čtvrtek 25. září 2014

Videorecipe: Stuffed Peppers with Tomato Souce


Dnes mám pro vás po dlouhé době recept. A ne jen tak ledajaký! Není nezvyklý ani tak tím, co za pokrm jsem zvolila "Plněné paprikové lusky s rajčatovou omáčkou" (Pro někoho vzpomínka na dětství, pro jiné noční můra školních jídelen, takže se jisto jistě nezavděčím všem...), jako spíš tím, jakým způsobem jsem jej pro vás zdokumentovala. Doufám, že to oceníte (Už jen pro to, že mamči to na talíři vystydlo než jsem to nachystala, nafotila,... A to vše jen pro vás samozřejmě!) a dáte mi vědět v komentářích, zda-li se vám příspěvek líbil a zda-li byste ocenili podobný i do budoucna. Vím, že už jsem vám videa slibovala dřív. Ráda bych proto svou chybu napravila a začala více natáčet. A nebudu vám lhát, práce v iMovie mě vážně baví :)


Na 2 porce budete potřebovat:

3 střední / 2 velké bílé papriky
máslo

Náplň:
250g mletého hovězího masa
1/2 sáčku rýže
2 jarní cibulky
(pažitka)
(stroužek česneku)
1 lžíce olivového oleje
sušená majoránka
sladká paprika
(chilli koření)
sůl, pepř

Omáčka:
1 plechovka krájených rajčat ve vlastní šťávě
*Kdo má domácí sladká rajčata, použije samozřejmě je.
1 lžička citrónové šťávy
1-2 lžičky třtinového cukru 
1 bobkový list, 
3 ks nového koření
sušená bazalka
sůl, mletý pepř

Postup:




1. Papriky omyjeme, odřízneme jim "hlavičky" a vydlabeme vnitřek včetně všech semínek. Hlavičky/kloboučky nevyhazujeme a použijeme je k opětovnému uzavření paprik po jejich naplnění.


2. Rýži připravíme dle návodu a zatímco se nám vaří, nachystáme si náplň. 
Na olivovém oleji zpěníme jarní cibulku, přidáme mleté maso, okořeníme a zprudka a rychle orestujeme. (max. 1 minutu!) Směs odstavíme ze zdroje tepla a vmícháme uvařenou rýži.Kdo má, tak i nasekanou pažitku.

3. Papriky směsí naplníme (já použila malou lžičku). Nebojte se směs do paprik pořádně vtlačit! A poté je zpětně odříznutými kloboučky uzavřeme (Ano, věděla jsem to a tvrdohlavec je tam stejně nedala a co se stalo? Maso nečekaně vylezlo ven :-D Bývalá blondýna!) 
Papriky vložíme do máslem vymazaného pekáčku a poklademe ještě plátky másla. Můžeme je podlít i trochou vody. Papriky grilujeme při 200°C přibližně 30 minut. V průbehu pečení je nezapomínáme obracet, aby se ugrilovaly rovnoměrně ze všech stran.


4. V průběhu pečení si přpravíme rajskou/rajčatovou omáčku. Rajčata z plechovky nakrájíme na drobno, spolu se šťávou vlijeme do hrnce a uvedeme k varu. Přidáme koření a na mírném plameni vaříme cca 10minut. Poté koření (bobkový list, nové koření) vyndáme, omáčku dochutíme (sůl, pepř, citrónová šťáva, třtinový cukr) a týčovým mixérem rozmixujeme do hladka.


Jako přílohu lze zvolit houskový knedlík, rýže, ale i brambor nebo těstoviny. 

...

Ačkoli postup může znít náročně, jídlo je velice jednoduché a řekla bych, že i rychlé na přípravu (cca 40 min včetně pečení). Jednoznačně zvládne i úplný začatečník. Já to zvládala s foťákem v ruce, takže žádné výmluvy, vážení! :-D 

SHARE:

8 komentářů

  1. plnená paprika je nielen spomienkou na detstvo, ale milujem ju aj teraz a moja babka robí uplne najlepšiu! Dokážem ju jesť pokiaľ sa do mňa vojde, pretože ju vážne milujem a je to jedno z mojich obľúbených jedál :) Doma ju robiť nezvykneme, ako som písala, babka ju robí a vždy v tom najväčšom hrnci, ale toto tvoje dielo vyzerá úžasne, takže vyskúšam ju určite aj ja :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ešte som zabudla dodať, že tá babkina vyzerá úplne inak tá plnka, tak o to viac sa posnažím urobiť aj túto na tvoj spôsob :) My jedávame plnenú papriku len s tou rajčinovou omáčkou, čo je skôr ako veľmi hustá rajčinová polievka, takže toto je opäť niečo iné ;) Určite pridávaj viac a viac receptov, ide ti to Veru :))

      Vymazat
    2. Děkuji zlato. Teď jsem znejistila, protože to nevypadá, že tahle verze by se mohla té od tvojí babičky vyrovnat :-D Ale snad ti bude taky chutnat :-)

      Vymazat
  2. Mňam, vyzerá to úplne geniálne!!! Hneď zajtra varím na obed. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Je pravda, že mi tohle jídlo připomíná jídelnu na základce:D a nebo oběd u babičky, když zrovna nebylo něco úžasného:D ale jak jsem tak vyrostla, tak bych si tohle dala moc ráda, ne jako dřív:) a teď si to i můžu udělat sama, protože mám tvůj recept! Jupí:):D

    OdpovědětVymazat
  4. eeeem looks delicious, like it :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig