středa 1. ledna 2014

DIY cookbook


Doufám, že jste si Silvestr pořádně užili. Já dala letos přednost poklidné atmosféře doma s rodinou a vůbec nelituji. Obzvlášť teda ne můj žaludek, kterému jsem včera dopřála pouze jednu skleničku šampusu a ráno mi tak nebylo špatně jako loni, předloni,... 

Jelikož je jedním z mých novoročních předsevzetí více se věnovat blogu, rychle to plním, dokud se mě motivace drží. Navíc jak se říká, jak na Nový rok, tak po celý rok. Dnes bych vám teda chtěla ukázat, jak skladuji své recepty. Možná tak inspiruji ty z vás, co už se nějakou tu dobu na výrobu vlastní kuchařky chystají.
Svou vlastní kuchařku jsem si založila teprve před rokem. Teda už několikrát jsem se snažila skladovat recepty, ale vždy jsem v tom měla pěkný nepořádek. Až loni jsem se rozhodla pořídit si pořádný blok a udělat si v něm takový systém, že ho nebudu muset za pár měsíců zase přeorganizovávat. Pravda, nějaké mouchy bych po tom roce vychytat mohla, ale na to jsem zatím moc líná. Teď už k samotnému jádru věci - teda kuchařce.


Doporučuji pořídit si pevné desky, do kterých si budete moci recepty postupně přidávat bez toho, že byste vytrhávali stránky či zaplnili určitou kategorii a neměli už tak na další recept místo. Je to ten nejpraktičtější způsob, jak mít ve všem pořádek a hlavně, když chci zrovna podle nějakého receptu kuchtit, stačí vyndat stránku a nemusím tak pokřtít celou kuchařku. U mě má totiž každý recept na sobě známky, že byl použit. Například na receptu "Chilli con carne" poznáte, že pokrm obsahuje rajčatový protlak a hlavně že ho v naší rodině vaříme poměrně často :-D 


Dále - systém. Ze začátku jsem měla vše uspořádáno pohromadě. Až po nějaké době, co jsem kvůli jednomu receptu vždy prolistovala sto stran, mě napadlo, vytvořit konkrétní kategorie, abych se tak ve své kuchařce lépe orientovala. Každý oddíl jsem tedy oddělila barevným papírem, na který jsem nadepsala název dané kategorie např. polévky, maso, saláty a další, jak si můžete povšimnou na fotce (nefotila jsem všechny). Já jsem si ještě speciálně uspořádala recepty tak, že na začátek dávám rodinné recepty a po té až ty z internetu, kuchařek, časopisů,apod. U některých si i značím, zda-li jsem je už vyzkoušela, jelikož někdy mě daný recept zaujme tak, že si ho rychle zapíšu, ale k jeho odzkoušení už se nedostanu. 


Ještě bych chtěla dořešit ozdobení přední desky tak, aby bylo zjevné, že jde o kuchařku, ale zatím mě nic nenapadá, tak kdybyste měli nějaký nápad, sem s ním :)

Tip na stylovou kuchařku

A příště se třeba podíváme na to, jak a hlavně kde skladuji potraviny. Ohledně jídla jsem totiž typický melancholik a vše musí mít své místo a svůj řád.

...

Máte také svou vlastní kuchařku a pečlivě si do ní zapisujete všechny nové recepty? Popřípadě dáváte přednost ručně psaným receptům nebo těm v elektronické podobě?

SHARE:

21 komentářů

  1. Moc hezky to máš vymyšlené :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je moc hezké, taky bych to tak nějak mohla začít uspořádávat, teď ale ještě nebýt líná vařit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dík za tip, určitě si takovou udělám taky! Zatím mám jen vytrhávací blog, ale ten je celkem k ničemu. Musím si koupit ty pevné desky. Určitě to udělám jako ty, moc pěkný nápad. :)) A máš moc pěkný blog.

    OdpovědětVymazat
  4. hezký nápad Veru!:) btw jen to nejlepší do nového roku :-*

    OdpovědětVymazat
  5. Ááá, to je boží. Moc se mi to líbí, ale asi bych neměla nervy na to mít to tak hezké :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Mi to příjde právě dost odfláknuté, ale účel to plní, to je hlavní :-D

      Vymazat
  6. Máš to krásný a moc hezky přehledný :)
    my máme se sestrou zatím jako kuchařku jen jeden blok (ale moc hezký blok :D) z ikei

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No tak Ikea bude milionkrát zmíněna v článku o uskladňování potravin :-D Taky si tam příjdu vždy na své.

      Vymazat
  7. Zatím své odzkoušené recepty mam na blogu (takže kdyby se mi smazal, tak jsem někde... :D ), ale už jsem hodněkrát přemýšlela nad papírovou a psanou v ruce, a teď jsi mě ještě inspirovala vlastnoruční výrobou! Díky! :) až budu mít po zkouškách, tak se na to vrhnu, dokud jich mam jen 5 a půl :D

    OdpovědětVymazat
  8. To je dobrý nápad:) taky bych něco takového potřebovala!:) asi taky zavedu:)

    OdpovědětVymazat
  9. Máš to fakt moc pěkné a hlavně praktické, že si tam můžeš ke každí kategorii přidávat do nekonečna :) Já jsem dostala k narozeninám takovou knížku pro zapisování receptů, tak už se chystám, jak si tam tedy něco zapíšu, protože vždy když něco peču nebo vařím, mám před sebou notebook a to není vždy to nejpraktičtější řešení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky sebou často táhnu noťas :-D Například u pletení vánočky to bylo docela dost komické, ale nebýt paní z youtube, tak nevím, jak by to dopadlo :-D

      Vymazat
  10. taky jsem se letos umírnila a ačkoliv jsem pila dost, pořád jsem to střídala s vodou, čímž jsem si pojistila klidné spaní:D

    OdpovědětVymazat
  11. to je krásné! já si strašně ráda vytvářím podobné bločky :))

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá skvěle! :) já to mám radši v počítači :D :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak už jsem si koupila šanon. A teď jen přepisuju recepty, doufám že mi neupadne ruka :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! A je mi líto tvé ruky, soucítím s ní :-D Taky jsem si tím prošla :-D

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig