pátek 8. dubna 2016

Recipe: Cream-Cheese Sauced Veggie


Ačkoli jsem v přípravě jídla zastáncem jednoduchosti, občas chytnu kreativní náladu a začnu tvořit... A pak z toho vznikne něco, čemu ani já sama nemůžu uvěřit, jak je to neskutečně dobré! Včera jsem se rozhodla poobědvat tresku, ale neměla jsem chuť na klasiku - tzn. opečená treska za 5 min, k tomu uvařený brambor a šlus. Opakovaně jsem zavírala a otevírala lednici a vymýšlela, čím bych z tak obyčejného jídla udělala gurmánský zážitek. Když příjde na nezdravá jídla, tak přímo zbožňuji smetanové a sýrové omáčky. Proto jsem se rozhodla vytvořit si něco #caloriefriendly. Výsledek se nejen povedl, ale doslova mě posadil na zadek, protože bych nepoznala, že jsem nepoužila žádnou tučnou smetanu či sýr.

Na 1 porci budete potřebovat:
Příloha: 
60 g Basmati rýže / cca 250 g brambor nebo jiná příloha

Maso:
1-2 ks filé z Aljašské tresky
sůl, pepř, koření na ryby (já používám z Justu)
1 lžička olivového oleje (čerstvého másla)

Zelenina v sýrové omáčce (2 porce):
cca 4-5 středních ks (100 g) žampiónů
hrstka (cca 50 g) mraženého hrášku
1 malý ks (50 g) cibule
1 lžička olivového oleje
hrstka (cca 20 g) strouhaného sýru - já použila lowfat Ementál, vy dejte klidně klasický Eidam 30%, který jsem i napočítala do hodnot
1 lžíce (cca 20 g) čerstvý sýr Goldessa Balance
...jedná se o sýr na mazání typu Lučina, ale obsahuje pouze 5 g tuku na 100 g. Objevila jsem ho před páš měsíci a od té doby ho doporučuji i všem mým klientkám.
cca 100 ml polotučného mléka
sůl, mletý pepř, sušená bazalka

Přibližné hodnoty na omáčku (1 porce): 124 kcal, 8 g sacharidů, 6 g tuku,  9 g bílkovin

Poznámka: Uvedené množství by vystačilo na dvě porce. Mi zbylo ještě na večeři. Pokud jste ale vegetariáni, bohatě vám vystačí tyto dvě porce jako náhrada za maso.
Hlavně nečekejte hromadu omáčky. Vytvoří to spíše na zelenině takový "lak", díky němuž dostane jídlo ten správný šmak.

Postup:

Zaměřím se na postup omáčky, kterou samozřejmě můžete servírovat k čemukoli - klidně kuřecímu masu (možná to bude i lepší - zkusím příště).

Na trošce olivového oleje si opečeme dozlatova najemno nakrájenou cibulku, poté přidáme na malé (tenké) kousky nakrájené žampiony a taktéž opečeme dozlatova. Dále přihodíme mražený hrášek, plátek másla (lze vynechat), a jakmile se hrášek ohřeje, zeleninový základ je hotov. V misce si smícháme trochu mléka se sýrem Goldesssa Balance, osolíme, opepříme a přidáme sušenou bazalku. Konzistence by měla být hodně řídká, čili mléka se nebojte. Ono se vyvaří a omáčka rychle zhoustne. Zeleninovou směs tímto zalijeme a pár sekund mícháme. Vzápětí posypeme nastrouhaným sýrem. Jde to ráz naráz, omáčka je hotová ihned. Sýr se potřebuje pouze roztéct, aby směs spojil, pak už by se mohla omáčka připékat.


...

Pokud recept zkusíte, určitě dejte vědět, a kdybyste pokrm i vyfotili, klidně mě na IG označte!

SHARE:

4 komentáře

  1. Vypadá to nádherně :) nemám ráda omáčky, ale takto hezky spojené maso se zeleninou ano :)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá skvěle! My s přítelem často děláme omáčky z řeckého jogurtu nebo lučiny, super lehké a přesto výborné:))

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig