úterý 15. dubna 2014

Food Diary XVII.

Taky vám ten čas tak strašně rychlé ubíhá? Víkend sice utekl jako voda, ale už se opět blíží čtvrtek, který pro šťastlivce jako já, znamená konec týdne. Kéžby tak ale neutíkaly celé týdny a měsíce. Ve čtvrtých ročnících váš už určitě plaší maturitou a nás vysokoškoláky pro změnu zkouškovým obdobím.  (ZASE!) Jednoduše si nevyberete. No můžeme jen doufat, že i to období plné stresu bude utíkat stejně rychle jako čas doposud, jelikož pak nás čekají dlouhé letní prázdniny <3 Kdo se těší tak jako já? Už máte nějaké plány? Mi se rýsuje dovolená v Itálii a možná i pár dní v Londýně, tak doufám, že vše dopadne dobře a já nepojedu nejdál tak do Prahy (kterou mimochodem miluji a těším se tam vždy úplně stejně, jako bych jela za hranice našeho státu).
Minulou neděli jsem trávila v kuchyni. Venku bylo škaredě (nečekaně) a učit se mi nechtělo (nečekaně podruhé), tak jsem kuchtila o sto šest. 

Spolu s mamčou jsme upekly dvoubarevnou bábovku s vlašskými ořechy, která se u nás doma peče už roky. Je jednoduchá a chuťově úžasná. Rozhodla jsem se však odolat a raději si upéct svoji zdravou dobrotu. Volba padla na banánový chlebíček, který jsem pekla spolu s kamarádkou v pátek a byl natolik úžasný, že jsem v sobotu ráno jela do Tesca pro suroviny, abych si ho mohla upéct znovu. Tentokrát jsem však přidala navíc rozinky a kousky hořké vysokoprocentní čokolády. Co vám budu povídat. Balada! Neodolala jsem, kousek si ukrojila jako dezert po večeři a to byla obrovská chyba! Půl pekáčku padlo za vlast a k němu jsem navíc bořila lžičku lžíci do "sušenkového krému" podle Verči. Ten jsem dělala podruhé a opět se přesvědčila o tom, že tohle zlo není vhodné mít doma! Sklenka nepřežila ani 24 hodin. To už víc dokážu odolat arašídovému máslu! Ano, až taková dobrota to je! Verča s Verčou by mohly vyprávět :-D




Na oběd jsem dlouho přemýšlela, co si udělat. Mamka smažila řízky a ty mě upřímně už nějaký ten pátek nechávají chladnou, tak jsem si nechala jedno kuřecí prso odložit s tím, že si ho udělám na přírodno. K bramborové kaši mi však přišlo trochu sušší, a tak jsem se rozhodla udělat "omáčku". Stačilo do zbylé šťávy z masa přidat krájená rajčata z plechovky (ještě z italského týdne, mňam!), třetinu nakrájené mozarelly a trošku vajíčka (co zbylo z obalování řízků). Ještě dochutit solí, pepřem a sušenou bazalku a o perfektní výtvor bylo postaráno. Tuhle baštu si určitě brzy zopakuju.



Z oběda mi zbylo ještě trochu masa, a tak jsem povečeřela zeleninový salát se syrovátkovým sýrem a jogurtovou zálivkou. Tak krásná a zdravá večeře a já ji zabiju tím gigantickým dezertem :-D



A tady je zpětně ještě sobotní oběd, opět s využitím krájených rajčat. Tentokrát s rýží a krůtím mletým masem, kterého bych se mohla užrat ujíst! Zdobeno řeřichou - tou teď zdobím všechno, jak jste si mohli všimnout.


A nakonec jedna "umělecká" fotka aneb když obdivuji z okna krásy přírody <3 klišé

SHARE:

27 komentářů

  1. já bych si teda dala to kuře s kaší, už nad instafotkou mi ukápla louže slin :D

    OdpovědětVymazat
  2. Veru ten banánový chlebík! Já ho ale nemůžu upéct, protože prostě bych ho snědla celý sama! :D Jinak na prázdniny se těším moc, chtěla bych se podívat do Santorini, tak snad mi to vyjde a pak taky na Moravu :)) Doufám, že až navštívíš Prahu, zajdeme spolu na něco dobrého! :))*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No klidně si udělám účelně výlet za tebou :-* A Santorini zní skvěle, to bude určitě krásná dovolená :) Já víc tíhnu k té Itálii než k Řecku, ale ostrovy miluju, takže bych byla určitě nadšená.

      Vymazat
    2. Tak jó! :)) Já k Itálii tíhnu k Milánu - tam bych chtěla bydlet, už mám vybranou i ulici a barák :D Ale tam právě budu bydlet a na dovolenou můžu do Řecka :))

      Vymazat
  3. Banánový chlebík vypadá skvělě! Ta poslední fotka je nádherná, růžová je moje oblíbená :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ten chlebík vypadá úžasně! Jinak těšení na prázdniny nesdílím... pracuju totiž v cestovním ruchu a v době, kdy mají všichni volno, mam nejvíc práce - takže o nějaké dovolené si můžu nechat zdát. Ale všem, kdo si léto mohou užít se vším všudy, to samozřejmě přeju. A ano, závidím :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si to vynahrazuješ v průběhu roku, kdy všichni trčí v práci. A jak ne, tak bys měla začít :*

      Vymazat
    2. Já jsem v práci skoro pořád, vlastně v ní i bydlim :-D Ale abych tady nehrála nějakou chudinku, když to volno mam, užívám si ho, co to jde :-)

      Vymazat
  5. miluju západy Slunce, ta omáčka vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není západ slunce :-D Po dešti se tak zbarvila na chvíli obloha :-)

      Vymazat
  6. banánový chlebíčky jsou ty nejlepší...a bábovka taky vypadá skvěle! i já mívám problém nesníst to najednou...což bývá dost problém...

    OdpovědětVymazat
  7. Mnam! Takový dobroty 👌:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Chlebicek bych si take dala! :P
    Ja budu pect az tento vikend, kdyz budou ty Velikonoce. Tesim se. ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Všechno to vypadá krásně! :) A mleté krůtí z Lidlu taky miluju! Nejvíc mi chutná ochucené tymiánem, oreganem a pepřem :)

    OdpovědětVymazat
  10. Juhuu sušenkový krém! :) Ale všechno vypadá moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je boží...všechno! Ten banánový chlebík mě teď teda taky dost láká. A sušenkový krém už jsem nedělala taky dlouho - ale mám na něj nakoupenou cizrnu, takže ho taky budu muset zopáknout :) A s rajčaty jsi mě taky inspirovala - někam je musím k obědu taky přihodit, už jsem je tam dlouho neměla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Taky teď právě rajčata moc nepoužívám, a to především proto, že během zimy jsou rajčata (skleníková) totálně bez chuti. Ale ty z plechovky, obzvlášť z italského týdne z Lidlu, byly úžasné <3

      Vymazat
  12. Juuuuuu vše vypadá výborně!!! A máš pravdu! Snad to zkouškové taky uteče co nejrychleji a brzo tu budou prázdniny:))

    OdpovědětVymazat
  13. Všechno, ale opravdu uplně všechno vypadá skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  14. sušenkový krém jako žádné zlo neberu, normálně si ho dělám do sklenice od máslíčka a celou si ji beru do školy ke svačině :)
    ale všechno to vypadá dobře, jako vždy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neříkej, ptz se na něj začnu vrhat bez výčitek a to teprve bude jízda :-D Děkuji :-)

      Vymazat
  15. Krásný krásný! A ten sušenkový krém asi brzo vyzkouším! :D

    OdpovědětVymazat
  16. tak ten banánový chlebík by padl za vlast i u mě :D

    OdpovědětVymazat
  17. Další, co mě pokouší s tím sušenkovým krémem! :D Bohužel vím, že jakmile ho udělám, sním ho celý na posezení. No...ale tak pro jednou se to nezblázní. Banánový chlebíček od B*, to je klasika, hezky obletěl celý blogový svět, je totiž vážně naprosto výborný a také se ho brzy chystám péct znovu :) Podobné salátky s kuřecím mám hrozně ráda, ale nejlepší je si ho udělat doma, v restauracích s ním mám samé dobré zkušenosti typu seschlá zelenina a jeden kousek bídného kuřátka :D

    OdpovědětVymazat
  18. No ne, tolik dobrot! Zvlášť ten salát, hmm, jsem na saláty jako včela na květ! :D :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig