pondělí 30. prosince 2013

New Year's Resolution

Předsevzetí... Se začátkem nového roku si ho dáváme všichni. Ať už v podobě "Do Nového roku hubnu...", "Začnu se víc učit..." nebo "Začnu šetřit!".  Mohou to být předsevzetí týkající se maličkostí, ale také významnější, kterými chceme změnit svůj život a udat mu tak nový směr. Zkrátka s datem 1.1. začínáme žít s čistým štítem, nastavíme si určité cíle, které se snažíme dodržet a jsme maximálně namotivovaní, abychom je dodrželi. Problém nastává v tom, JAK DLOUHO je dokážeme dodržovat. Nebudu si na nic hrát. Jsem jedna z těch, co má "hubu plnou keců" a pak skutek utek. Snažím se většinou tak 14 dní, když se zadaří, tak měsíc. Pak najedu do starých kolejí a najdu si milión důvodů, proč se dál nesnažit. Letos bych to ale chtěla změnit. Přece jen už nejsem malá holka a ve 20ti letech je třeba, abych měla pevnou vůli a začala opravdu žít! Žít tak, abych byla maximálně spokojená a necítila se, jakobych marnila svým časem, jelikož ten je sakra drahý!

Samozřejmě, mohla bych zde vypsat spoustu bodů, které mám v plánu dodržovat a které se mi neustále honí hlavou, ale zůstanu u tématu, který odpovídá zaměření mému blogu.
STRAVA




Rok 2013 byl co se týče stravy pro mě katastrofální. Dala jsem mému metabolismu pěkně zabrat. Jeden týden jím zdravě, pak se 2 týdny cpu čokoládou, pak na 2 týdny pro změnu úplně vynechám sacharidy, pak nastupuje zase obžerství, následují výčitky, týden sekám latinu,... a to pořád dokola. Tělo mi to dalo pěkně "sežrat" a já se začala potýkat se zdravotními problémy. Nehledě na to, že váha se mi pohybovala mnohdy v rozdílech v řádech desítek kilo. Je potřeba, abych zatla zuby, nastolila si pevný řád a ten dodržovala ne proto, abych dosáhla svých dočasných cílů, ale proto, abych změnila svůj způsob života a naučila se tak, jak se stravovat ne jen já, ale i má nynější či má budoucí rodina. A protože se nemá s takovým rozhodnutím čekat, začala jsem hned po vánočních svátcích. Neříkám, že od teď nejím do konce života sladkosti, budu jen o vodě a nedej bože, když mi někdo podstrčí něco smaženého... ale tohle budou výjimečné situace tzn. jednou za čas a nebude se to dít na denním pořádku jako doposud. Čili se slovy "Od zítra..." už na mě něchoď, Veroniko! :-D

Začínám intenzivně studovat složení, číst co nejvíc knížek a článků týkajících se stravy a hlavně poslouchat své tělo! Takže žádného pokusného králíka už ze sebe dělat nebudu a všemožným způsobům stravování, dietám chcete-li, dávám sbohem. Mohla bych za to časem draze zaplatit...

POHYB 



Samozřejmě se stravou souvisí i cvičení. S tím to bylo doposud obdobné jako se stravou. Týden dřu jako mezek, 2 týdny se flákám, pak si jdu občas zaběhat, abych neměla zlé svědomí. Ne! Tomu je konec. S odstupem času nevzpomínám na to, jak pevný zadek a břicho jsem měla, ale jak jsem se cítila! Plná energie, při vyšlapání do 2.patra jsem se nezadýchala jako teď a nálada byla většinu času přímo fantastická. Od Ježíška jsem nadmíru vybavená, a tak se nemusím vymlouvat ani na to, že například v lednu nebudu mít z důvodu zkouškového na cvičení čas. Denně si tu hodinku (či půlhodinku) prostě vyhradím a nějaké to video si odcvičím. Když budu stíhat i fitko, budu jedině ráda. Postupně si chci stanovovat vždy konkrétní cíle, jelikož ty mě budou motivovat a posouvat dál.

Možná si říkáte, proč to tu píše a jednoduše bez řečí nezačne? Protože, jako i mnozí z vás, potřebuji podporu a tím, že to napíšu, to pro mě nejsou jen plané řeči, které házím do větru. Ani nevíte, jak moc pro mě vaše komentáře znamenají. Tímto vám za ně mockrát děkuji a budu  jen ráda, když tímto článkem namotivuji i mnohé z vás. Jak už jsem nejednou zmínila, ve více lidech se to lépe táhne :)

Takže kdo jde do toho semnou? 

Doporučuju se ráno 1.1. přeměřit (na váhu já z vysoka kašlu), vyfotit (ikdyž ten pohled třeba nebude příjemný) a své pokroky si poctivě zapisovat! 

Nebude to snadné, ale NIKDO NIC vzdávat nebude!

A abych nezapomněla...

Přeji šťastný Nový rok 2014!


SHARE:

26 komentářů

  1. Krásný Nový rok i tobě. Přejeme si v podstatě to stejné, takže do toho jdu s tebou! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jdu do toho s Tebou, sice jsem se v jídle fakt zlepšila, ale s tím pohybem to je fakt slabota. A když se k tomu přidají geny, tak bych mohla být za chvíli jako koule. A to nechci! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Příjde mi to tak trošku zcestné říct, že od Nového roku začínáme s čistým štítem, když to přeci vůbec není pravda. Myslím, že pokud chce někdo doopravdy svůj život změnit, může to udělat klidně dneska nebo třeba v červenci. Nový rok je k tomu sice takový záhodný, ale akorát to vede k odkládání a pak to dopadá tak, jak to dopadá :) Já už se pomalu ale jistě vzdávám, protože jídlo mám vážně ráda a pohyb pro změnu vůbec ne :D Ale snažím se držet na uzdě, přecejenom už jsem si něčím prošla a znám následky svých případných čokoládových činů :D Držím palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechtěla jsem říct, že 1.1. je den, kdy si mám převrátit život naruby. V článku zmiňuji, že jsem s tím začla hned po vánočních svátcích, takže na 1.1. určitě nečekám. Mluvím obecně, že Nový rok je pro spoustu lidí nejčastějším dnem, který odstartuje naše cíle, přání,atd. Proto ten, kdo se neodhodlá během roku, může začít zrovna teď. Je to jen tip. Nikodo do ničeho nenutím. Každý ví, co je pro něj nejlepší :)

      Vymazat
  4. Mrzí mě, že sis tím blbnutím narušila zdraví, ale je dobře, že to chceš změnit a zase být spokojená, proto máš ve mně plnou podporu a fandím ti! (avšak já ti fandila vždycky! :)). A nemysli si, taky mě za tenhle rok váha docela pozlobila a to jsem tělo nějak hrozně ničím netrápila. Jen zřejmě nemá rádo menší výchylky. Takže jsem si už teď změnila režimek, kterej mě konečně baví, a jdu na to hezky s rozumem :)
    Neboj, to půjde, navíc když máš tak krásnou cvičební výbavičku (a já furt cvičim oděná jako...nechtěj vědět :D). Jsem zvědavá na tvoje pokroky a i Tobě šťastný rok 2014!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Zrovna od Tebe si toho nesmírně vážím. Obdivuju tvé pokroky a to, jak se držíš a určitě jsi pro mě jedním z velkých vzorů co se stravy, cvičení a celkového přístupu týče. Kéžbych v tolika letech měla tolik rozumu jako ty. V porovnání s tebou mám ještě stále co dohánět, ale pevně doufám, že tenhle rok bude zlomový a dám se dokupy.
      Přeji Ti mnoho úspěchů v novém roce :-*

      Vymazat
  5. taky ti přeji úspěchy a jdu do toho s tebou taky a rovnou po hlavě! Taky pořád píšu kecy o tom, co chci změnit, ale nic z toho zatím nedělám. Ale od nového roku s tím bude konec. Jako velkou motivaci jsem si dala 101 cílů, které chci splnit, tak snad se mi podaří. Určitě tě v tom budu podporovat! :)) Měj se moc pěkně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 101? Fííha! To bude makačka, ale věřím ti, a to na 101%! :-D Děkuji za podporu! :-* Společně to zvládneme :)

      Vymazat
  6. Sympatické plány! Přeju zdar a sílu. Třeba se bude hodit. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Hodně štěstí Veru, ať se ti daří! :))
    Je moc dobře, že sis uvědomila, že žádné diety nebo razantní změny ve stravování nikam nepovedou, ale půjdeš na to rozumně
    .Podle mě (ale to říkám pořád, až jsem s tím otravná:D) je nejdůležitější jíst zdravě většinu času, ale občas si dát COKOLIV, pak je to režim, který jde vydržet napořád, ne jen v řádech týdnů. Nějaké přísné zákazy a vynechávání určitých potravin (pokud nejde zrovna o brambůrky apod. žejo...ale ani ty jednou za čas nezabijou) nemá smysl, tělo potřebuje od každého něco - a navíc, co by to bylo za život, jen o vodě a cuketě! (ale nic proti cuketám, mým láskám:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Markét, také Ti přeji do nového roku to nej nej nej! :)
      Ja vím, jsem hlava dubová a a když něčemu zarytě věřím, neslyším rady ostatních. Musím si na vše přijít sama. Smutné je, že to může být pozdě či si to nese sebou následky. Sladkostí se určitě nikdy nevzdám. Jednou týdně si něco dobrého dopřát tzv. cheat meal, je podle mě pro tělo (i mysl :D) prospěšné. Samozřejmě jak říkáš, všeho s mírou. Pro brambůrky, junk food, apod. nemám slabost. Nechutná mi to, tudíž není možnost, že bych to do sebe cpala, ale s tím sladkým se budu muset ještě poprat. Okusím kousek a jsem jako utržená ze řetězu :D
      P.S Cuketa je jediná zelenina, která mě neodradí v zimním období ani svou vysokou cenou! A to je co říct, jelikož jsem letáková královna a jedu po slevách jak drak :-D Beztak budu jednou jedna z těch důchodkyň v Kauflandě, co jezdí s vozíkama raley a mají ostré lokty! :D

      Vymazat
  8. Jsem v tom s tebou, hlavně jak jsi popsala své stravování v roce 2013 znělo, jako by si psala o mně :) Já se do toho ale naplno vrhám až od druhého, abych trošku obešla to magické datum 1.1., kdy začíná každý a málo kdo to dokončí - čímž ale nechci říct, že to ty ani ostatní, kdo se do toho vrhnou, nezvládnou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvěle :) Je jedno kdy, ale hlavně, že začneš :) Přeji hodně štěstí a pevné vůle :)

      Vymazat
  9. Hezky napsané :-) Držím palce!
    Úplně jako bys mi mluvila z duše o tom stravování během roku 2013.. Taky jsem na to jeden týden kašlala a druhý týden sekala latinu. To je pro tělo fakt zápřah..
    A ten pocit, kdy se člověk cítí silný a fyzicky a psychicky skvěle, je prostě k nezaplacení. Teď přes Vánoce mi ten pocit dost chyběl.. :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Super! :) Můj notýsek jsi viděla, tak ti musí být jasné že do toho s tebou jdu :D 2013 jsem měla stejně, tedy převážně ten konec, od září.. myslím, že jsem se docela přežírala a moje cvičební morálka šla razantně dolů :/
    Už se těším až budu mít oslavu Nového roku za sebou a od zítra začnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se hrozně těším :) Začínám od zítra s Focus T25, tak uvidíme, jak dlouho mi to vydrží :-D Dnes si dám pauzu, protože mě bolí ze včerejšího cvičení každičký sval :-D Jinač doufám, že prozradíš, co se ve tvém stravovacím i cvičebním plánu skrývá :-P:-)

      Vymazat
  11. Tobě taky vše nejlepší do nového roku a ať se vše spraví, co se týče stravy a čvičení.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný článek :)
    Jakobych ho psala já, doslova! Měla jsem stejné výkyvy, jak se stravou tak s cvičením. Začla jsem se krotit už od začátku prázdnin, což je... nevím, cca 2 týdny. Krotit ve smyslu - jím pravidelně menší porce a chodím na procházky (na cvičení se můj línej zadek v době volna prostě nezmůže, ale procházky jsou, alespoň porovnám-li pocity, srovnatelné s cvičením, záleží na délce :))
    Na váhu té kašlu a metr se neodvážím, já své tělo znám tak dobře, že mi stačí jen ten pocit z dobře odvedené práce (zdravá strava, dostatek pohybu) a hned se cítím lehčí, lepší :)
    Rozhodně jdu ale do toho s tebou, alespoň tak, že budu pročítat a komentovat tvé články a vždy vyjádřím svůj zájem, protože ten je v téhle oblasti velký :)
    takže "THAT COULD BE US in months"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvěle! Taky nějak neřeším váhu ani míry. Je to spíš fyzikálně podložený výsledek, ale hlavní je to, jak se cítíme. O to stojím nejvíc. Takže tě chválím za procházky. Každý pohyb se počítá.
      Určitě budu vděčná za každý komentář. Je fajn mít vědomí, že v tom člověk není sám :)

      Vymazat
  13. Budu moc držet palce, aby v téhle oblasti pro tebe byl rok 2014 spokojenější a zdravější :-) A určitě tě budu sledovat a s podporou počítej, protože jsem na tom stejně ;)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig