čtvrtek 24. března 2016

Recipe: Avocado Tuna Salad | Tuňákový salát s avokádem


Krásný zelený čtvrtek všem!

Doufám, že máte alespoň z poloviny tak pozitivní náladu jako já. Už, když jsem se ráno probudila, věděla jsem, že bude krásný den, a taky že ano. Může za to hlavně včerejší návštěva v Havířově u Verunky, kde jsem strávila dobré 3 hodiny. Myslím, že dívčí pokec na gauči s čajem v ruce bylo přesně to pravé, co jsme obě potřebovaly. Těch starostí jsem měla až nad hlavu a už jen tím, že si člověk nahlas postěžuje, se mu mnohonásobně uleví. Navíc je dobré připomenout, že člověk není žádný superhrdina a (ne)stíhání spousty věcí naráz si pak vyžádá svou daň. Ale nebudu popírat, že jedním z včerejších témat nebyla i prokrastinace. Považuju ji za parazita, který je nakažlivý a horko těžko se ho člověk zbavuje. To by byla ale debata na dlouho... Tenhle post má být hlavně o receptu na můj NEJoblíbenější teplá salát.

Avokádu jsem dlouho nemohla přijít na chuť, ale zkoušela jsem nové a nové kombinace, až jsem se našla tu pravou! Po avokádu s tuňákem a teplou zeleninou se totiž mohu doslova utlouct! Ať už tedy máte avokádo rádi nebo ne, tenhle salát byste měli zkusit. Kromě toho, že je neskutečně dobrý, je i díky tukům hodně sytý, takže po něm nebudete mít hned hlad (jako po klasických salátech). Já si ho vždy udělám do obří mísy a jím ho v průběhu celého dne. Pokud budete ale někoho hostit, odhadem bych řekla, že z uvedeného množství uspokojíte cca 2-3 hladové krky (nebo jednu hladovou Verču :-D).


Budete potřebovat:

1 avokádo
1 velká cuketa
cca 150 g cherry rajčat
1 konzerva žampiónů ve slaném nálevu (nebo cca 150 g čerstvých)
1 konzerva (150 g) tuňák v olivovém oleji
olivový olej
sůl, pepř



Postup:

Cuketu si nakrájíme na drobné kostičky a na troše olivového oleje opečeme zprudka dozlatova. Jakmile je cuketa opečená, posolíme ji a opepříme (ne dřív, jinak pustí vodu). Cherry rajčátka přepůlíme, avokádo (ve slupce) nakrájíme na kostičky a z žampiónů slijeme slaný nálev. Pokud použijete čerstvé, tak opečte dozlatova spolu s cuketou. Všechnu zeleninu včetně avokáda smícháme v míse a nakonec už přidáme jen tuňáka. Pokud použijete v olivovém oleji, pak přebytečný olej slijte. Těch tuků je tam přeci jen už dost.


Pokud recept vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět, jak salát chutnal! Já na něj nedám dopustit. Nezpomínejte ani na přílohu. K salátu se skvěle hodí opečené tousty nebo do něj přimíchejte Basmati rýži. S tou ho mám nejradši. Včera jsem ale měla menší cheat day, tak dnes bych do sebe asi víc nedostala (:-D).

SHARE:

7 komentářů

  1. Mňam, to musí být super. Jen bych do toho přidala něco mokrýho, jogurtovýho :)

    Simple living: Střípky mých dnů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem hodně dressingová, ale do tohoto salátu se nehodí, protože je tam dost mastnoty jak z tuňáka, tak i samotné avokádo je hodně mazlavé.

      Vymazat
  2. Mňam, ten musí byť úžasný ! Ja avokádo zbožňujem a pchám ho skoro všade :D Určite musím vyskúšať :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá nádherně :) jenom toho tuňáka bych si nahradila něčím jiným - nejím ho :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chápu. Můžeš dát kuřecí maso nebo klidně tofu :-)

      Vymazat
  4. Mňam! Tak ten vyzkouším :P Anet

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá báječně a miluji avokádo, určitě vyzkouším! :))

    http://s-hejvi.blog.cz

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig