čtvrtek 31. prosince 2015

If you change your mind you can change your life


Spoustu blogerek sepisuje, co skvělého se událo v jejich uplynulém roce. Nebudu lhát, taky mě napadlo udělat příspěvek na stejný způsob, ale chtěla jsem to pojmout trochu odlišně. Zamyslela jsem se tedy nad tím, co mi rok 2015 opravdu dal. Co se stalo tak revolučního... a odpověď přišla téměř ihned. Změnila jsem se. Změnila jsem své myšlení, svůj pohled a přístup k životu, změnilo se vlastně úplně všechno. Ráda bych to pojmenovala rokem dospívání, ale ono člověk stejně nikdy nepozná, kdy už se z adolescenta stane člověk dospělý, nezávislý a absolutně samostatný a věřte, že věk v tom nehraje žádnou roli. Já se ještě před rokem cítila opravdu ztracená. Nevěděla jsem, co od života chci. Co budu dělat až dokončím školu? Odstěhuju se vůbec někdy od rodičů? Bála jsem se opustit svou komfortní zónu. Změna lidí okolo mě i prostředí mě děsila. Nevěděla jsem, co mě vlastně baví. Neustále jsem měnila svůj způsob stravování a cvičení. Hledala jsem se a hledala jsem se opravdu dlouho. A teď tu sedím, je poslední den v roce 2015, a jsem opravdu upřímně šťastná, vyrovnaná a maximálně spokojená.

Za jedno z nejlepších věcí v roce 2015 považuji vznik přátelství mezi náma s Verunkou. Našla jsem v ní totiž osobu, o které si troufám říci, že mě bude životem doprovázet ještě desítky let. Je mi oporou 24/7 a má obrovskou zásluhu na tom, že jsem vyřadila ze svého slovníku slovíčko "nejde". Ona je totiž ten nejdokonalejší motivátor na světě!

Rok 2016 bude pro mě takový přelom. Snad úspěšně dokončím vysokoškolské studium a začnu se plně věnovat tomu, co mě baví. A zjistit, co to je, mě stálo neskutečné úsilí a znám tolik lidí kolem sebe (dokonce starších než jsem já), kteří ještě stále tápou... Proto jsem moc ráda, že já už svou cestu našla. A teď nemyslím jen výživové poradenství. Je to spojení všeho, co dělám. Baví mě psát, letos mě neskutečně chytlo focení (a já doufám, že jste ten progress na blogu zaznamenali), začala jsem se zajímat o grafiku, mám hlavu plnou nápadu na realizace nejrůznějších projektů,... je toho prostě strašně moc! Nerada bych své zaměření popsala jedním slovem, ale dalo by se to charakterizovat jako copywriting, který zahrnuje vše, čemu se poslední rok věnuju. Navíc jsem svým pánem a mám tak ve všem naprostou volnost.


Pokud bych měla mluvit o fitness, tedy o tom, jaký byl můj rok v rámci stravy a cvičení, i tady jsem se našla. A paradoxně jsem se přesunula na úplný začátek. Člověk si projde spoustou diet, tréninkovými plány, různými druhy sportu a prostě a jednoduše se hledá. Není to nic špatného. Málokdo objeví tu pravou vášeň k tomu správnému sportu a stylu stravování hned napoprvé. Za ty roky, kdy jsem se zdravým životním stylem začala, jsem zapomněla, že ten pravý impulz byl, že mě to BAVILO! Našla jsem v tom zálibu. Až poté se to zvrtlo k tomu, že jsem chtěla být štíhlá, mít vypracovanou postavu a všem se líbit. Přitom sama sobě jsem se tehdy líbila! Ze záliby se stalo týrání sama sebe. Uzavřela jsem se do začarovaného kruhu neustálého hubnutí a přibírání. Strašně jsem se trestala za každé selhání. Ale jsem hrdá, že jsem ten začarovaný kruh konečně definitivně opustila. Udělala jsem v tomto roce neskutečný mentální pokrok. Jsem vyrovnaná, jídlo opravdu neřeším - jím, když mám hlad, a to, co mi chutná (přesně jako na začátku), cvičím, když se mi chce, ne proto, že je to napsáno v tréninkovém plánu. Je strašně důlěžité poslouchat své tělo a hlavně mysl! Nebuďte tvrdohlaví jako já a dělejte věci s láskou. Najednou to hubnutí půjde samo, protože mu nebudete stát v cestě vy sami - vaše tvrdohlavost a pocit selhání, který se dostavuje kolikrát už na začátku vašeho snažení. 

Spoustu lidí si na konci roku, respektive začátku toho nového, dává spoustu předsevzetí. Já to vlastně nikdy nedělala, ale letos jsem se rozhodla vypsat na papír pár zásadních bodů, kterých chci dosáhnout. Protože, co je psáno, to je dáno. Nezlobte se, že vám je sem nenapíšu, ale nemusíte se bát, že byste se je časem nedozvěděli. Budu vás jimi provázet celý následující rok, protože já si je splním! Jsem cílevědomá jako jsem snad nikdy ve svém životě nebyla a už teď prozradím, že mým hlavním bodem pro rok 2016 je postavit se na vlastní nohy, a to ve všech směrech. Možná to bude zahrnovat cestu do zahraničí, možná jen cestu 400 km od domova, možná zůstanu ve svém rodném městě. Tak či onak, budu si plnit své sny a vy byste měli také!

Přeji vám do nového roku jen to nejlepší ! Štěstí, zdraví, upřímnou lásku a spoustu splněných přání!
SHARE:

18 komentářů

  1. Krásný článek :) Moc ti přeju, aby ti všechno vyšlo a hlavně sis udržela tuhle životní rovnováhu, která je hrozně důležitá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Domi! Udělám pro to maximum. Krásný nový rok :*

      Vymazat
  2. Nádherný článok ! To o tom chudnutí je aj u mňa. Stále to strašne riešim, takže tomu musím nechať volny priebeh.. dakujem ze si mi otvorila oci !

    OdpovědětVymazat
  3. Krásny článok ! :) Úplne si mi otvorila oči :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný článek :) Je hezké, že jsi si to tak uvědomila a našla se, kéž toho taky jednou dosáhnu! Držím palce!

    OdpovědětVymazat
  5. Potýkám se s něčím podobným, jako kdysi Ty. Strašně moc řeším makra, až mi to přerůstá přes hlavu... Ale snad se od toho dokáži odprostit. Úžasný článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano. Mi IIFYM strašně pomohlo, a to zejména v tom, že jsem si uvědomila, že není vyloženě špatné a dobré jídlo. Vše je o moderování toho správného množství. Myslím, že cílem každého "iifymáka" je přejít k intuitivnímu stravování. Já do toho jdu rovnýma nohama a věřím, že svých výsledků docílím i bez počítání. I díky sestavování jídelníčků už to mám dost v oku. Věřím, že i ty k této fázi postupně dospěješ! Držím ti palce!

      Vymazat
  6. To se tak hezky čte Veru, mám z tebe velkou radost!! :)

    Taky jsem se v roce 2015 hodně změnila, hlavně co se týče přístupu ke sportu/jídlu/sportovním cílům/vzorům a taky jsem se 100% našla - a to bych přála každému :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, kočičko! :* Ten crossfit ti opravdu sedl jak p...l na hrnec :-D takže se ho drž :-* ...nemluvě o tom, jak skvěle teď vypadáš!!! Já si stále myslela, že musím dělat jen jeden sport. Někdo dělá crossfit, jiný posiluje, někdo běhá,atd. a nějak jsem opomenula to, že můžu kombinovat vše, co mám ráda, dohromady. Takže začnu znovu běhat, do toho budu posilovat, opět navštěvovat skupinové lekce a chodit co nejvíce na hory. A jako předsevzetí si dávám zkusit crossfit...láká mě už děsně dlouho, takže je čas se přestat bát (že mě hned první lekce zabije) :-D

      Vymazat
  7. To je tak nádherný článek! Úplně mi mluvíš z duše. Rok 2015 pro mě byl také hodně zlomový, co se týká mých myšlenek, štěstí a uvědomování. Přijdu si jako úplně jiný člověk než na začátku roku 2015. A ne ani tolik vzhledově, ale hlavně psychicky. Jsem strašně šťastná a vděčná za to, kolik věcí jsem si uvědomila. Co se týká fitness, měla jsem to stejně. Nejlíp se mi dařilo na začátku, když jsem cvičila pro radost a lásku ke cvičení a k sobě, ne když jsem se později snažila něco zhubnout, protože jsem chtěla vypadat dobře pro ostatní nebo podobně. Je strašně zajímavé, jak člověk mění své pohledy zpátky k začátkům, kdy jsi ani neuvědomoval, že takhle je nejšťastnější :) Přeju Ti mnoho úspěchů a splněných přání do roku 2016!♥
    href="http://blog-by-nicole.blogspot.cz/COCONUT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Niki! Jsem šťastná i za tebe. Přeji ti také mnoho úspěchů a ať jsi rok od roku čím dál víc šťastnější!

      Vymazat
  8. Hezké zamyšlení a líbí se mi, jak z něj dýchá upřímnost :) Šťastný nový rok! :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig