pátek 24. ledna 2014

My home gym



Jestli patříte taky mezi lenivé tvory jako jsem já, pak je tento příspěvek dělaný přímo pro vás. Můj vysněný plán v těchto dnech vypadá asi takhle: vstát z postele dřív než v devět hodin, jet do fitka, vrátit se domů, udělat si zaslouženou snídani, a pak se vrhnout na povinnosti. A jak to v 99% případů končí? Minimálně do devíti se válím v posteli, vstanu, udělám si snídani, sednu k počítači, kde projíždím nové příspěvky na blozích, a odložím cvičení na dopoledne. Když se zadaří, tak do fitka opravdu jedu, ale většinou se vrhnu na domácí cvičení. Moc dobře tedy chápu výmluvy, kdy se člověku jednoduše nikam nechce. To ale není dostatečný důvod na to, abychom pohyb vyřadili úplně. 


Předem upozorňuji, že tenhle příspěvek byl vytvořen pro začátečníky, popřípadě mírně pokročilé. Nikoli pro ty, co v posilovnách lámou rekordy.


Co tedy budete k vytvoření takové "domácí posilovny" potřebovat?

1. Ze všeho nejdůležitější je, abyste si vymezili prostor. Přecejen cvičit uprostřed obýváku nemusí být ideální, když se jedná o prostor metr krát metr. Neříkám, že to není reálné, ale raději si přizpůsobte prostor tak, abyste předešli případným zraněním :-D Já mám štěstí, že mám v pokoji celkem dost místa (což neznamená, že by se mi nikdy nepodařilo něco shodit/rozbít nebo do něčeho kopnout).



2. Samotné vybavení - tady už záleží na vás, co upřednostňujete. Nikomu by však neměla chybět kvalitní podložka (v krizových případech - ručník) a činky. Nedoporučuji si kupovat kilovky, to si radši naplňte litrové láhve vodou. Investujte tedy od 2kg výše, zde už se činky vyplatí. Další věc, která umí dobře posloužit je gymnastický míč a švihadlo. Pak už v mnoha případech stačí jen improvizovat a zařadit do pomůcek i židli či okraj postele. Pomůcek pro cvičení je spoustu, vyjmenovala jsem úplně ty základní, které podle mě pro začátečníka bohatě stačí.



3. Cítit se dobře je jedna z nejpodstatnějších věcí, a proto navlíkněte (hezký) funkční cvičební obleček. Cvičení půjde hned líp od ruky. 




4. Nezapomínejte na pitný režim a po ruce mějte láhev s vodou.



5. No a ze všeho nejdůležitější je stáhnout si příslušná videa, podle kterých budete cvičit. Taková Jillian Michaels nebo T.Shaun vás nenechají odpočívat ani chvíli a nedovolíte si cvičení po pár minutách vzdát. Youtube je přímo plné nejrůznějších workoutů. Je opravdu z čeho vybírat. A kdo si neví vůbec rady, mnoho cvičitelů má předepsané programy na několik dní, které vám zaručí, že cvičení bude maximálně účinné. Videa si pouštím na notebooku, ale dobře poslouží i aplikace v mobilních telefonech. Aktuálně cvičím buď podle T.Shauna nebo videa XHIT.




6. Doporučuji si zaznamenávat nejen cvičební režim, ale i pokroky, kterých dosáhnete. Komu jde o hubnutí (a že vás určitě nebude málo), tak popadněte metr a zaznámenávejte ubývající cm na základních partiích (prsa, pas, boky, zadek, stehna, popřípadě paže). Nelpěte na váze, ta je hrozně zavádějící (poměr tuků a svalů, zavodnění, těžké kosti, atd.).





A po cvičení je samozřejmostí dodat tělu nějakou tu energii, třeba ve formě svačinky...



Pomeranč, kiwi, půl jablka, zmražené zapomenuté  hrozno a lžička domácího lučního medu

Tak a teď už se vážně nemáte na co vymlouvat!

...

Cvičíte doma nebo raději chodíte do posilovny? Já musím uznat, že se kolikrát víc zničím doma než ve fitku.

SHARE:

21 komentářů

  1. Hezký článek :) Já dávám přednost cvičení v domácím prostředí, ušetřím (chudý student :)), nemusím se nikam dopravovat, zacvičím si kdy chci a co chci :) atd. atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Přesně tak. Já už fitko beru jen jako zpestření a hlavně ho mám po cestě ze školy domů, takže se ke cvičení snáz dokopu než když sedím doma a přemlouvám se zvednout zadek ze židle :-D

      Vymazat
  2. krásnej pokoj :P i článek!
    taky jsem pro cvičení doma, když už se k něčemu dokopu teda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Dokopat se je nejhorší, ale když člověk vidí výsledky, tak ho skvěle motivují...já se vždy jen musím dostat do té rutiny.

      Vymazat
  3. ja som v posilovni ešte nebola, takže prednosť dávam domácemu cvičeniu a väčšinou to vyzerá ako u teba na fotkách :) Najradšej mám však behanie, to dokážem byť vonku aj hodinu a s úsmevom na tvári, ale ked ma čaká cvičenie podla videí tak to sa k tomu musím veľmi premáhať. A kedže viem, že poobede by som sa k ničomu nedokopala, lebo som strašne unavená, cvičím hned ked vstanem, dám si mega velké raňajky a poobede ani neviem že som vobec ráno cvičila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky vždy cvičím dopoledne. Po obědě už se nedokopu a k běhání mám stejný postoj. Dokážu být venku dlouhé hodiny, za to ve fitku na trenažéru trpím jak pes :-D

      Vymazat
  4. Já cvičím jedině doma:) kvůli penězům a i kvůli tomu, že bych se tam prostě necejtila dobře:D doma jsem sama a můžu do toho dát bez ostychu všechno:) a i tím ušetřím nějaký ten čas:)) ještěže ty videa a různé aplikace existujou!!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama bych to lépe neshrnula...navíc můžu být sebevíc neupravená a nikdo na mě neciví :-D Já si ty aplikace někdy beru do fitka :) Aspoň ty cviky mají nějaký řád.

      Vymazat
  5. Moc hezký článek :) Já třeba doma skoro nikdy necvičila, chodím normálně na tréninky gymnastiky do tělocvičny, tak si to moc nedovedu představit :D

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký článek, právě začínám cvičit doma, takže děkuji za rady :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Taky jsem stále věrná tomu domácímu cvičení, ale je pro mě teďka docela těžké vybrat video, které mě bude fakt bavit :D. Zase jsem se na čas uchýlila k Jillian a jak píšeš, nedá člověku chvíli oddychu :D
    Tvoje kočičí trenérka je boží, hned bych jí dala pusu na kožich :D, jako to dělám těm našim. Máš moc hezký pokoj, tam se musí cvičit krásně, navíc s takovým hezkým dresem, jako máš. Já si nejsem schopná nějaký hezký koupit a furt cvičím jen v takovém obyč oblečení a stylově to nevypadá ani trochu.
    Myslím si, že pokud ti to takhle vyhovuje, tak proč ne, cvič doma, hezky po snídani. Před snídaní se mi to zdá jako blbost. Jen bych si po tom cvičení (třeba hodinku po něm) dala spíš nějakou bílkovinu s kouskem ovoce než jenom ovoce a med. Určitě uvidíš další výsledky a pokroky, to závidím. Já se nehnu z místa i s vyváženým jídlem a cvičením 5x týdně. Zajímalo by mě, kde je chyba.
    Měj se hezky, těším se na další články!
    PS: pozdravuj tvojí slečnu kočičku! Je krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem teď měla problém s cvičením spíš proto, že jsem nemohla najít něco, co by mě chytlo a to se u XHIT Daily stalo...tak snad mi to vydrží aspoň chvíli :-D
      Kočička děkuje za komplimenty :-D:-) Je to raubíř. Tváří se jak andílek, ale moje poškrábané ruce mluví za vše.
      Včera jsem si dala misku ovoce, ptz se blížil čas oběda, takže jsem asi hodinku po svačince už obědvala, ale jinak děkuji za radiu :-* Plánuji si konečně pořídit ten protein, tak snad mi naši udělají radost a koupí mi ho na svátek místo ěnjakých bonbonier (zlo! :D).
      Taky se měj krásně a článků teď bude určitě dostatek. Už mám jeden připravený na zítra :)

      Vymazat
  8. Hezky napsané, mohlo by to hodně lidí namotivovat :)

    OdpovědětVymazat
  9. hezký článek :) podobně to dělám i já :) ale v pokoji mám málo místa, do obýváku mě nepustí, tam to obsazují bratři, tak se někdy stane, že se solidně bouchnu :) ale cvičení doma mě někdy baví víc než v posilce :)
    www.hejbnikostrou.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  10. povedený článek :). Já třeba nejvíce cvičím doma, není to ani tak leností chodit do fitka, ale spíš tím, že jsem dojíždějící a v blízkosti školy mě zatím ještě žádné nezaujalo, tak je to pro mě i výhodnější. Přeci jen, když končím každý den okolo třetí, čtvrté, tak by se mi to hezky protáhlo :(:) A když už jsem obhlížela nějaké to fitko u nás, tak je buď hooodně malinké a je tam prostě nával, nebo hooodně staré a ty stroje prostě vržou :D.
    Podle XHIt taky často jedu, dá to pěkně zabrat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň ušetříš penízky :-) Já fitko platím a stejně cvičím doma :-D

      Vymazat
  11. Moc pěkný článek :) Já do fitka moc nechodím, spíš nejsou penízky než, že bych byla líná tam dojít (i když cesta tam je min. na 25 min. :D) Pokoj sdílím s bratrem bohužel.. dřív jsem cvičila normálně, když byl v pokoji, on hrál na pc a já cvičila, když se dlouho zadíval, tak jsem mu vynadala a jelo se dál :D blbý je, že na některý cviky, tu fakt místo nemám, takže někdy musim improvizovat a cviky si zjednodušit :) teď mi bratr v pokoji překáží, tak ho vždycky na tu půl hodinku vyhodim z pokoje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla dlouhé roky v pokoji bráchu. Je fajn, že se tím nenecháš odradit :-) Jen tak dál.

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig