úterý 15. března 2016

TOP Protein Oatmeal #mojekase | Proteinová kaše


Kdo se kolem zdravého životního stylu už nějakou dobu pohybuje, pak jistě ví, že ovesné kaše jsou v tomhle světě jistým fenoménem. Ne každý totiž do sebe po ránu dostane vejce a čerstvou zeleninu. U svých klientek se ve většině případů setkávám s milovníky sladkých snídaní a sama mezi ně patřím. Ikdyž teda vejci nebo čerstvým pečivem také občas nepohrdnu, obzvlášť o víkendech. Každopádně cukr např. ve formě fruktózy (ovoce) po ránu mozek rychle nabudí a komplexní sacharidy (vločky) uvolňují cukr do krve postupně, takže máme dostatek energie k práci. O víkendu se nepracuje, proto ta vajíčka (:-D). Nechci se ale pouštět do žádné přednášky o zdravém stravování. Dnes vám chci ukázat přípravu kaše, jak ji mám ze všeho nejradši!


Ovesnou kaši jím asi čtvrtým rokem (bože, ten čas letí) a myslela jsem si, že se jí nikdy nepřejím, ale stalo se. Samotné vločky jsem asi před půl rokem úplně vyřadila. Ne jen, že mi přestaly chutnat, ale nedělaly (ve větším množství) dobře ani mému žaludku. Zezačátku jsem na pár týdnů  přesedlala na míchaná vejce, ale přece jen se mi stýskalo po sladkých snídaních. Zkoušela jsem proto instatní kaše Nomina (jáhlovou, pohankovou, rýžovou,...), kterými jsem si dřív vločky pouze "ředila," ale pořád to nebylo to pravé ořechové. Až do chvíle než mi (Fit)Verunka poradila rýžovou krupičku od Nestlé, která je téměř ze 98% tvořena rýžovou moukou. Zakoupíte ji v oddělení dětské výživy v jakémkoli supermarketu nebo v drogériích. Prvně jsem ji jedla samotnou, ale přece jen je dražší než takový půlkilový pytlík vloček (cena se pohybuje okolo 40 Kč za 180 g balení), a tak jsem to vyřešila po svém. Vločky jsem rozmixovala na prach a nyní je míchám půl na půl s krupičkou. Nejvíce na téhle směsi ocením to, že ji stačí zalít horkou vodou. Opravdu není třeba vařit (ani bych to nedoporučovala), takže snídaně je hotová do minuty. 
A s jakými ingrediencemi ji mám nejradši? 

Ovesno-rýžová proteinová kaše


Ingredience:
30 g ovesná mouka
30 g rýžová krupička (Nestlé)
10 g (1 lžíce) strouhaný kokos
1 lžíce (5 g) chia semínka
1 lžička kokosového oleje
1 odměrka (25 g) syrovátkový protein

Zatím mi v kaši nejvíc chutnal TPW - Straciatella, jelikož nebyl tolik sladký, ale takový Scitec Nutrition - bílá čokoláda s jahodami - mňam! Chutná jako jahodový milkshake z McDonaldu.


Postup:
Všechny sypké ingredience (až na protein) smíchám v misce, zaleji horkou vodou (raději méně a postupně přidávám) a vymíchám kaši do požadované konzistence. Pokud si chcete být jistí, že nebudete mít jedinou hrudku, doporučuji postup obrátit a sypké ingredience postupně přisypávat do horké vody a poctivě míchat. Teď už jen stačí přidat kokosový olej a ochutit proteinem - tady ale pozor, aby měl prášivou konzistenci! Zkoušela jsem už i proteiny od Nutrendu, a věřte mi, plakali byste - jakobyste si do kaše zamíchali písek. Nerozpustí se ani za nic a udělá vám obří hrudky. A to nechceš.


Lákalo mě to kaši na fotku krásně nazdobit, ale chtěla jsem vám ukázat, jak si ji přesně dělám já, takže jsem zůstala u jednoduchosti. Je ale samozřejmě na každém, jaké finální servírování zvolí. Takoví milovníci ořechových másel si mohou kašičku dozdobit třeba kešu máslíčkem... hmmmm.


...

A jaký postup a kombinaci surovin máte při přípravě kaše nejraději vy?


SHARE:

15 komentářů

  1. Veľmi pekné raňajky Veroni :) Pamätám sa, že kedysi ešte pred rokom alebo aj viac som si robievala kašu s proteínom a veľmi mi chutila. Obzvlášť tieto od Scitec sú fakt vynikajúce. Tam sa mi nestalo, že by mi nejaká príchuť nesadla :) Proteín však nepoužívam už veľmi dlho, ale zato kaša je na mojom stole každé ráno. A mňa osobne ale zaujala hlavne tá ryžová krupica, ktorú som ešte vôbec nemala a tak sa na ňu určite pozriem v obchode :) Ak je to len čistá ryža tak ju určite bude môcť. Ďakujem za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Luci. Já mám Scitec taky nejradši, ale musím říct, že mu teď šlape na paty TPW, protože není tak sladký, což mi víc vyhovuje. Jinak z příchutí jsem už vyzkoušela vanilku, banán, bílou čokoládu s jahodami, bílou čokoládou, belgickou čokoládou (kasein) a teď mám i kokos a musím říct, že jsou všechny výborné a nedokážu říct, který je nejlepší. A krupičku určitě zkus! Je výborná.

      Vymazat
  2. Je tento protein chutný? Uvažuji nad jeho koupí až mi dojde MyProtein =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No...kdyby nebyl, tak ho nejím a už vůbec bych ho nedoporučovala :-D Je moc dobrý :-) ale MyProtein jsem nikdy neměla, tak nedokážu porovnat.

      Vymazat
    2. Zahliadla som komentár a ak môžem prispieť s mojou skúsenosťou, tak mala som aj Scitec a aj Myprotein a Scitec je v tomto prípade fakt niekoľkonásobne lepší :) MyProtein mi vôbec nesadol ako nápoj, vždy som ho len primiešavala do jedál a k pečeniu lebo sám o sebe nebol veľmi dobrý. Je pravda, že sto ľudí sto chutí, ale ja by som si ho už viackrát nekupovala. Ostatné výrobky od MyProtein sú super :)

      Vymazat
    3. Taky jsem na MyProtein příliš chvály neslyšela, ale nechtěla jsem kritizovat bez vyzkoušení.

      Vymazat
  3. ta rýžová od Nominy mi chutná nejvíc a teď mám od prodejnabylin.cz ze zdravé výživy na Hlavní třídě, píšou, že složení je rýžová kaše, tak asi to bude jen čistě z rýže a ne mix a 200g stálo myslím 27 Kč

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné :) Já se zatím ovesné nepřejedla, ale asi je to proto, že kombinuji její různé druhy a taky ji nemám každý den, střídám ji s mugcaky, krupičkou, chia pudingy a tak :)

    OdpovědětVymazat
  5. A já si říkala, jestli si jenom já kupuji dětskou výživu =D já si třeba dělám i rýžovou kaši s malinami od hami nebo si pamatuji, že jsem měla hrozně ráda instantní krupici od vitany, dokonce mnohem víc než klasickou.

    OdpovědětVymazat
  6. Na čo je dobrý ten protein? Je to nutne? Nepači sa mi :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protein je v anglickém překladu bílkovina. V tomto případě je to produkt ze syrovátky, který je ochucen vždy nějakou příchutí. Kaše se tak díky němu ochutí, osladí se (sladidlem nikoli cukrem), dodá krémovou konzistenci a hlavně jídlo doplní o bílkoviny, čili kaše i více zasytí. Ale nikomu nenutím, recept jde aplikovat i bez proteinu.

      Vymazat
  7. kaufland ma vlastnu znacku, pod ktorou rdela aj ryzovu krupicku za babku :)

    OdpovědětVymazat
  8. musím tam dávat kokosový olej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nemusíš :) Já si to tam dávám spíš kvůli zasycení, jelikož nesvačím :)

      Vymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig