neděle 1. prosince 2013

Fitness as a lifestyle



Ikdyž nyní školu přímo proklínám (Ano, přesně tak. To všemi nenáviděné zkouškové v době, kdy si má člověk vychutnávat vánoční atmosféru...), vše zlé je k něčemu dobré. Abych byla konkrétnější... Ve škole jsem dostala za úkol udělat rozhovor s osobou, která je PRO MĚ osobností. První jsem zpanikařila, že já přece žádnou osobnost neznám. Ale pak jsem začala pátrat v paměti a v očích se mi rozzářily dvě jiskřičky. V tu chvíli jsem přesně věděla, koho oslovím. Abych vás už dále nenapínala...(stejně už z názvu článku víte, o koho jde :-D) Jedna z osobností, kterou obdivuji, je blogerka Monča z Fitness as a lifestyle a tohle byla ideální příležitost, jak se o ní dozvědět třeba i něco víc - ikdyž při sestavování otázek jsem si říkala, že o ní snad vím úplně všechno :-D Vůbec si nepřipadám jako nějaký stalker :-D. Každopádně, rozhodla jsem se jí napsat. Asi nebude pro nikoho překvapením, že Monča snad s radostí souhlasila a na mé připravené otázky rychlostí blesku odpověděla. Dnes je mi potěšením daný rozhovor zveřejnit a podělit se tak s vámi o zajímavosti z Mončiny práce i života.

P.S Doporučuji si uvařit kafe, pohodlně se usadit a vyhradit si aspoň 20 minut volného času. Vůbec jsem totiž Monču nešetřila a vytvořila okolo 30 otázek...
Zastánce zdravého životního stylu Monika Gavlovská je fitness trenérkou ve fitcentru Pure Jatomi Fitness v Ostravě. Ve volném čase publikuje na svůj blog s názvem Fitness as a lifestyle, kde na základě svých zkušeností, radí svým čtenářkám, jak se správně stravovat, cvičit a jednoduše se cítit dobře. Jedná se o velice cílevědomou a skromnou dívku, která se však nebojí výzev a pořádná dávka energie jí rozhodně nechybí. „V dnešní době musí člověk využít každou příležitost a já mám v oboru fitness ještě hodně co dohánět, takže je třeba začít co nejdřív,“ uvádí Monika. Přesto, že svůj veškerý čas věnuje trenérství a blogu, do budoucna plánuje dálkové studium na nějaké z vysokých škol se zaměřením, které by s jejími zájmy úzce souviselo.

Moni, mohla bys nám sebe a svůj blog stručně představit?

Samozřejmě. Jmenuji se Monika Gavlovská, právě jsem oslavila 21. narozeniny a od narození žiji v Orlové. Pracuji v Ostravě jako fitness trenérka a má práce je zároveň mým největším koníčkem. Svou radost ze cvičení a zdravého jídla pak sdílím s mými čtenáři na svém blogu Fitness as a lifestyle, který v dnešní době taky řadím mezi mé největší zájmy. Můj blog je orientován právě a převážně na tematiku zdravého životního stylu, která je podle mého názoru v dnešní době, převážně mezi mladými lidmi, velmi oblíbená.

Nedávno tomu byly dva roky od počátku tvého blogování. Co tě přimělo k samotnému založení blogu?

To byla asi nějaká krize v mém životním stylu. (smích) V té době jsem narazila asi na dva blogy, které mě zaujaly. Psaly je slečny, které se snažily zhubnout a celé jejich snažení sdílely se svými čtenáři. Já v té době usilovala o to samé a po pár nevydařených dnech jsem si řekla, že si založím taky blog, abych měla větší motivaci na sobě zapracovat.

Na svém blogu se věnuješ hned několika rubrikám jako jsou například tipy na nákupy potravin, „food inspiration“, články z oblasti fitness a další. Která rubrika patří u čtenářů mezi ty nejoblíbenější?

Ještě před pár týdny to byla jednoznačně rubrika „Food Inspiration“, ve které každý týden sdílím fotografie mých jídel. Ale v poslední době jí šlapou na paty i Novinky do spíže i ledničky. Samotnou mě překvapuje, jak se jejich zobrazovanost zvyšuje. Ale pokud náhodou přidám netradičně nějaký článek se svými fotkami a případnými pokroky, tak je pak nejčtenější právě takovýto článek. A pak takové ty příspěvky s chytlavými názvy, co nalákají každého. Například „Jak mít ploché břicho“ , „Kolik jíst denně kalorií“ a další podobné.

A jaké články naopak vytváříš nejraději ty?

Já nejraději přidávám právě Food Inspirace nebo Novinky do kuchyně. Není to náročné na čas a baví mě se dělit o mé nadšení z jídla s ostatními. A pak případně takové ty články, kdy se třeba mohu pochlubit s nějakým svým výkonem. (smích)


Jako tvá věrná čtenářka vím, že přidáváš příspěvky poměrně často. Musí to být dosti časově náročné. Kolik času ti, řekněme týdně, blogování zabere?

Tohle je poměrně častá otázka na blogerky, ale podle mě se to nedá takto spočítat. Co se psaní článku týče, tak to je hodně individuální. Někdy pouze přidám fotky a popíšu je, což mi zabere třeba 20 až 40 minut. Někdy píšu delší příspěvky, recenze, dohledávám nějaké informace a fotky a to pak může zabrat i 2 hodiny. Ale k tomu všemu pak přičti čtení komentářů a odpovídání na ně, dotazy na maily, spravování stránky a skupiny na facebooku, občasné úpravy designu či nějaké technické věci... Prakticky pokaždé když jsem doma na internetu, tak se věnuji činnosti, která nějakým způsobem souvisí s blogem. A vlastně i když nejsem! To pak fotím, nakupuji a přemýšlím, co s blogem podniknu. Takže blog už tak nějak patří ke každodenní rutině. Ale nevadí mi to, naopak. Je to prostě koníček a kdybych toho měla najednou nechat, tak bych nevěděla, jak s tím časem naložit. A taky by mi chybělo focení jídla a sdílení fotek. To už je fakt závislost. (smích)

Blogerky jsou vždy zároveň i čtenářkami. Které blogy patří mezi tvé nejoblíbenější?

Mezi mé nejoblíbenější patří určitě blog Eat run love od Markéty, Fit Food Manic od B*, Moje tělo od Nikki a určitě také blog od Beautygloss. To jsou ty, u kterých nevynechám snad jediný článek a jdu je číst hned, jakmile jsou publikované. Ráda koukám také na recepty. Třeba u Pavly na jejím blogu Drobečky nebo u Lucie na jejím blogu Delicious blog. Když se chci výjimečně dovědět něco ze světa kosmetiky či módy, tak mrknu k Péti z Lovelyhair nebo ke Káji zPlumfoolery blogu. Ale zapomenout nemůžu ani na další blogy jako je Healthy Stuff(ed), Healthy lifestyle by me, blog Dony Gisele,… Je toho prostě moc a stále přibývají nové a nové oblíbenkyně.

Nedávno probíhala soutěž Blogerka roku 2013. Moc gratuluji k umístění na krásném sedmém místě v oblasti Life. Co říkáš na konečné výsledky?

Upřímně jsem to ani moc nesledovala. Překvapilo mě, že jsem postoupila do finále, ale účast na večírku jsem vynechala. A podle ostatních blogerek to také mělo své mouchy, takže jsem asi o moc nepřišla. S mým sedmým místem jsem spokojená. Už jen finále je přece jen úspěch. Co se ostatních blogů týče, tak už si pořadí ani nepamatuji, ale vím, že všechny mé oblíbené blogerky se o ty finálové příčky spravedlivě podělily.

Co považuješ za největší úspěch, kterého jsi prostřednictvím blogu dosáhla?

Určitě to, že jsem si získala tolik čtenářů a že můj blog zaujal už i mnoho firem, které mi nabízejí pravidelně spolupráci.

Když už jsme u těch firem, kterých z doposud přijatých spoluprací si vážíš nejvíce a s jakými firmami by sis do budoucna ještě přála spolupráci uzavřít?

Nejvíce si vážím spolupráce s firmou Mixit, protože s tou spolupracuji pravidelně. Výhry do soutěže věnovali už nesčetněkrát a mě samotnou obdarovávají také poměrně často. Ale ještě častěji u nich nakupuji já sama. Kluci z Mixitu jsou opravdu milí a kdykoli poprosím o dárek do soutěže, tak s radostí vyhoví. Tu a tam mi sami napíšou a moc chválí můj blog, což mi dělá samozřejmě velkou radost. A co se uzavírání spoluprací týče, tak ono to tak nefunguje. Většinou se jedná o jednorázové akce, takže uzavírat není co a vlastně jsem ráda za všechny spolupráce, které jsem přijala.

Po čase ses rozhodla založit i druhý blog s názvem „Eat with love“, kde publikuješ pouze recepty. Jsou tvé výtvory výplodem tvé fantazie nebo většinou někde čerpáš inspiraci?

Dříve jsem tvořila pouze podle receptů, ale v poslední době už čerpám pouze ze své vlastní fantazie, protože to se mi osvědčilo nejlépe. Upřímně mi kolikrát jídlo podle receptu ani tolik nechutnalo. Takže teď prostě míchám věci, které zrovna najdu doma a které vím, že budou ve výsledku chutnat dobře. A pak je úspěch zaručen.

Určitě navštěvuješ i obchůdky se zdravou výživou. Mohla bys nám dát pár tipů, kde nakupuješ nejraději?

Tu a tam někam zajdu, ale hodně objednávám i na internetu. Většinu věci seženu v klasickém supermarketu, ale ráda zajdu i do oddělení potravin v drogerii DM nebo prodejně Marks&Spencer. Ze zdravých výživ je to pak například Vega nebo Zdravé potraviny Na Hradbách v Ostravě.


Jak často tedy nakupuješ přes internet a jaký druh potravin?

Až moc často. (smích) Obecně jde převážně o věci, které bych v kamenné prodejně nesehnala.

Které e-shopy jsi doposud vyzkoušela a mohla bys je doporučit?

Určitě Mixit, Biosféra, Fairtrade obchůdek, Matcha tea eshop, Aso. Z těch fitness pak Ronnie, Aktin nebo F-Sport.

Které potraviny u tebe doma nikdy nesmí chybět?

Ve spíži vždy musí být určitě ořechy a ořechová másla, ovesné vločky a spousta druhů příloh. Vždy musím mít doma nějaké ovoce a jediný den se neobejdu bez banánů. V lednici mám pak pravidelně tvaroh, jogurt, nějaký sýr… Taky zelenina a luštěniny jsou základ. No a pak taková ta klasika jako mléko, vajíčka…

Kdyby sis musela vybrat pouze jedno jídlo, jenž bys byla nucena jíst denně, které by to bylo?

Ořechy nebo něco z ořechů. (smích) Pokud bych si mohla vybrat celé jídlo, pak by to byla snídaně a konkrétně ovesná kaše s ovocem a arašídovým máslem.

Co je tvá hříšná potravina či pokrm, kterému nikdy neodoláš?

Toho je spoustu. Ale ať jsem sebevíc odhodlaná, tak pokud se v mé blízkosti nachází karamelový větrník, tak prostě nikdy neodolám. Nemívám na něj třeba takovou chuť, že bych si ho koupila, ale když už tam někde v lednici čeká, tak ho nedokážu nechat jen tak být. (smích)

Jak často hřešíš?

No v poslední době poměrně dost často. V jednu dobu jsem se to tak nějak odnaučila, ale pak jsem se k tomu plynule vrátila. Takže určitě každý týden, většinou i vícekrát během týdne. Ale já už to neberu za nějaké hřešení nebo něco extra špatného. Dost cvičím a tak si ráda dopřeji. A sama se divím, že si s tím mé tělo vždycky poradí.

Ikdyž je většinou blog pouze koníčkem, ve tvém případě značně zasahuje i do tvé nynější práce fitness trenérky v Pure Jatomi Fitness v Nové Karolíně. Jak ses k tomuto zaměstnání dostala?

V Pure Jatomi jsem cvičila jako klientka. Pak jsem se rozhodla udělat si trenérský kurz, jen tak pro svou radost, ale přesně v tu dobu zrovna hledali právě v tomto fitku posily do týmu trenérů. No a já jsem si řekla, že za zkoušku nic nedám. Ani jsem se nenadála a už jsem byla na pohovoru a o pár dní později jsem pak dostala trenérské tričko. Moc jsem si nevěřila, že by se to mohlo povést, ale překonala jsem svůj strach a oplatilo se to.

Rozhodla ses tedy definitivně skončit se školou a věnovat se už pouze kariéře?

Ano, tak nějak jsem dala přednost tomu, abych měla praxi v tom, co mě baví, než nastudovanou teorii něčeho, co mě nebaví a v životě bych to beztak nevyužila. Brala jsem to jako klíčové rozhodnutí, co se mé budoucnosti týče a zvolila jsem si práci. V dnešní době musí člověk využít každou příležitost a já mám v oboru fitness ještě hodně co dohánět, takže je třeba začít co nejdřív. Ale školu taky úplně nevzdávám. Od příštího roku bych ráda studovala dálkově nějaký obor, který je blízký mým zájmům a nynějšímu povolání.

Jaké jsou tvé představy do budoucna ohledně tvé práce? Máš vytyčený nějaký cíl, kterého bys ráda dosáhla nebo už jsi plně spokojená s tím, jak to teď je?

Momentálně jsem spokojená a nad budoucností moc nepřemýšlím. Teď je pro mě podstatné získat co nejvíce znalostí a zkušeností, udělat ještě spoustu kurzů a pomoci spoustu lidem. Kdysi jsem snila o tom mít nějaký svůj vlastní projekt, firmu, eshop… Tak uvidíme. Teď nad tím moc nepřemýšlím. Ráda bych zůstala trenérkou, ale tak abych byla stále lepší a lepší.

Nedávno jsi měla to štěstí trénovat i Adama Hansena, známého cyklistu, který jezdí stovky závodů včetně známé Tour De France. Jaké byly tvé pocity při zjištění, že právě tobě byl manažerem fitcentra svěřen tento vzácný klient?

Trénuji ho stále, jelikož Adama se rozhodl u mě v trénování pokračovat. A my jsme vlastně ani nikdo nevěděli, že Adam je takový známý sportovec. Sám je dost skromný a nic by neřekl. Ani náš manažer tohle nevěděl a do mých rukou ho svěřil opravdu náhodou. Až já svou zvědavostí zjistila více a pak byla opravdu nervózní. A vlastně stále jsem, protože je to poměrně velká zodpovědnost. Aktuálně jsme s Adamem probrali jeho cíle, kterých musí dosáhnout před začátkem sezóny, která mu začíná už v lednu. Pro mě je to ohromná příležitost naučit se sestavovat tréninky zase úplně jinak, protože ty požadavky zkrátka jiné jsou.

To zní jako dlouhodobá spolupráce. Jak dlouho si myslíš, že bys ho mohla ještě trénovat?

Minimálně pár týdnů ještě určitě. Trénujeme zhruba 2x týdně a několik lekcí ještě zbývá. Pak to bude na Adamovi. Ale myslím si, že pak začne jeho závodní sezóna a on se bude muset soustředit na své tréninky. Takže uvidíme po novém roce.

V létě ses zúčastnila závodu Spartan Race. Mohla bys nějak stručně popsat své pocity?

Bylo to skvělé, ale zároveň jsem od toho očekávala více. Závod jsem si užila. Počasí bylo skvělé a příležitost vymáchat se v bahně člověk taky nemá každý den. (smích) Myslela jsem, že mi to dá více zabrat a čekala jsem pořádnou výzvu. Nakonec to byla spíše zábava. I proto se plánuji příští rok zúčastnit i náročnějších kategorií – ideálně zaběhnout v jednom roce všechny tři a získat tak speciální medaili.


Po Spartan race přišla na řadu soutěž v cross fitu. Obdivuji tvou odvahu, jelikož ses mu do té doby nijak zvlášť nevěnovala. Jakým způsobem a jak dlouho ses na soutěž připravovala?

Asi tak týden? (smích) Tedy na kvalifikaci týden, pak asi další měsíc. Bylo to poměrně úsměšné no... Crossfit jsem obdivovala už asi dva roky, ale stále jsem nějak neměla odvahu se do tréninků pustit naplno. Pak přišel kamarád s touto soutěží a já se ze dne na den rozhodla zkusit kvalifikaci. Ta tak nějak vyšla a místo na soutěži bylo jasné. Mně bylo jasné, že se umístím mezi posledními, což se taky stalo, ale o to více mě to motivovalo do dalších tréninků, protože ty jsou opravdu podstatné. Zpětně už mi příjde trošku směšné, že jsem do toho šla takto nepřipravená, ale na druhou stranu je to první zkušenost, na kterou se nezapomíná.

Máš v blízké době v plánu nějaké další soutěže?

Spíše až během příštího roku. Soutěže probíhají stále a kluci od nás z fitka se stále účastní. Já mám však stále spoustu slabin a chci mít alespoň pár měsíců na to, abych se dostala někam výš a nekončila pak na úplně posledních příčkách. Už teď se ale na to těším, protože ty soutěže mě neskutečně baví a člověka to nakopne k ohromným výkonům.

V posledních měsících jsou u tebe zjevné velké pokroky v oblasti cvičení. Nasvědčoval tomu nějaký impuls, kdy sis řekla: „Tak a teď je na čase začít pořádně makat!“? Nebo to přišlo tak nějak přirozeně?

Ani ne, já vždycky tak nějak pořádně makala. Jenom teď to „pořádně“ dostalo jiný rozměr. Možná to byl prvně závod Spartan Race a pak ten crossfit, který mě přiměl tréninky více změnit. Ale neberu to tak, že bych to dříve flákala, spíše teď cvičím jinak a intenzivněji, abych dosáhla svých cílů.

Co tě motivuje v tom, abys na sobě tak dřela?

Tak hlavně právě ty soutěže – být co nejlepší. A posouvání svých hranic a výkonů. Mě už nejde o to, jak moc budu mít vyrýsované břicho nebo jak velké budu mít svaly na rukou. Teď chci prostě dřepnout s větší váhou nebo udělat více shybů. Před dvěma měsíci jsem se chtěla naučit dvojskoky přes švihadlo a dnes si užívám to, že už je zvládám a mohu je tak zařadit do tréninku. Každý úspěch v tréninku mě nakopne a motivuje makat ještě víc. V práci si s klukama a holkama, co taky trénují crossfit, téměř denně říkáme, co jsme nově zvládli a navzájem se podporujeme. Což je super! A ty obdivné pohledy a komentáře chlapů za to taky upřímně stojí. (smích)

Máš nějaký vzor v oblasti fitness, kterého obdivuješ a také bys ráda dosáhla takových výsledků?

Mé vzory se stále mění. Dřív jsem chtěla nějak vypadat, teďka už chci spíše být výkonnější a silnější. Pár žen se mi líbí nebo je obdivuji, ale stále si chci zachovat spíše tu svou osobitost než se někomu přibližovat.

Který druh cvičení či konkrétní cvik máš nejraději?

Tak už tady dnes mnohokrát zazněl crossfit, který bude odpovědí i na tuto otázku. Získal si mě tím, že kombinuje všechno, co miluji – krátké, ale intenzivní cvičení, silové prvky a také gymnastiku. Když člověk trénuje crossfit, tak je v neskutečné kondici a postupně zvládá spoustu taových těch „originálních“ cviků. Třeba takové kliky ve stojce, ty jsou super! Ale mezi oblíbené určitě bude patřit dřep. To je prostě můj cvik, který zbožňuji a hlavně s pořádně naloženou osou na zádech!

Zdravý životní styl je záležitost, kterou nemusí sdílet úplně každý z tvého okolí. Jak se k tomu staví tvá rodina? Stravuje se také zdravě nebo vyvařuješ/pečeš pouze pro sebe?

Jídlo si kupuji sama pro sebe a sama si taky vařím. Rodina to respektuje a nikdy s tím neměla problémy. Já jim taky do jejich životního stylu nemluvím, takže tady není žádný problém.


Ovlivnila jsi svým stylem života i některé z tvých přátel?

Já nejsem příliš společenský člověk a přátele, které mám, už většinou zdravě žili. Aktuálně si nejsem vědoma toho, že bych někoho nějak radikálně ovlivnila, ale možné to je. Pár mých přátel postupně svůj životní styl k lepšímu změnilo.

Foto: Soukromý archiv Moniky Gavlovské

Tímto chci moc poděkovat Monči za úžasný vyčerpávající rozhovor! Jsem ráda, že jsem měla tu možnost dozvědět se o tobě zase o trochu víc informací a pokud se nepletu, tak být i první, kdo zveřejnila oficiální rozhovor s tebou, jakožto trenérkou a velice známou českou lifestyle blogerkou. Přeji mnoho dalších úspěchů v životě! 

P.S Proběhlo pár úprav, ale významem se věty samozřejmě nijak nezměnily. 


SHARE:

18 komentářů

  1. Jéé, děkuji za pěkné zpracování. Hned zítra postnu ten odkaz na tento rozhovor i na můj blog - ať se čtenáří dozví o mně třeba taky něco víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě, že se líbí. Snad je ten rozhovor taky bude bavit jako mě :) Děkuji :-*

      Vymazat
  2. Tak tohle se mi moc libilo! Ackoli jsem si taky myslela,ze o Monce diky blogu vim skoro všechno, tohle udelalo ve vsem uplne jasno:) skvely!!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Super! :-) Studuješ žurnalistiku nebo tak něco? :-) V Ostravě? :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný nápad, rádu si takhle přečtu něco ze života našich oblíbených blogerek. Veru, před tebou poklona za hezký nápad a skvělé zpracování, Monče za tu píli a hnaní se dopředu! :))

    OdpovědětVymazat
  5. A koho to jako zajímá ? ..ehm....lol

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezký rozhovor, zvolila jsi zajímavé otázky a Monča hezky odpovídala....prostě mě to bavilo :)
    No a o tom, že Monča patří k mým nejoblíbenějším blogerkám se snad ani vyjadřovat nemusím, to je jasná věc. Je to prostě osobnost a je skvělé sledovat jaké pokroky neustále dělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Markét :) Samozřejmě by se našlo méně obecných otázek a mnohem víc konkrétnějších, ale primárně je to určeno pro lidi, co třeba ani neví, že nějaké blogování existuje :-D

      Vymazat
  7. Povedený rozhovor, moc mě bavil :-) Začetla jsem se a teď kvůli tomu přijdu pozdě do školy :-D :-(
    Monča je osobnost, souhlasím :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší. Samozřejmě ne to, že jsi kvůli mě přišla do školy pozdě :-D

      Vymazat
  8. Ahoj :) chtěla bych tě poprosit jestli by ses nepodívala na můj blog :) začala jsem včera ae už tam mám 2 články a 1 z nich je o cvičení. Vím že to zatím není nic moc, ale budu se to snažit zlepšovat :)
    http://www.lifewithpetra-blog.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig