pondělí 16. února 2015

Review: Nutritional analysis scale


Nepatřím k jedincům, kteří by si vážili i papriky, ale čas od času není špatné vytáhnout ze spíže váhu a mít přehled o tom, kolik je asi 100 g rýže nebo 150 g masa. Pro takové diabetiky nebo ty, co se chystají na závody z oblasti kulturistiky & fitness, je pak váha doslova nutností. Tady se na odhady vážně nejede. 


Váha jako váha. Myslím, že každý ji máme doma, jelikož každý někdy pekl buchtu jinou než hrníčkovou. To, že ale existuje nějaká nutriční, jsem se dozvěděla asi teprve před rokem. Přesto jsem se o to nijak dál nezajímala. Pokud jsem chtěla znát svůj příjem S, B, T na den, používala a stále používám kaloricketabulky.cz. Naše stará váha už má ale opravdu něco za sebou, a tak jsme se rozhodli koupit si novou. A jelikož je nám jasné, že nám bude sloužit zase pár desítek let, sáhli jsme po trochu lepší (ale stále v přijatelné cenové kategorii). Jedná se o nutriční váhu Brauer DS61, která kromě klasického vážení potravin, ukazuje i jejich nutriční hodnoty. Přístroj disponuje 950 kódy, které když jeden z nich u vážení dané potraviny zadáte, objeví se vám jeho kalorická hodnota (kJ/kcal), bílkoviny, tuky, sacharidy, cholesterol a obsah uhlohydrátu ve VJ. Pokud se stane, že nějakou potravinu v příručce nenajdete, máte možnost zadat si hodnoty 50 vlastních potravin. Je zde také možnost dané hodnoty sčítat a ukládat do paměti. Pomocí funkce tara navíc docílíte nulování (odečtení např. misky) nebo přivažování. 

Myslím, že je to šikovná věc i pro jedince jako jsem já, když chtějí mít jen namátkou přehled, kolik má daná věc např. sacharidů a hlavně ji určitě využiju někde na cestách, kde nebudu mít možnost kalorické tabulky použít. Navíc designově je opravdu moc hezká, takže už žádné schovávání do spíže. Máme ji hezky po ruce na kuchyňské lince. Je vyrobena z tvrzeného skla a u vážení je velice citlivá = přesná. My jsme objednávali z e-shopu lekarna.cz, kde je ale nyní bohužel vyprodaná. Pokud byste ale trochu zapátrali, určitě ji na nějakém e-shopu či v kamenném obchodě objevíte.

...

Používáte pravidelně kuchyňskou váhu nebo ji vytáhnete jen výjimečně např. při pečení?

SHARE:

6 komentářů

  1. cooo? tak to musím mít :D to jsem netušila že něco takového existuje, super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Jsou i levnější varianty, ale tahle je fakt fajn. Můžu jedině doporučit :-)

      Vymazat
  2. Já si teď začala zase pravidelně všechno vážit, abych se do toho všeho nějak dostala. :-) A přiznám se, že kolikrát jsem vážila už jen ze zvyku. :D
    Tato váha vypadá moc hezky. Tu nutriční jsem, tuším, viděla zrovna v letáku Lidlu. A musím říct, že je to určitě prima vychytávka. :-) Obzvlášť pro lidi, kteří si stravu hlídají a chtějí ji mít ťip ťop. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :-) A taky mám právě někdy období (když se rozežeru :-D), kdy potřebuju mít pár dní přehled nad tím, kolik čeho sním, tak v takové chvíli je to super věc :-)

      Vymazat
  3. Jo tak tohle se hned řadí na můj wishlist! :D MEGA vychytávka! :D
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  4. Hustý!!! :D Já si říkala, že den do den není možné si jídlo furt vážit a zapisovat do tabulek.. a ono jsou už i takové vymoženosti! :D

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig