sobota 28. listopadu 2015

Christmas Tip: Deepure - Pe-erh Tea from Yunnan


Dnes mám pro vás krátkou recenzi a zároveň takový tip na vánoční dárek. Zatímco u výběru kávy až takový gurmán nejsem a ve výsledku se spokojím s klasickým Nescafé, u čajů už vybíravější jsem. Moc ráda si uvařím nějaký dobrý sypaný čaj. Ty pytlíkové z obchodu vařím opravdu jen v nouzi, kdy není čas nebo nejsou podmínky k luhování přes sítko. Nebo přiznávám, když jsem prostě extrémně líná... Proto mě zaujal čajový extrakt Deepure.
Jedná se o čaje, které jsou v práškové formě a rozpustí se ihned po zalití vodou. K ochutnání jsem obdržela hned
 4 druhy:

1. Oriental Original - 100% přírodní čaj Pu-erh
(intenzivní zlatavé tóny, oblíbený mezi ženami)
2. Classic Original - 100% přírodní čaj Pu-erh
(bohatá chuť sametových tónů, oblíbený u milovníků kávy)
3. Black Traditional - přírodní černý čaj
(čajové lístky Daye, lehce nasládlá chuť)
4. Camomile - 100% přírodní Pu-erh s výtažky z heřmánku
(temně růžová barva, jemná osvěžující chuť)


Mezi prvníma dvěma jsem až tak nepoznala rozdíl. Každopádně chutnaly mi úplně všechny! Nejvíc ale ten čtvrtý Camomile, jelikož zbožňuji heřmánek. Co se mi ale na čajích líbí nejvíc, je to zpracování. Ta rychlá příprava je extrémně návyková. Prášek se ve vteřině rozpustí a nenechává žádné usazeniny.  Ideální pro uspěchané jedince jako jsem já. Navíc se mi líbí krásné praktické, dalo by se říci až "cigaretové", balení, uvnitř kterého jsou tenké pytlíčky, které si naházíte do kabelky a můžete si dát čaj teoreticky kdekoli. Schválně jsem prášek zkusila rozmíchat i ve studené vodě a opravdu se bez problému ihned rozpustil.

Odkud pochází?

Všechny čaje pocházejí z provincie Yunnan (Čína), kde jsou pěstovány v kontrolovaných ekologických podmínkách ve vysoko položených oblastech s úrodnou vlhkou půdou a vzduchem obohaceným anionty. Tyto podmínky jsou jedním z důvodů, díky kterým čajový extrakt Deepure získal certifikát ekologicky nezávadného produktu Ecocert. V květnu 2003 udělila Mezinárodní čajová komise městu puer titul "Světová kolébka čaje," díky kterému náleží čaji Pu-erh status čaje světové třídy.


Zhodnocení

Myslím si, že je to skvělý dárek pro někoho z přátel či rodiny, kdo ocení dobrý čaj, ale nemá trpělivost či čas na luhování sypaných čajů přes sítko. Navíc musím přiznat, že já ani těm sypaným příliš nevěřím. Většinou ani nevíte odkud jsou, jak dlouho v pytlích (dózách v obchodě) leželi,... není prostě řečeno, že sypaný čaj = nejvyšší kvalita. Tedy pokud si je neobjednáváte ze zahraničí za zcela neporovnatelné ceny těm našim.

Čaj bude v prodeji až začátkem prosince na stránkách www.deepure.cz
Zatím můžete sledovat jejich FB.
...

A jaké jsou vaše oblíbené čaje? 

SHARE:

4 komentáře

  1. Já tedy nejvíce miluju bylinkove čaje. Nejraději mám z čerstvé meduňky či máty :) Sypané čaje mám taky moc ráda, ale spíše ty ovocné :D Aa souhlasím, že ty pytlíky z markerů jsou o poznání nižší třída, ale bohužel většinou piji právě tyhle, protože s moji spotřebou ,klidns i čtyř čajů denně, se ty sypané moc nevyplácí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, finančně to není žádná sranda! :-D Taky volím zlatou střední cestu a mixuji to.

      Vymazat
  2. Já piju, co má přebal (takový ten papírový nebo foliový obal s obrázkem ;-)), protože přebaly z čajů už víc než 10 let sbírám. A mám co dělat, abych vypila (a rozdala) vše, co kvůli nim nakoupím. Na sypané čaje j u mne na ně málokdy dojde (no spíš nedojde).
    Jinak u sypaných čajů si myslím není problém s tím, že by člověk nevěděl odkud jsou - pokudjsou balené (třeba v plechovkách) , mají to uvedené (včetně doporučené spotřeby. A pokud je člověk kupuje na váhu, tak to mají v čajových obchodech uvedené (často i s rokem sklizně). O uskladnění toho člověk moc fakt asi neví, ale to ani u těch čajových extraktů pořádně nevíš, z čeho vlastně extrahovali ;-). Mě nějak ten textrakt neláká ani pocitově - prostě mi to už nepřijde jako čaj.
    Jinak mám nejraději klasický černý čaj, nejlépe cejlonský a a pak zelený. Ale jak už jsem psala - piju skoro všechno. Moc nemusím bylinky a pak lapsang a čaje s příchutí. A ani ten moc ten pu-erh.
    http://werka13.blog.cz/

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig