sobota 29. března 2014

Yummy Saturday


Dnešní den se nesl ve znamení odpočinku. Jelikož předpověď počasí meteorologům nečekaně nevyšla, běhání jsem dnes vynechala a vrhla se hned na snídani. Měla jsem chuť na pořádnou dávku vitamínů, a tak jsem ocenila zásobu v podobě těch nejsladších jahod a zralého kiwi. Samozřejmě ovoce by mě na příliš dlouho nezasytilo, a tak jsem si (ve vodě) uvařila ovesno-makovou kaši s brusinkama a přidala pořádnou lžíci tvarohu.


Ikdyž se sluníčko nakonec ukázalo, zvolila jsem cvičení s Online Fitness a u Břišního pekáče s Gitou slušně potrápila bříško. Na oběd si maminka vyžádala "moji čínu". Respektive před pár týdny jsem trochu zaimprovizovala a vzešla z toho taková dobrota, že brzké zopakování bylo téměř jisté. Předem naložené kuřecí maso jsem si zprudka opekla na pánvi a poté si ho dala bokem na talíř. Ve výpeku jsem osmahla velké množství jarní cibulky, červenou papriku, cuketu, bambus, žampióny a čínské zelí. Zeleninu jsem přidávala průběžně podle její doby vaření. Asi v polovině procesu jsem přilila sojovou omáčku, která po zbytek času vaření na zelenině vytvořila tzv. lak. Ve výsledku měl tak pokrm ten "správný šmak" - jak říká maminka :-D Samozřejmě jsem jídlo nezapomněla dochutit solí a pepřem. Podávala jsem s bulgurem ochuceným trochou bazalkového pesta (...které jsem slíbila, že vám ukažu! Brzy!).


Po obědě jsem si dala hodinový úklid, u kterého jsem se docela zapotila, a tak to chtělo odměnu. Maminka mi na oplátku za dobrý oběd chtěla udělat "radost" a upekla mi 3 plechy pudingových šneků s rozinkama. Proč ty uvozovky? Protože ona dobře ví, že nikdy neodolám, sežeru celý plech a výčitky mám ještě týden poté. No zatím jsem měla opravdu jen toho jednoho šneka z fotky. Hezky ke kávičce. Ale slíbit, že ještě nějaký do rána nepadne za vlast, to opravdu nemohu.

...

A jak jste si vy užili dnešní den a co plánujete na zítra? Mě čeká práce, takže už se nesmírně těším na vstávání v 6 ráno (v 7 nového času).

SHARE:

19 komentářů

  1. U nás dneska bylo krásně, ale já si místo běhání a užívání si na čokofestivalu pěkně poležela v posteli s bolestí v krku a teplotou :( Asi nějaká jarní chřipka, potvora :D Alespoň jsem ale měla čas na pečení, vaření, lítání po kuchyni a jedení, samozřejmě.
    Čína vypadá báječně, je hezké, že si ji mamka takhle vyžádala :D Ta moje už to začíná dělat také, takže zítra ráno mám za úkol udělat kaši pro dva. Třeba ji dotáhnu ke zdravému stravování nakonec úplně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, u náš už se pár jídel chytlo, ale teda na kaše naše určitě nenaučím :-D To spíš ty obědy :) Např. chilli con carne nebo hraškový krém milují a doslova mě prosí, ať to uvařím :-D

      Vymazat
  2. Až na to uklízení (které já neustále odkládám :D) jsi měla krásnou sobotu! Akorát nerozumím tomu počasí, tady u nás bylo nádherně! :) Takže jsem zase provětrala brusle :) A ta čína zní superlákavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U más nakonec taky, ale udělalo se hezky snad až v poledne, takže na nějaké větší plány už bylo vcelku pozdě. A nějak jsem měla náladu nic nedělat :-D

      Vymazat
    2. Taky mám občas takovou náladu, třeba teď v pátek :D

      Vymazat
  3. Chápu, že jsi je snědla na posezení :-) Vypadají krásně. Já jsem si dala krásných 6km běhu a celé odpoledne na Ladronce na longboardu s kamarády. Paráda :-) Kvůli tobě mám chuť na kávu :)

    OdpovědětVymazat
  4. ta čína vypadá moc dobře. Já si užívám sluníčka, jak nejvíc to jde :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pááni takové mňamky!! Kaši s mákem plánuji už strašně dlouho:)) miluju mák, takže ji už vážně musím zkusit!!:D:)) A bože! Šneky s pudingem!! Ty jsem prodávala v pekárně, když jsem tam měla brigádu a taky jsem je milovala♥ Ooo už aby byla snídaně:D:D

    OdpovědětVymazat
  6. U nás dneska bylo hezky, takže dlouhá procházka s psíkem, ráno cvičení..i to uklízení..:D A pak učení..ale nepřeháněla jsem to:D
    A šneci vypadají skvěle, to bude těžké odolávat!

    OdpovědětVymazat
  7. Tyyy jo, ta čína vypadá neodolatelně! To mi připomíná, že už jsem jí pěkně dlouho neměla :) A těm šnečkům bych taky pěkně těžce odolávala :D :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mám jednu připomínku :) Nemohla bys postup receptů psát víc podrobněji? :) Vařím hrozně ráda, ale nenávidím recepty typu: Přidáme od oka.. Myslím, že pokud jsou v receptu přesné jednotky nebo alespoň hodně popsané množství, uvaří jídlo i úplný začátečník. A tvé recepty jsou moc fajn. Nadchla mě tvá čína. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já od oka vařím víš :-( Asi bych se zbláznila, kdybych vše vážila, ale dobře. Beru to na vědomí a budu psát vše podrobněji. Jsem moc ráda, že se ti má jídla líbí. Čína je opravdu TOP. Dnes jsem ji vařila už potřetí. Sepíšu ti zde množství pro 3 osoby (nebo 2 hooodně hladové - my to s mamkou zbagrovaly :-D)

      200g kuřecích nudliček naložených v olivovém oleji a koření (sama mamka neví, co tam dala :-D ale nějaké to grilovací,atd.)
      3 stonky jarní cibulky (dnes jsem neměla, tak jsem dala místo ní 2 obyčejné, a tu vždy krájím na měsíčky)
      1/3 velké červené papriky
      hrst bambusových výhonků (ve slaném nálevu)
      1/2 cukety
      7 žampiónů
      asi 4 hrsti čínského zelí
      2 lžíce sojové omáčky
      sůl, pepř

      Maso zprudka opečeme a dáme bokem na talíř. Ve výpeku osmažíme cibulku dozlatova, přidáme na nudličky nakrájenou červenou papriku (opékáme asi 3minuty), přidáme na malé kostičky nakrájenou cuketu (opět opékáme cca 5-7min), dále přichází na řadu bambus, který stačí krátce prohřát, takže vzápětí už jen žampiony s čínským zelím. Přilejeme sojovku a zeleninu necháme zdusit (doporučuji přilít i trochu vody). Pak už jen dochutíme a doporučuji podávat s basmati rýží.

      Nech si chutnat! Ať se povede.

      Vymazat
    2. Jsi uzasna! Jako kdyby to byl recept z kucharky :) Behem tydne to urcite vyzkousim :)

      Vymazat
  9. Všechno to vypadá krásně!
    No a ten šnek - na něco takového se chystám už dlouho, ale mám obavy že s mou šikovností by to zase dopadlo jako skořicoví šneci, co tvar šneka neměli ani náhodou :D

    OdpovědětVymazat
  10. Taková sobota se mi líbí :). Krásné jídlo, zejména ten oběd, ani se nedivím, že tě za něj doma chválili.

    OdpovědětVymazat
  11. Myslíš si, že sa zdravo stravuješ? Prečítala si si o tom niečo? Lebo snáď na každej stránke je napísané, že ovocie sa nemieša. Ak ho zmiešaš, žiadne vitamíny neprímeš:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je podle mě úplná kravina :-D Tímpádem jsou všechny smoothies nezdravá? :-)

      Vymazat
    2. áno, je to len momentálny trend, ktorý sa považuje za zdravý ale nie je. Taktiež by sa nemalo jesť mlieko a ani mliečne výrobky ale v dnešnej dobe je chémia asi všade číže podla fotiek si myslím že sa stravuješ dosť dobre hlavne v porovnaní s niektorými ktorí pijú sladené nápoje a chodia na obed do fast foodov:)

      Vymazat
    3. V oblasti zdravé výživy je hromada kontroverzních názorů/témat. Každý by měl jíst tak, ať se cítí dobře a mi ani mléčné výrobky (ve větší míře) ani mixování druhů ovoce (ikdyž většinou jím po ránu jen banán a pak třeba během dne jahody či jablko, smoothies si nedělám) jednou za čas neuškodí. Beru poctivě vitamíny, takže co nepříjmu ze stravy, tak obstarají doplňky stravy. Přesto děkuji za komentář. Taky si myslím, že v porovnání s ostatními jím víc než dobře. A hodně věcí mám často z domácích zdrojů jako např. maso (ryby), zeleninu, ovoce, oříšky, oleje, vejce a mnohé další.

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig