sobota 1. března 2014

Food tips V.

V minulém díle jsem se vám rozepsala o vanilce. Dnes jsem vybrala opět dost známou surovinu, ale pro svou cenu se zatím v mé spíži doposud neobjevila. Mé nákupy potravin (především ve zdravých výživách) se vždy zkrátka vyšplhají na takové částky, že na tohoto krasavce už žádná kačka navíc nezbyde.
Kokosový olej
Pějí na něj chválu nejen české, ale i zahraniční blogerky. Stále o něm někde čtu a stále mě překvapuje, jak široké a variabilní je jeho využití. Oceníte ho jak v kuchyni, tak i jako pomocníka v kosmetice. Sepsala jsem vám hned 12 bodů, proč vlastnit právě kokosový olej.

1. Vhodný při redukci váhy
Kokosový olej je doporučován dietology, protože se déle tráví a dodává tak tělu energii postupně. Na rozdíl od jiných tuků se v těle neusazuje, protože se rozkládá na glukózu, a samozřejmě neobsahuje žádný cholesterol. Pár lžiček oleje navodí pocit nasycení hned na několik hodin. Je tedy vhodný při redukčních dietách a napomáhá předcházet jojo efektu.

2. Potravina v kuchyni
Díky jeho lahodné chuti i vůni je vhodný k přípravě několika pokrmů, a to jak za tepla, tak i za studena. Pokud je olej za studena lisovaný (panenský), uchovává si vitamíny A, C a E. Také obsahuje lidskému tělu prospěšné mastné kyseliny, především kyselinu laurovou, která je důležitou složkou mateřského mléka. 
Na takové lívanečky je přímo jako dělaný! 
Ale i při pečení do takových muffinů také není k zahození.
3. Péče o pokožku 
Kokosový olej se krásně vstřebává do pokožky a nezanechává mastný film. Pokud je vaše pokožka sušší nebo citlivá nebo pokud máte problémy s popraskanou kůží, atopickým ekzémem, vyrážkami a alergiemi, pak je pro vás kokosový olej tou správnou volbou. Lze využít i jako odličovadlo.

4. Maska na vlasy
Skvěle funguje i jako maska na vlasy. Při pravidelném používání reguluje vypadávání vlasů, dodává lesk, změkčuje a vyživuje vlasovou pokožku a dokáže zcela odstranit lupy. 


5. Pomoc proti bakteriím a kvasinkámKokosový olej je složen z mastných nasycených kyselin, které obsahují velké množství antioxidantů. Díky tomu je schopen narušit lipidové membrány bakterií, virů a kvasinek, a působí tak jako přírodní antibiotikum. Postačí jen užít jednu lžičku kokosového oleje denně nebo přímo potřít na postižené místo a kvasinky, které způsobují kandidózu, postupně zmizí. Kokosový olej také napomáhá hojení vyrážek, jizev či ekzémů.

6. Masáže celého těla
Pokožku zanechává pružnou a hladkou, a jak už jsem zmínila, krásně se do pokožky vstřebává.

7. Mléko po opalování
Panenský kokosový olej zklidňuje vaši pokožku po delším pobytu na slunci a  regeneruje spálenou kůži. Obsahuje velké množství antioxidantů, které bojují proti působení volných radikálů a tak napomáhá proti předčasnému stárnutí kůže a vráskám.

8. Balzám po holení
Je ideální pro citlivou pokožku, která se holením narušuje. 

9. Balzám na rty
Dokonale zvláčňuje popraskané rty, v létě je chrání před slunečními paprsky a v zimě před mrazem.

10. Bělí zuby
Oleje, soli a další přírodní látky se k čištění zubů používaly už od starověku. Stačí trocha oleje na prst, minutu až dvě třít a při pravidelném používání se po pár týdnech určitě dočkáte výsledků v podobě výrazně bělejších zubů.

11. Pro psy a kočky
Nezapomínejte ani na své domácí miláčky. I jim může pomóct se suchou či podrážděnou pokožkou nebo jako doplněk stravy pro povzbuzení imunity, zlepšení kvality srsti či pro vyživení kloubů.


12. Lék
Panenský kokosový olej podporuje tvorbu hormonů štítné žlázy, čímž  zpomaluje stárnutí buněk. Kromě toho také působí preventivně proti srdečním chorobám, senilitě, dokonce i rakovině a v poslední době se často mluví i o účinku na léčbu Alzheimerovy choroby.

Zdroj: www.uspesna-lecba.cz/co-se-vas-tyka/a12-zpusobu-vyuziti-kokosoveho-oleje/


Kde a za kolik ho lze koupit?
Pokud nechcete objednávat z internetu, doporučím projít zdravé výživy nebo zavítat do DM (kde, ale určitě výjde o něco dráž). Pokud máte sami tipy, kde sehnat kvalitní kokosový olej za dobrou cenu, sem s nimi. Cena už je individuální, ale za klasickou skleničku se pohybuje přibližně okolo 150-200Kč. Samozřejmě seženete i dražší.

Myslím, že volba padne na tohoto krasavce (právě z DM).
...

A co vy? Používáte kokosový olej?

SHARE:

10 komentářů

  1. Kokosový olej je super! Požívám ho na rty, na vlasy, na vaření.. Jen kdyby nebyl tak drahej :/

    OdpovědětVymazat
  2. Používám moc dlouho, začala jsem právě tím z DM a teď mám už jen 700ml od Tropicai. :) Moc mi pomohl v jedné kožní nemoci takže na něj nedám dopustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muzu se prosim zeptat v cem ti presne pomohl? Me se nedavno na zadech udelali osklive cervene bolaky s bilyma hlavickama . Na koznim nevi co to je, neco pry mezi nestovicemi a necim...Nestovice jsem ale mela. Zkousela jsem spoustu masti nebo susit hermankovymi obklady a vysledky zatim nejsou valne :-S. Dekuju :-)

      Vymazat
    2. zkus nějakou kosmetiku s marjánkou, sice nemám osobní zkušenost ale musí to fungovat na vše :)

      Vymazat
  3. Kokosový olej používám a strašně ráda! Miluju jak voní a vždycky, když ho otevřu, tak k němu pořád čichám :D Navíc, dlouho vydrží. Ono se to nezdá, ale já mám tu menší sklinku a mám ho už asi půl roku:)

    OdpovědětVymazat
  4. Kokosový olej mě naučil používat taťka :)! Miluju ho !!

    OdpovědětVymazat
  5. O tom pozitivním vlivu na štítnou žlázu jsem netušila. To se mi hodí. :))
    Kokosový olej už chci dlouho vyzkoušet, ale zatím jsem se furt neměla k jeho koupi. Ale jak to všechno čtu, asi už se konečně odhodlám. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Škoda té ceny..jinak totiž vypadá až zázračně :) netušila jsem, co všechno z něj lze vytěžit :)

    OdpovědětVymazat
  7. Kokosový olej je mezi mými favority hlavně kvůli té nebeské vůni;)

    OdpovědětVymazat
  8. Já ho zbožńuju :)
    V kuchuni ho nepoužívám, ale jako kosmetickej/masážní pomocník je nejlepší..

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig