pondělí 24. března 2014

Food Diary XVI.


Ovesno-maková kaše s banánem a lotus sušenkama
Prozradím vám tajemství... Naservírovala jsem si tuto kaši na oběd. Opravdu nikdy nemívám v době oběda chuť na sladké, ale tentokrát jsem neváhala a věděla po čem sáhnout. Žádné lívance, ale poctivá kaše s pořádnou dávkou máku, s banánem a lotuskami. Ty mi daly zabrat, abych nezfutrovala celé balení - když je vidím, pevná vůle mi nic neříká!


Ovesná kaše s jogurtem a domácí borůvkovou marmeládou


Lněná bulka z mikrovlnky podle Lucky (Doporučuji! Recept zde.) se syrovátkovým sýrem, lučinou a zeleninou


Mrkvovo-pomerančový koláč s datlema (recept zde)


V hlavní roli Opečená kaisserka se "sušenkovým" krémem
Něco dokonalého! Ale nenechte se zmást názvem. Jedná se o pomazánku z cizrny, burákového másla, medu, mléka a kousky hořké čokolády. Recept naleznete u Veru zde. Chystala jsem se na tento recept věky a teď opravdu lituju, že jsem si dávala tak na čas. Pokud rádi hřešíte (tak jako já), bude to pro vás přímo jako dělané, jelikož cizrna je sama o sobě vcelku nízkokalorická a arašídového másla je v množství na celou sklenici jen lžíce, a přesto máte pocit, že je ho tam velká spousta. Tuto pochutinu si budu mixovat teď pravidelně! Když použijete cizrnu z plechovky, je to otázka opravdu 3 minut.


Kuřecí maso upečené s parmazánem, rýže na kari s cibulkou, pekingské zelí
Zprudka opečte kuřecí nudličky a nakonec k nim přisypte kousky parmazánu. Nechte ho na maso hezky připéct a pak si dejte pozor, abyste se toho neužrali! Někdy si říkám, že bych si ty primitivní nápady měla nechat patentovat.


Celozrnný kuskus s cuketou a parmazánem
Velice vydařený oběd. Druhá porce putovala na talíř mamce a obě jsme se olizovaly až za ušima. Pokud máte zájem o recept, naleznete jej na FB stránkách Online Fitness.


Kuřecí čína s basmati rýží
To jsem tak jeden víkend do rodičů dostal za úkol vymyslet čínů. Plná rozpaků jsem se do tohoto veledíla pustila a výsledek překvapil ne jen rodiče, ale především mě! Povedla se nad mé očekávání. K přípravě číny jsem použila na měsíčky nakrájenou cibulku, červenou papriku, žampiony, bambus, naložené maso a trochu sojovky.


Bulgur s jarní cibulkou, cuketou, hráškem a parmazánem
Menší obměna po vydařeném kuskusu (viz. výše) a nakonec sklidil ještě větší úspěch.


A ještě jednou...tentokrát porce pro mamču :) 
Čím dál častěji vařím pro nás obě, což mě těší ne jen z důvodu sklízení pochval, ale především proto, že ten její jídelníček aspoň trochu "ozdravím".


Zeleninový salát s tuňákem a jogurtovým dressingem
Jeden krabičkový oběd do školy :) 


Kari rýže s filetou z mořské tresky
Zatímco jako malá jsem ryby nesnášela (A na filety mám obzvlášť špatné vzpomínky. Myslím, že kdo chodil do školních jídelen, ví, o čem mluvím.), tak teď si na nich nesmírně pochutnávám.


Zeleninové rizoto s filetou z mořské tresky a hermelínem
(rizoto: červená paprika, cuketa, bambus, hrášek)


Celozrnné těstoviny s bazalkovým pestem, tuňákem, olivami a parmazánem
Mám pro vás skvělý tip na pesto. Určitě ho zmíním v nějakém z příštích článků. Moc hezké složení, víc než příznivá cena, poměrně velké balení...co víc si student člověk může přát. Já se do něj naprosto zamilovala!

Dušená mrkev s hráškem a krůtím masem
Mohli jste si povšimnout, že mletému krůtímu masu jsem docela podlehla. Patří teď mezi mé nějoblíbenější maso. Nečekaně k sehnání v Lidlu (100% - žádné příměsi).


Míchaná vejce s krůtí šunkou, žampiony, hráškem a hermelínem + zelenina

...

Uvažovala jsem, že změním styl přispívání. Dali byste přednost tomu, kdybych od teď přispívala denně, a to např. jednou z těchto fotografií? Nebo si raději delší dobu počkáte na jeden příspěvek, kde fotografie publikuji všechny pohromadě? Mě by více vyhovovala první verze (tento styl přispívání je u zahraničních blogů zcela běžný), ale samozřejmě mě zajímá především názor mých čtenářů :) A ocenili byste pro zpestření i fotky ze života, co by se netýkaly jen jídla? Ráda bych pojala můj blog jako vyloženě se zaměřením na lifestyle, nikoli jen samé jídlo.

SHARE:

20 komentářů

  1. áááá to sú opäť samé dobroty! :) kaisserky zbožňujem, najlepšie dobre opečené s nejakou nátierkou, júúj to je mňamka! :) Tá cícerová vyzerá viac než dobre :) A večeru v podobe dusenej mrkvičky skúsim aj ja, vyzerá úžasne :) Čo sa týka príspevkov, ja sama prispievam tak, že s jedným jedlom, takže mne sa ľúbia obe verzie :)

    OdpovědětVymazat
  2. máš to krásný všechno. lotusky jsou zlo...

    za mě verze dvě a klidně přispívej i něčím jiným!

    OdpovědětVymazat
  3. Máš to všechno krásné! :) Lotusové sušenky mi také dávají zabrat, musím je v obchodě obcházet velkým, velkým obloukem! :D

    OdpovědětVymazat
  4. dlouho jsem neměla lotusky! :) vypadá to skvěle, všechno

    OdpovědětVymazat
  5. lotusky jsem měla ráda jako dítě, máma mi je vždycky dávala v restauraci, kde je dostávala ke kafi. Jídla vypadají moc chutně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Takových krásných jídel. Proč já toho za týden tolik neuvařím ...? Jsi šikovná!

    OdpovědětVymazat
  7. Zase samá krásná a určitě i velmi chutná jídla! :) Sbíhají se mi sliny :)
    A já raději koukám na více fotek najednou, ale jen můj názor :)

    OdpovědětVymazat
  8. Lotus sušenky ♥
    Všechna jídla vypadají nádherně. Nemám co vytknout!

    By-Moni

    OdpovědětVymazat
  9. Jeeeje všechno vypadá úúúžasně!!! Určitě se inspiruju:)) a něco taky udělám:) hlavně ten mák do kaše mě láká!!

    OdpovědětVymazat
  10. všechno to vypadá moc dobře :) a že by to pesto bylo z Lidlu? tam pro něj chodím vždycky, vyjde skoro jako domácí a nemusím oškubat celou bazalku :D

    A radši mám tyhle souhrnné články, upřednostním kvalitu nad kvantitou (i když....u čokolády, arašídového másla a šatů bych pomlčela :D), i když samozřejmě neříkám, že jedna fotka by nebyla kvalitní, ale radši mám články o víc věcech :)
    A samozřejmě jsem i pro cokoliv ze života! :)
    No a sušenkový krém podle Verunky? To snad ani nepotřebuje komentář, olizovala jsem se až za ušima:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je. Nevím, jestli myslíme to stejné...stojí 30Kč a ta sklenice je poměrně velká. Je bazalkové a pak i rajčatové. No měla jsem ho dnes s těstovinama 3.den po sobě, a to se u mě hned tak nestává, abych jedla jedno jídlo stále dokola :-D

      Dobře. Děkuji za názor. Nemám teď na blog tolik času a nechci přispívat jednou týdně, tak bych sem tam přidala jen jednu fotku...Budu to kombinovat a uvidím, jakou odezvu to bude mít :)

      Sušenkový krém je zlo! A ve sklenici od PB ještě větší zlo! :-D

      Vymazat
  11. Tyjo opravdu vydařené fotky jistě výborných jídel,hlavně ten kuskus s cuketou a parmezánem! Lotus sušenky jsou nejlepší :3 a zamíchané v kaši jsou božské!

    OdpovědětVymazat
  12. Az jsem z toho necekane dostala hlad. :D

    OdpovědětVymazat
  13. Super jídla a super fotky Veru :) A jsem ráda, že ti ten krém chutná. Tento týden si ho taky musím udělat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Veruško. Chutná? Slabé slovo! Udělala jsem si ho do sklenky do PB a bořila do něj pravidelně lžičku! Nevím, jestli si ho v blízké době dělat znovu. Je to horší, jak plná sklenice arašídového másla :-D

      Vymazat
    2. Jojo, jak říkáš. Vždycky si dám jednu lžíci, najím se a jdu ho dorazit :D

      Vymazat
  14. No jo, Lotus sušenky, to je peklo :D Já udělala navíc tu chybu, že jsem si z nich koupila tu speculoos pomazánku.Asi týden zpátky...už skoro není, achjo :D
    Líbí se mi ty kombinace, kuskusu s cuketou jsem naprosto podlehla, takže určitě musím vyzkoušet i bulgur :) A ryby, to je také moje.
    Jinak ohledně přispívání...a víš, že já bych možná raději i preferovala tu první možnost? Protože pak je na co se dívat skoro každý den. Takhle celistvě v článku je to také super, ale tak nějak se tam jednotlivé dobroty "ztratí" nebo jak to říct...zkrátka jednotlivým jídlům člověk tolik nevěnuje pozornost a to je škoda :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ty zlobíš Veru. Takový chutě nám zase dělat! :D Ale vypadá to perfektně, fakt jo .)
    Lotusky jsou táák dobré, nedavno jsem ji taky měla a bodla :D. Ty lněné bulky vypadají jako nějaké slisované řasy nebo houba na tabuli :D, ale věřím, že byla moc dobrá.
    A s těmi články, já mám radši články hrající na kvalitu, je jedno jak často :)

    OdpovědětVymazat
  16. Všechno vypadá krásně! Máš krásné fotky, super kvalita a jsi velká inspirace':)
    Jinak přispívej určitě častěji!!:) Je lepší se isnpirovat takhle každý den, než čekat třeba 2 týdny:)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig