sobota 25. ledna 2014

Recipe: Millet Porridge with Prunes | Jáhlová kale se sušenými švestkami


Jelikož už cvičím pátý den po sobě, zrovna se chystám do práce a příjdu domů asi až pozdě odpoledne, dnes si dám nakonec od cvičení pauzu a na další "workout plan" se tedy můžete těšit zítra. Abych však zachovala nynější pravidelnost v přispívání, rozhodla jsem se zveřejnit extra jednoduchý recept nebo bych spíš řekla tip na skvělou snídani.

Někdy to chce ve snídanění změnu, a jelikož jsem teď týden nejedla nic jiného než ovesné banánové kaše a bílé jogurty s ovocem na mnoho způsobů, rozhodla jsem se předevčírem pro něco alespoň trochu kreativnějšího a časově náročnějšího (vše, co trvá déle než 5 minut, abyste rozuměli). Řeč je o jáhlové kaši se sušenými švestkami

Budete potřebovat (na 1 porci):
cca 40-60g jáhel
voda
mléko
skořice
rozinky
1 vrchovatá lžička medu
hrst nasekaných vlašských ořechů
pár sušených švestek

Postup
Jáhly alespoň 3x spaříme horkou vodou, abychom se zbavili hořkosti a dáme vařit na cca 15min v poměru 2:1 (voda,mléko:jáhly). V průběhu dolévejte vodou, kdyby bylo potřeba. Asi v půlce vaření poprášíme skořicí a přidáme pár rozinek. Nakonec osladíme medem a vmícháme hrst vlašských oříšků. Kaši zdobíme sušenými švestkami.

Variace č.2: Do kaše vmícháme lžíci máku a podáváme s horkými (čerstvými) švestkami.

Kalorická hodnota (60g jáhel):
cca 480 kcal
Já to měla bez oříšků, takže asi 400kcal - zasytily mě na extrémně dlouhou dobu, zatímco po vločkách mám brzy hlad.

10 faktů, které jste možná o jáhlách nevěděli:

1. Pokrmy z jáhel jsou lehce stravitelné a přitom velmi výživné a syté.
2. Jáhly jsou velmi vhodné pro děti, studující, sportovce, těžce pracující a rekonvalescenty.

3. Mají vysoký obsah vitamínů skupiny B a minerálů včetně železa, takže se doporučují lidem trpícím chudokrevností.

4. Vysoký obsah fosforu pomáhá v prevenci a léčbě depresí a únavy.

5. Jáhly jsou jedinou zásaditou obilovinou a proto jsou vhodné při žaludečních obtížích.   

6. Jáhly neobsahují lepek a proto jsou vhodné pro bezlepkovou dietu.

7. Díky obsahu minerálních látek zlepšují metabolismus a mohou být nápomocny při snaze zhubnout.

8. Východní medicína je využívá při léčbě sleziny a slinivky břišní a proto jsou vynikající potravinou pro diabetiky.

9. Jáhly mají zahřívací účinek na organismus.

10. Odvar z neloupaného prosa slouží k pročištění organismu a k vyvolání pocení.

...

Příliš jsem je do jídelníčku nezařazovala, ale asi překonám lenost a začnu si je vařit častěji, a to i na slané způsoby.

Máte nějaké tipy na dobré slané pokrmy, které obsahují jáhly?

SHARE:

18 komentářů

  1. To seš šikula. Já zas už třetí den po sobě necvičím :D
    S tím se bude muset něco udělat!
    Kaše vypadá skvěle, dostala jsem hroznou chuť na jáhly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já ti hlavně děkuji za tip na to XHIT! Díky tobě nejsem línej zadek :-D Akorát mi z toho pěkně roste prdel a stehna, což je na jednu stranu dobře, ale na druhou...ten tuk by mohl mizet :-D

      Vymazat
  2. Pšeno je moja naj naj najobľúbenejšia príloha a varím si ho väčšinou k obedu k mäsku. Mám ho veľmi rada, lebo vždy je z toho taká obrovská porcia. Na sladko som ho ešte nejedla, tak možno niekedy skusim aj sladkú verziu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá krásně! Já mám jáhlovou kaši také v oblibě:-)

    OdpovědětVymazat
  4. podobnou mi jako malé dělala babička :) mňam!

    OdpovědětVymazat
  5. Jáhlovou kaši si vařím několikrát do týdne, takže pro mě žádná novinka. Jáhly jsou moje nejoblíbenější obilovina. A jestli můžu poradit, tak si kup jáhlové vločky, kaše bude pak stejně rychlá, jako ta ovesná. A ty vločky seženeš ve zdravé výživě ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám je doma, a to už pěkně dlouho, protože mi z nich kaše vůbec nechutná o:-):-D

      Vymazat
  6. Jáhly musím vyzkoušet!

    http://www.fitjane.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. jáhlovou nemusím :/ ale vypadá hezky

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, už vím jak si jáhly naservíruju :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě nikdy jsem jáhlovou neměla :) A mě naopak zasytí vločky na dlooouhou dobu, že se kolikrát pomalu nedokážu dokopat k obědu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus :) Mě kdysi taky...ale po těch letech už jsem vůči nim asi imunní :-D:-D

      Vymazat
  10. Mě ty jáhly moc nejedou, ale přesto je jím, a mám dalších 10 důvodů, proč je budu jíst i nadále :)
    http://hejbnikostrou.blogspot.cz/ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych asi nemohla jíst něco, co mi nechutná :-D Navíc je tolik jiných potravin, které jsou tělu stejně prospěšné :)

      Vymazat
  11. Jen 400 kcal na snídani? To je docela málo, mě by to nezasytilo.. já potřebuji alespoň těch 500-600 kcal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já spíš čekala opačné reakce...jakože je to moc :-D Optimální dávka je 300kcal, ale každý má percentuální rozložení potravy během dne jinak. U mě tvoří jednoznačně největší jídlo právě snídaně. A samozřejmě každému vyhovuje něco jiného. Co tobě nestačí, tak někdo by po 600kcal praskl.

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig