sobota 20. září 2014

12 Food Facts about ME


Všichni máme určité zvyky, závislosti, úchylky, no ne?! A jelikož je tenhle blog převážně o jídle, rozhodla jsem se sepsat pár faktů na dané téma o mě. 

1. Skoro nikdy nepoužívám příborový nůž. Pokud mám na talíři maso, nakrájím si ho (jako to dělává každá máma svému dítěti) a pak už používám jen vidličku. A když lze jídlo s pomocí vidličky "ukrojit", tak ano, nevzhledně jej  raději "rozpižlám" než abych použila nůž jako zcela normální člověk.

2. Po každém hlavním jídle mě honí mlsná! Bez výjimky. A ne, žádnou špatnou skladbou jídelníčku to vážně není. Vytvořila jsem si jednoduše zlozvyk, kterého je velice těžké se zbavit.



Ajajaj...co jsem to nenašla v archivu z roku 2013...

3. Což souvisí s tím, že si vařím kávu nejméně 3x denně. Ta jediná mě dokáže občas zbavit chuti na sladké, takže ráno po snídani (přesně tak, ani dvojtá porce kaše mě neuspokojí) a po obědě, aby nenásledoval dezert. Večer ji oželím, abych usla. 
Momentálně jsem závisla na rozpustné kávě Douwe Egberts s příchutí oříšek. (A ano, jsem si vědoma toho, že to není káva :-D)


Ale ani karamel a čokoláda není k zahození. Jediná příchuť, která mě zatím vůbec neoslovila, je vanilka.

4. Nikdy čaj ani kávu nesladím. Tomu jsem si odvykla a teď se mi křiví huba ústa, když mi dá někdo do kávy nebo čaje cukr. Nejsem schopna ho vypít. Což je zvláštní, protože ve formě jiných dobrot v mém slovníku slovo přeslazené neexistuje! 


5.  Ovesná kaše nebo krásně naservírované lívance? Kaše, kaše, kaše! Za každé situace. Nikdy se jí nepřejím.



6. Neexistuje fast food, kterému bych odolala. Už mi burgery, hranolky ani jiná smažená jídla prostě nechutnají. Když chci hřešit, napadne mě milion jiných kalorických jídel (těstoviny se smetanovou omáčkou, svíčková, krupice s grankem,...), ale fast food prostě NE!



"Pizza bramborák"

P.S. Aby bylo jasno, tohle zbaštila mamka. Já si tyhle věci nedopřávám, ale voní to vždy neskutečně! Až na ten salám (už jej děláme spíš se šunkou) to není zase taková hrůza. S olejem to nepřeháníme a i tak používáme arašídový, po kterém člověku není tak těžko. Brambory nezahušťujeme moukou, vše se důkladně spojí pouze pomocí vajíčka, které na bramborák nakonec vlijeme. Je to vlastně takový bramborový ham&eggs.


7. Jsem velice vděčný strávník. Sen každé kuchařky. Až na mořské plody a nějaké ty červíky a jiné šílenosti jím všechno. Jako malá jsem neměla ráda kuře na paprice, segedínský guláš a vyhýbala se luštěninám, ale teď už jím všechno. Ne ze všeho jásám radostí, ale ve výsledku neodmítnu.

8. Nechávám si na konec to nejlepší. Poslední sousto mi zanechává dojem z celého jídla.


9. Větu: "Neměla jsem čas se najíst," jsem v posledních letech asi ani nevyslovila. Na jídlo si prostě vždycky čas najdu. Dokážu být děsně nepříjemná, když mám hlad :-D


10. Kromě banánu přestávám jíst ovoce. Nejenže mi přestává chutnat, ale ani mi nedělá dobře na žaludek. Jak jsem zmínila, stále si dopřávám banán, ale už i ten mi přestává chutnat. Nevím, čím to je a neumím si to vysvětlit. Navíc už to trvá několik měsíců, takže nějaké přechodné období to asi nebude.



11. Miluju krásné nádobí. Jakmile se mi nelíbí nádobí na němž, je jídlo servírováno, daný pokrm si nevychutnám. Doma ze mě šílí, protože zatímco taková mamča si potrpí na nádobí zakoupené v celých setech, já chodím po Ikei  a nakupuji jednu skleničku takovou, mističku makovou, apod. A jelikož mě vždy vše rychle nadchne, ale bohužel stejně rychle omrzí, nakupuju stále další a další! A už to není kam dávat!

12. All inclusive už asi nikdy nezažiju. Když mě postavíte před výběr stovky jídel, neumím si vybrat jedno nebo dvě. Chci ochutnat všechno! Jo, typická Češka, jen to řekněte nahlas! :-D


A rodinné oslavy umí taky pořádně potrápit. Jak odoláváte vy?

...

Myslím, že 12 faktů o mě a jídle bohatě stačí.
Sepište mi do komentářů, alespoň pár vašich zvyklostí. 
Třeba si ještě na něco vzpomenu, jelikož tohle jistě není vše, co by se dalo zmínit.


SHARE:

29 komentářů

  1. Veru s tím nožem to mám úplně stejně :D Vždycky si jej nachystám a potom stejně vracím zpět, protože to rozpitvám radši vidličkou :D A chutě na sladké také občas zaháním kávou, teda spíš "kávou", protože taky miluju tu oříškovou :) No a kaše ♥ Bohužel na nic teď nemám ráno čas, tak si ji vynahrazuji pečenýma dobrotama z vloček, které taky nejsou k zahození :) Taky bych nešla "hřešit" třeba do McDonaldu, nepotřebuji do sebe cpát nekvalitní jídlo. Když už tak pořádný burger, ale stejně jsem víc na sladké, než na brambůrky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem na sladké. Ale poslední dobou mám hrozné chutě na uzeniny (které jsem nikdy nejedla!) a tučné (smradlavé, hihi) sýry!

      Vymazat
  2. Wow, shodujeme se ve většině případů! To se mi snad ještě nestalo :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na té fotce jsi největší kráska Veru! Teda.....půlka krásky :D
    - a po jídle mě honí mlsná taky. Vždycky. Po slaném prostě MUSÍM mít sladké (nebo alespoň tu kávu), ale naštěstí mi stačí kostička čokolády a mám klid. Teda samozřejmě mě láká sežrat celou tabulku, ale to tak úplně nejde...:D
    - a s tím slazením to mám stejné. Už dlouho nesladím a ten cukr mi v čaji vyloženě vadí, stejně tak v kávě. ALE když jsem jednou za sto let ve Starbucks nebo si koupím třeba Kofi Kofi, tak to sladké, se sirupem, přímo miluju!
    - a fast food mě taky neláká, je tolik jiných, lepších jídel, než gumová houska a v ní něco-jako-maso.
    - a vítej v klubu ne-jedlíků ovoce, konečně tam nebudu sama! :D Ale banán je výjimka, bez toho bych nemohla žít....a už vůbec ne jíst kaše:D
    - a i s tím posledním jsem stejná, úplně! A z all you can eat sushi jsem se musela pomalu odkutálet. Ale odolávat na rodinných oslavách by byla škoda, tam jsem vždycky s radostí Otesánek:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Markét :-*
      Koukám, že se ve spoustě věcí shodneme. A s tím Starbucksem máš pravdu. Třeba takové karamelové frappucchino bez cukru by asi nebylo zrovna mňamkové :-D

      Vymazat
  4. 1,4,5,6,7,9,11 - v tohle se shodujeme :D
    Já jsem hrozná v tom, že když už si dopřeji sladké, nedokáží sníst jen kousek čokolády, ale prostě ji musím sníst celou (dneska jsem mimochodem snědla dvě a do toho plno dalšího jídla, ale bylo to po dlouhé době a nejsem žádná bachyně, tak!! :D). Jinak mám opravdu silnou vůli a když si prostě řeknu ne, tak ne :)
    Nůž taky nepoužívám, to už musí být a taky mám vlastní lžičku a takovou střední lžíci, bez ní bych nepřežila :D
    Taky mi chutná všechno (téměř), ale ne všechno jím a když už fastfood, tak jedině nudle a gyros u číňanů, ale to tak jednou ročně, možná ani to ne :D
    Jinak jídlo nezamíchávám, vše mám radši odděleně, jídlo vždy dojím celé, jogurt, tvaroh apod. musím mít důkladně vyškrábané :D a momentálně mě nic jiného nenapadá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky musím vždy čokoládu sníst celou. Někdy sním jen část, ale stejně se pro ten zbytek vrátím :-D

      Jídlo vždy dojím celé - souhlasím! Ikdyž už nemůžu ani dýchat, dotlačím to do sebe :-D

      Vymazat
    2. Jo a ještě jsem zapomněla...nedokážu jíst bez toho, aniž bych si něco nečetla, nebo se nedívala na seriál apod., což je dost blbej zlozvyk :/

      Vymazat
  5. S tím nádobím to mám taky tak :D Neustále bych kupovala nové a nové hrníčky, sklínky, misky, ale bohužel to nemám kam dávat :D Ještěže je Ikea od nás dost daleko :D
    A po jídle mě také honí mlsná. Hlavně po obědě teda :D Takže jsem si díky tomu vypěstovala závislost na černém čaji - ten mi pomáhá zahánět chutě na sladké :D A navíc si po něm připadám šíleně sytá :D :D
    No a rodinné oslavy a hory jídla??? Musím mít prostě od každého něco, a i když si řeknu, že se budu hlídat, tak se v závěru šíleně přežeru :D

    OdpovědětVymazat
  6. s vidličkou jsme na tom stejně =)
    rozpékám si chleba (i když je čerstvý) nad toustovačem
    u jídla ještě něco dělám - čtu, koukám na tv ... nedokážu jen sama v tichu jíst
    často používám plastové lžičky nebo dětskou lžičku střední velikosti (je to tak akorát na nabírání jídla)
    skoro do všeho cpu uzenou papriku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nedokážu jíst v tichu, ale tohle je zlozvyk, co mě hrozně štve :(

      Vymazat
  7. Krásny tag, veľmi ma bavil ! :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Jednička- úplně totálně já :D i když teda, já nejradši používám ruce, když to jde :D
    Dvojka- vžd bych si chtěla dát nějakou tu tečku :D
    Oslazenej čaj ?? HNUS!! nesnáším.
    Fastfoody taky nesním :D si dám přesně jak ty píšeš- sýrovou omáčku :*
    Ten bramborák vypadá vážně báječně :* udělala jsi mi strašnou chuť :D
    8,9 a 12- taky přesně jako bych psala já. Když mám švédský stůl a můžu si vybrat, tak vždy ochutnám vše co mě láká a je mi jedno, jestli bych už neměla jíst :D dovolené s all inclusive se musí užívat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi, ruce mě pobavily :-D
      Já letos jela na dovču, kde jsme pro změnu jídlo neměly vůbec a dopadlo to ještě hůř! Denně v restauracích, cukrárných, pekařstvím a na trzích. Utratila jsem majlant a vypasená jsem přijela tak či tak :-D

      Vymazat
  9. Celá já :D Taky dám přednosti třeba cheecaku před fastfoodem :D Nechápu, jak někdo může kupovat celé sady nádobí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopíš, až budeš mít rodinu a nebudeš chtít třeba návštěvu hostit stylem každý zákusek na jiném talířku :-D Ikdyž, je to docela originální, když nad tím tak přemýšlím :-D

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Verunko, psala jsem ti sem delší komentá5, ale nějak mi zmizel :). Chtěla jsem Ti povědět, že se absolutně shoduju s neslazením, kašičkováním, fastfoody. S tím časem se vždy musím zasmát, když někdo píše, jak nemá čas snídat atd. Já trpím na nízký tlak a snídat prostě musím a na svou kašičku si udělám čas vždycky, ikdybych měla vstát ve čtyři:). Moje úchylka je spojená s nádobím, třeba u snídaně mám jak u přítele tak doma svou snídaňovou lžíci s jinou mi ta kaše nechutná! :D, to samé s mojí snídaňovou miskou, kterou mám doma a jsem schopna ji převážet k příteli :D. Moc hezký článek a krásná slečna na úvod! Hezký večer Veru:*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi zlatíčko :-* Děkuji moc za feedback. Tak misku si zatím nepřenáším, ale momentálně se chystám utratit 600Kč za krabičky na jídlo, a tomu už vážně říkám úchylka! :-D I tobě hezký zbytek večera :-*

      Vymazat
  12. Tak jo, konečně je někdo stejný s dojídáním se po hlavních jídlech! :D Mám to přesně stejně, káva mě taky zachraňuje :D
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  13. To mě po jídle chutě nehoní. To s tím ovocem je zajímavé, ono banán je dobře stravitelný, tak možná proto ti ještě zbyl. Ale pokud ho nedáváš, tak ho prostě nejez. Já třeba nemůžu strávit jabka a kořenovou zeleninu můžu jen v minimálním množství. Jinak já taky nepoužívám nůž, maso si napíchnu na vidličku a ukusuju :D

    OdpovědětVymazat
  14. Taky jsem si odvykla sladit čaj/kávu a teď, ikdyž je tam málo cukru, tak mi to přijde přeslazené..
    To samé mám se solí, solím tak málo, že když je v jídle soli "normálně", tak mi často přijde přesolené..
    Kávu si po obědě musím dát také, jinak bych sežrala nejraději dort :D

    Sororessa
    A.

    OdpovědětVymazat
  15. Taky mám chuť na sladké po slaném jídle :D a naopak :D vlastně bych mohla jíst donekonečna. Moje nejoblíbenější kafe? Taky Douwe Egberts, ovšem bez příchuti, ty mi moc nejely, stačí mi "obyčejný" gold :D A taky už kafíčko nesladím a asi bych ho s cukrem nevypila. No kaše..Kaše je základ. Důvod těšit se na další den! :D Fast food mě teda ještě občas zláká, ale to jen tehdy, není li jiná možnost. Když jsem byla dítě, KFC byla moje srdcovka. Teď už říkám - o.O fuj, to si nechte, umím lepší kuře :D No..co se týče jídel, která nejím - kopr, jeho vůně (smrad) se mu hnusí. Vadí mi, když kousnu do kmínu. A nemusím játra, olivy. A mořským potvůrkam nedůvěřuju. Samozřejmě, na konec si musím nechat i já to nejlepší sousto, nejlíp propečenou část kuřecího prsíčka, arašídové máslo na kaši..Snad nikdy se mi nestalo, že bych se nestihla najíst a když si zrovna chystám jídlo, na které se už opravdu těším a někdo na mě začne mluvit, nebo mě dokonce úkolovat, tak vrčím! A koušu! :D Nádobí udělá hodně. Oslavy jsou největší zlo, "kolik že je druhů těch koláčků? 5? aha..takže chci pět koláčků.."

    OdpovědětVymazat
  16. Po hlavním jídle mě taky většinou honí mlsná, ale skoro vždycky odolám a nebo si dám jen kafe, bez kterého se většinou neobejdu :D ale dávám si většinou jen 1 za den :)

    OdpovědětVymazat
  17. :D taky nechávám to nejlepší sousto nakonec a vždycky vybírám co to bude :D rozhodně se shodnem i na kaších, ty prostě nikdy neomrzí. Kávu piju taky často, jen já jsme si přesedlala na turkovou aromatizovanou. Nesku už nemůžu ani vidět (bez mlíka člověk teprve zjistí jak má káva chutnat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám hrozně ráda překapávanou, ale klasickému turku nemůžu přijít na chuť :-(

      Vymazat
  18. Káva je moje posedlost, nejradši bych ji pila pořád, ale omezuju se na tři denně. Tyhle ochucené mi chutnají, ale od té doby, co jsme dostali kávovar DeLonghi, jdou všechny ostatní kávy stranou :-) a na té fotce Ti to moc sluší, už na instagramu jsem Ti to chtěla napsat :-)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig