pátek 11. prosince 2015

Review: Z fitka do kuchyne 3

Dvojku já ji, trojku ona mě. Řeč je o knize Z fitka do kuchyně, kterou mi na Mikuláše darovala Verunka. Před rokem u mě na blogu vyhrála druhý díl (recenze ZDE) a kdo by tušil, že na díle třetím se bude sama podílet! Jsem na ni nesmírně pyšná. A protože mě kniha doslova ohromila, sepsala jsem pro vás recenzi.

Kdybych měla oba díly srovnat, ten letošní je, ať už grafickým zpracováním nebo recepty, o poznání vyšší level. Autoři si dali opravdu záležet a posunuli knihu výrazně kupředu. Líbí se mi, že kniha není jen o receptech, ale dočtete se v ní i plno přínosných informací jako např. jak si vybrat kvalitní ingredience. Z této části mě nejvíce zaujalo povídání o sladidlech, které jsou ještě na konci shrnuty do přehledné tabulky s údaji jako jsou kalorie, glykemický index a jejich negativa a pozitiva. Dočtete se zde ale i o mouce, tucích, mléčných výrobcích, kypřícím prášku, vajíčkách, kakau, oříšcích a semínkách nebo sušeném ovoci.

Pak už následují recepty hned 26 fitnessek, které jsou jako v předchozím díle doplněny o jejich názory, doporučení, apod. Kromě spoluautorky Verunky Wisiorkové bych určitě ráda zmínila i blogerku Simonku Cáhlovou, kterou znám taktéž osobně, nadějnou bikini fitnessku Kamilu Pavlíčkovou nebo věhlasně známé fitnessky jako jsou čerstvé maminky Eva Dvoráčková a Denisa Lipovská, další slovenka Sabina Pleváková, Tímea Trajeľová nebo bodyfitnesska a veganka Silvie Beránková.

Při prohlížení samotných receptů se mi sbíhaly sliny. Kniha je plná sladkých dobrot, a to od kaší, koláčů, zákusků, sušenek, koktejlů až přes rolády, chlebíky, pudingy, lívanečky, tyčinky, kuličky, zmrzliny,... No řeknu vám, tady si prostě vyberete! Navíc je kniha doplněna o fotografie, které jsou krásné už samy o sobě. Celkově se mi moc líbí grafické zpracování, které je nejen krásné, ale především přehledné. Díky vysvětlivek dokonce hned víte, zda-li je daný recept vhodný právě pro vás (tzn. varování pro alergiky na ořechy, nesnášenlivost lepku, laktózy, hodnoty GI, raw, apod.)

Dvacetistránkový závěr je věnován různým tipům, a to jak v kuchyni, tak i ve cvičení (obsahuje 4 tutorialy s mnoha cviky zaměřenými jak na správné protažení těla, tak i posilování).

Kniha mne opravdu nadchla a prolistovat si ji v knihkupectví, určitě bych ji tam nenechala. Možná bych ji i zařadila mezi nejlepší kuchařky, jaké dosud vlastním. Pokud byste rádi sobě nebo svým blízkým po stromeček nadělili sladkou zdravou kuchařkou, tahle rozhodně nezklame! Nejsem si jistá, zda-li ji najdete v knihkupectví, ale na Martinusu ji mají, tak objednávejte, dokud je!

...

Pořizujete si kuchařky nebo vsázíte pouze na internetové zdroje? Já nedám dopustit na tradiční papírovou formu.