobné tyčinky robiť na dlhšie túry po horách a tieto sú jednak také vlhkejšie a jednak sa dosť rozpadajú. Čo do nich pridať, aby sa ľahšie vysušili, boli trvanlivejšie, ale hlavne aby držali pekne pokope, ako kupované musli tyčinky? Díky za nápady :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší! Tak místo mazlavých švestek zvolit "sušší" ovoce a mi se vůbec nerozpadaly. Právě, že jsem byla nadšená z toho, jak krásně drží pohromadě, takže určitě větší = víc banánu! :) nebo lžíci jogurtu a upéct déle, aby nezůstaly mokré. A trvanlivé jsou podle mě dost, jelikož tam není žádné vejce, nic podobného.

      Vymazat
    2. Díky! No ingrediencií, ktoré som tam dal sa nevzdám, pretože je to takto úple luxusné :-D takže radšej skúsim pridať ten jogurt a dať viac banánov, robil som štvornásobnú dávku, dal menej vody a len 3 banány. A skúsim to upiecť v plynovej rúre, tá sa mi zdá, že viac vysušuje :-)
      Ono to celkom pokope drží, len ak tyčinky vezmem do ruksaku, tak po celom dni z toho ostanú len drobky.

      Vymazat
    3. Budu držet palce a opravdu jsem nadšená, že ti chutnají stejně jako mě. A zkus je vměstnat do nějaké krabičky, kde se ti nerozbijí :)

      Vymazat
  17. Je to super recept, ale sháním recept na jáhlové placičky se švestkami. A nevím zda by šel použít tento recept. Nevíte o nějakém takovém receptu. Nějaké jsem našla, ale tam dávají hodně tuku a to nechci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uprav jen tvar a máš placičky :D:) Třeba místo švestek použij povidla a tu placičku uvnitř naplň :)

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig