neděle 15. března 2015

Blogger's meeting Vim co jim + VIDEO


Před pár týdny jsem obdržela pozvánku od organizace Vím co jím k setkání blogerů s podtitulem ,,Hravé zdravé vaření". Jakmile jsem zjistila, že se akce zúčastní jedny z mých nejoblíbenějších českých blogerek jako je Verunka, Blanka, Hanka a Kriss, bylo rozhodnuto! Tohle si nenechám ujít. Poznala jsem pak i  Simču, která byla taky skvělá! prostě senzační parta holek. Samotnou cestu do Prahy jsem však absolvovala jen s Verunkou, s kterou jsme sraz plánovaly už neskutečně dlouho, a tak jsem byla ráda, že se konečně naskytla příležitost ho zrealizovat. Čtyřhodinová cesta utekla jako nic a vůbec bych se nezlobila, kdyby byla ještě delší. Opravdu jsme si měly co říct a já v ten den jednoznačně získala další skvělou kamarádku.

Akce se tedy konala v sobotu (14.3.) ve škole vaření Laboratorio - Scuola di Cucina v Praze a musím uznat, že volba prostor byla excelentní. Už předem jsem zhruba z předem daného programu věděla, co mě v ten den bude čekat, ale i tak jsem byla mile překvapená a mé nadšení postupně vzrůstalo. Jednoduše se nešlo neusmívat od 
začátku až do konce.

 

Program zahájila doktorka Václava Kunová, která se v krátkosti vyjádřila k problematice soli v naší stravě, poté převzala slovo skvělá foodstylistka, která nás obeznámila s tím, jaké triky a techniky používá při focení pokrmů jak do časopisů či kuchařek. A že nás mnohé docela přešla chuť. (:-D) Na druhou stranu jsem pochopila, že je téměř nemožné uvařit stejně krásné jídlo, jako je většinou na obrázku. Po této přednášce už následoval nejzajímavější bod programu - příprava 3-chodového menu. Rozdělili jsme se do dvojic a trojic, obdrželi zástěry, popadly foťáky a šlo se na věc. 

Přednáška o foodstylingu
Blanka i Hanička jsou naprostá sluníčka. Přesně, jak jsem očekávala.


Menu znělo následovně. Jako první jsme připravily dezert. Jednalo se o odlehčenou verzi tiramisu, kde základ tvořily klasické piškoty namáčené v amarettu, a poté se vrstvily spolu s krémem z ricotty a šlehačky. Nakonec vše posypat kakaem a dát chladit. Mezitím, co se tiramisu chladilo, přišla na řadu příprava předkrmu. Ten nás všechny uchvátil asi ze všeho nejvíce. Černá čočka spolu s mrkví, celerem, kozím sýrem a vlašskými ořechy tvořila skvělou kombinaci chutí. Rozhodně si tuhle dobrotu doma někdy uvařím. Po vyzobnutí poslední čočky z talíře jsme se pustily do přípravy hlavního chodu. Docela mě překvapilo, že nás, jakožto kuchařské amatéry (snad tím nikoho neurazím), chtějí učit dělat steaky. V mých očích je to to nejjednodušší, ale zároveň nejtěžší jídlo pro přípravu. Odhadnout správnou propečenost není zdaleka tak jednoduché, jak se zdá, a už mnohokrát jsem se v restauraci setkala s tím, že jsem nebyla s masem vůbec spokojená. Mé obavy se potvrdily. Řekla bych, že většina blogerek se ten den dost nažvýkala (:-D) a my s Verunkou, s kterou jsem byla ve dvojici, jsme nebyly výjimkou. Spíše než medium jsme měli raw steak. Příčinou ale také byly naše obavy znovu steak nepřipálit, jelikož ten první letěl do koše. Bylo nám to líto, ale alespoň jsme poučeny pro příště - olejem se nešetří!!! Ke steaku se podávaly kapustičky, které moc v oblibě nemám, ale nebyly až tak špatné. Dokonce jsem je všechny snědla. Přílohu tvořila polenta, která se teplá rozetřela na plech a po vychladnutí se nakrájela na čtverce, které se ještě nakonec zlehka opekly na pánvi. Polentu jsem jedla ve formě přílohy jen jednou a vůbec mi nechutnala, proto jsem byla mile překvapená, že mě naopak tentokrát přímo nadchla. A teď už k samotným fotkám, které mluví samy za sebe. 

Porce pro bikinku Verunku (:-D)
Výtvor od Simči. Kreativitě se meze nekladou... :-D
Nakonec posypat kakaem a dát chladit :)
Den jsme si neskutečně užily! Nasmála jsem se jako už dlouho ne a budu pevně doufat v to, že takových akcí bude během roku více. A když ne, určitě nějaké setkání samy zorganizujeme. Doufám, že se vám fotky líbily a já přikládám i menší sestřih z tohoto úžasného dopoledne.


ODKAZ ZDE.

SHARE:

19 komentářů

  1. Jeee, tenhle článek jsem ani neměla otevírat :( Též jsem dostala pozvání, ale kvůli SCIO testům se nemohla zúčastnit, což mě teď mrzí ještě víc než předtím. No tak hlavně, že jste si to, holky užily!:) Celá akce vypadá naprosto báječně, doufám, že se někdy sejdu i s Vámi a konečně budu mít šanci Vás poznat osobně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezoufej, určitě něco vymyslíme :* a SCIA jsou určitě důležitější.Snad jsi dopadla skvěle! :)

      Vymazat
  2. Všechny jste krásné :) určitě to musel být skvělý den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! Já se fotoaparátu raději vyhýbala, abych to holkám nekazila :-D

      Vymazat
  3. No ty tvoje fotky jsou fakt skvělýýýýy !!! (teda až na to, že vypadám jak křeček, ale za to tvůj stroj nemůže :D)
    No doufám, že to nebylo naposled, co jsme se viděly !!!!! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli ty vapadáš jak křeček, tak já jako vyžrané morče! :D:D:D Jsi krásná, zlato! :* Taky doufám, že se brzy uvidíme znova :)

      Vymazat
  4. Tak teď jsi přijdu hrozně famous, že jsem na tvém videu! :D Holt můj zářivý svetr jde vidět všude,no..:D Akce byla super.. hlavně ten čočkový salát mi hrozně chutnal! :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha :-D No to jsi! Počkej, teď teprve začnou chodit ty pořádné blogerské nabídky :-D Souhlasím, salát slavil opravdu úspěch u všech.

      Vymazat
  5. Perfektní článek a shrnutí celé akce :)) A to video, bomba ! Šikulka :)) ♥
    Taky jsem tě moc ráda poznala, no musíme zase příště něco vymyslet ;))

    OdpovědětVymazat
  6. Muselo to být naprosto bombastické :D a příště se vám steak určitě povede lépe ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Zlato, jsem ráda, že jsme se poznaly osobně! :* ♥
    Byl to bezvadný den a jsem ráda, že jsem těch několik hodin mohla trávit právě s vámi. :-) Fotky jsou peckovní a video ještě víc! Doufám, že zase brzy bude nějaká podobná akce, kde se opět sejdeme. A když ne, tak nějaký hromadný sraz to jistí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, kočko :-* A určitě něco vymyslímě! Už teď mi všechny chybíte!

      Vymazat
  8. Krásné shrnutí, perfektní den, třešničkou toho byla tvá společnost a má bolavá čelist od smíchu a mluvení po celý den :D A nekecej pro příště, půlku kapustiček jsem snědla já :D ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý den jsem měla panickou hrůzu, že na mě leze nemoc, ale naštěstí to byly jen vymluvené hlasivky :-D:-D Bylo to perfektní :-*

      Vymazat
  9. Taky jsem tam měla být...Bohužel mi čas nepřeje :D Snad příště :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jéééé, tak konečně vím o koho jde :-) To jsou všude jen samé fotky jídel a obličeje nikde :-) Moc hezky napsáno a video je super. Mě se akce moc líbila, ale škoda, že nebylo víc času poznat každého osobně :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  11. super článek ! a jídlo vypadá nádherně :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig