neděle 20. prosince 2015

Recipes: Healthy Christmas Menu


Dnes mám pro vás tip na zdravější štědrovečerní menu. Stejně jako dva poslední recepty na nepečené cukroví, i tohle má na svědomí zdravestravovani.cz. Jejich jídla mě opravdu baví. Všechny jejich recepty, které na blogu publikuji, jsem ochutnala a byly výborné! Tentokrát však musím varovat ty z vás, kteří nemáte rádi česnek nebo cibuli. Ovšem není problém si recept trochu přizpůsobit a tyto dvě ingredience v rámci množství zredukovat popř. vynechat. Chcete-li si přečíst  pár tipů o tom, jak na Vánoce nepřibrat, mrkněte na celý článek ZDE.

Pečený kapr s koprovou zálivkou



Ingredience:

4 porce kapra
1 kelímek bílého jogurtu
1,5 lžíce nasekaného kopru
2 utřené stroužky česneku
1 lžíce dijonské hořčice
sůl, pepř

Postup:

Porce kapra umyjeme, usušíme, osolíme a položíme do zapékací misky. Jogurt smícháme s koprem, česnekem, pepřem a hořčicí. Jogurtovou zálivku nalijeme na kapra, pekáček zakryjeme alobalem a dáme péct do vyhřáté trouby na 190 °C asi na 35 minut. Před koncem pečení (5 minut) odděláme alobal.

Bramborový salát trochu jinak



Ingredience:

500 g salátových brambor
100 g hovězího vývaru
20 g řepkového oleje
1 kus nadrobno nakrájené šalotky
sůl, pepř
sekaná petrželka
2 lžíce octa

Postup:

Brambory očistíme, ale neloupeme a uvaříme je ve vroucí osolené vodě. Vaříme je tak, aby měly pevnou konzistenci a nedrobily se. Uvařené brambory oloupeme a nakrájíme na kolečka. Dáme je do mísy a přelijeme je teplým hovězím vývarem. Přidáme olej, ocet, cibulku, petrželku, sůl, pepř a promícháme.

...

A jak vypadá štědrovečerní večeře u vás? Máte tendenci jíst zdravě i na svátky nebo si dáte s radostí poctivý bramborový salát s majonézou a smaženého kapra (řízek)? Já si tu tradiční podobu užiju v první i druhý svátek vánoční u prarodičů, takže ve Štědrý den se klidně spokojím s nějakou zdravější verzí. Ale nebojte, já to doháním vánočkou a cukrovím :)))

P.S. Když už nesněží venku, tak alespoň u mě na blogu <3

SHARE:

3 komentáře

  1. to vypadá skvěle, ale doma budeme mít klasiku možná pro přátelé bych tohle mohla připravit =)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá moc dobře, a hlavně musím pochválit fotky, jak z časopisu! :)

    Já už se na toho smaženýho kapra se salátem, cukroví i vánočku MOC těším, ale zase u babičky i 25. doma máme jen nějaké maso a bramborovou kaši a žádné smažené, takže o to vzácnější to pro mě je, o to víc si to vždycky užívám:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem to zrovna chtěla napsat, že nesněží u Tebe tak si o užívám tady <3
    A jinak to menu vypadá lahodně, klidně bych se vzdala klasiky :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig