pátek 5. února 2016

Heal your skin from the inside


Asi nejsem jediná, kdo v pubertě nebo dospělosti bojoval s problémy s pletí. Já si pamatuji, že jsem po večerech zoufale googlila, jaký krém či zázračný gel mi pomůže zbavit se těch nevzhledných pupínků. Bez make-upu jsem nevylezla z bytu a korektor byl můj nejlepší kamarád. V nejrůznějších on-line poradnách doporučovali vysušující masti, které sice někdy (až příliš razantně) pomohly, ale neléčily příčinu! Pupínky se objevovaly dál a dál... Všichni mi doporučovali začít brát antikoncepci. Když se na to teď zpětně podívám, jsem nesmírně ráda, že tenhle "trend" už pominul a naopak se setkávám čím dál více s tím, že ženy antikoncepci vysazují a naopak se svých (mnohem závěžnějších) problémů zbavují. Já nepopírám, že problémy s pletí nemají v mnoha případech včetně toho mého na svědomí hormony. Ale k tomu, abychom daly tělo (hormony) do pořádku, nepotřebujeme denně polykat pilulky. Někdy stačí opravdu málo...

Nikdy jsem nebyla a nebudu jedna z těch, co mají pleť sametovou bez jediné chybičky. Ale, když si vzpomenu na ty roky trápení, mohu být ráda za to, jak na tom teď jsem. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že mám ty našetřené peníze místo do mastí raději investovat do zdravého jídla a prolívat se zdarma denně čistou vodou, asi bych se mu vysmála. Jsem ale ráda, že jsem na to časem přišla sama a mohu teď pozorovat, na co má pleť reaguje negativně, a co naopak vítá. Protože vždy je nejdůležitější - poznat a následně poslouchat své tělo. Samozřejmě nerovnováha hormonů hraje stále svou roli a během ženských dnů je pleť prostě horší, ale s tím už člověk musí počítat. Určitě to však nejde srovnávat s obdobím v mládí (ne, že bych teď byla stará :-D).


Pokud dlouhodobě bojujete s akné a neustále zkoušíte nové a nové krémy, začněte léčit příčinu, nikoli důsledek. Kůže je náš největší orgán. Pokud je něco špatně, ukáže se to vždy na ní. Jestli tedy zanášíte tělo toxiny, pak se není čemu divit, že se takto trápíte. Nemohu vám zaručit, že to, co pomohlo mě, pomůže i vám. Možná je třeba hledat problém jinde, ale tzv. detoxikovat tělo není nikdy na škodu. A teď pozor, přátelé. Nemám na mysli několikadenní kúry v podobě pití 100% džusů, ládování se saláty, jakobychom byli králíci, a vyhýbání se masu, mléčným výrobkům, lepku (protože to je přece strašák dnešní doby!) a jiným potravinám. Mám na mysli začít se zdravě stravovat (se zdravým rozumem)! Detoxikace organismu nikdy netrvá dny. Pokud jste se roky stravovali špatně, pak nemůžete čekat, že na konci týdne budete zdraví, štíhlí a všechny zdravotní problémy budou rázem pryč. Ba naopak! První dny je dost pravděpodobné, že se vše zhorší. Detoxikace těla znamená, že tělo vyplavuje škodliviny, a to se bohužel projevuje různě. Třeba právě zhoršením stavu pleti. Ale co vám mohu zaručit je, že jakmile těch pár dní přetrpíte, pak už bude jen dobře. A to za ty roky trápení vážně stojí.


Na sobě často pozoruji, že jakmile se nezdravé potraviny v mém jídelníčku začnou objevovat častěji, než-li hlásá zdravé pravidlo 80:20, začne se mi zhoršovat i pleť. Řeknu vám, že po Vánocích to jsou vždy hotová muka. Ale jakmile opět najedu na svou zdravou cestu, vše se po pár dnech srovná. Nemusíte ze dne na den vyřadit vše, na co jste byli doposud zvyklí. Začněte pozvolna. Jak říkám, je to zdlouhavý proces. Základním pravidlem však je - pravidelný pitný režim v podobě čisté (neperlivé) vody. Pokud pijete minimálně, a to spíš sladké nápoje, a pak si večer uvaříte detoxikační čaj, nemůžete čekat zázrak. Toxiny se z těla přece musí nějak vyplavit. Špinavé nádobí také nevydrhnete jen pomocí drátěnky. Potřebujete hlavně tu vodu! Z potravin pak vřele doporučuji rýži, která má čistící schopnosti, a samozřejmě i zeleninu, která je také z velké části tvořena vodou, ale obsahuje i vlákninu. Věděli jste, že existují dva typy vlákniny? Rozpustná a nerozpustná. Ta nerozpustná se chová jako žvýkačka v písku, nabaluje na sebe škodlivé látky a vyplavuje je ven. A jsme opět na začátku - k tomu je opět zapotřebí vody! Pokud pominu potraviny, jistě tušíte, že detoxikaci podpoříte pocením. Samozřejmě se můžete zavřít do sauny (:-D), ale mnohem lepší bude, když začnete s pravidelným cvičením, při kterém se ne jen pořádně zapotíte, ale uděláte pro své zdraví mnohem víc.

...

Pokud byste měli na toto téma nějaké otázky, neváhejte se zeptat v komentářích. Ráda poradím. Třeba jakou kosmetiku teď nejraději používám nebo jaké potraviny mi zaručeně pleť zhoršují či naopak zlepšují. Výčet těch, co jsem vypsala, zdaleka není celý. Možná mi dáte podnět napsat pokračování, protože si myslím, že tímto se trápí značná část populace. Při hlédání řešení mého problému si pamatuji, že jsem našla x desítek skupin plných nešťastných dívek i mužů, co kolikrát skončili až na operačním stole a museli svůj problém řešit chirurgicky. Přitom, jak už jsem na začátku zmínila, stačilo by tak málo!

#krasnabezvycitek

SHARE:

10 komentářů

  1. Opet jsem se presvedcila ,ze je to opravdu jen stravou a pit cistou vodu.Je pravda ,ze ten jsem ted mela zenske dny a padla i nejaka prasarna tak se pak nebylo divit ,ze se to projevilo na pleti :-D Ale docela casto se mi i po behu dela akne :-/ no a mam vyzkousene ,ze to ani nesmim prehanet s tvarohem nebo s proteinem.A muzu se Te zeptat ,co pouzivas teda za kosmetiku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mi se právě taky někdy spojí ženské dny s nějakým dortíkem (protože chutě že :-D) a to se pak vždy projeví. Navíc, když hřeším, nevím proč, ale automaticky mám mizerný i pitný režim. Jde to ruku v ruce. A když běháš, používáš makeup? Protože pak je samozřejmé, že zalézá do p'orů a pleť se zhorší. Já používám Mixu a nedám na ni dopustit. Konkrétně mycí gel (z řady akné), micelární vodu a hydratační krém (10% - čili nejvíc). Je to cenově levná kosmetika a nikdy jsem nebyla spokojenější. Používám ji už asi rok. A na lokální akné mám domácí konopnou mast a ta zabere vždy tzn. nevysušovat pupínek, ale naopak zamastit. Nevím, jakou máš tedy pleť. Já si celý život myslela, že mastnou, ale naopak mám suchou a mám mastnou jen T-zónu. Když jsem si uvědomila tohle a začala ji pořádně hydratovat, rapidně se zlepšila.

      Vymazat
    2. no prave obcas se stane ,ze ten make-up mam ,ale snazim se tomu vyvarovat.Hlavne se to akne ukaze i za krkem a pod vlasama :-/ ja pouzivam biodermu.S ni se to zlepsilo,ale zas ne tak dobre na to ,jak jsou drahy ty jejich kremy :-D Plet mam taky suchou a T zonu mastnou.Proto se budu snazit jist ,jak nejlepe to pujde s pitnym rezimem problem nemam :-) A mozna to jen vyrasilo behem zenskych dnu a snad bude zase lepe :-) jinak Ti dekuji za odpoved

      Vymazat
  2. Super článok ! Ja síce nepatrím ani do jednej skupiny - nikdy som nemala akné alebo nejaké vyrážky ale ani úplne zamatovú pleť. Občas sa nejaký ten malý pupáčik nájde, ale aj to väčšinou v mojich dňoch, ale to odíde za chvíľku :) myslím, že mám dobrú pleť aj vďaka strave :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tohoto jsem si začala taky všímat. Vždy, když zařazuji tučné či extrémně sladké jídlo, moje pleť mi to dá rychle sežrat :D. Sice nepatřím mezi moc problémové pleti, ale já sama poznám, že se mi po takových hodech zhoršila. Jak píšeš - voda je věrný přítel! :D

    Ivet - TheRightMe

    OdpovědětVymazat
  4. Také trpím problémy se špatnou pletí, přesto, že opravdu jím zdravě (někdy možná až příliš). Ale mám akné a přitom i suchou pokožku. Ta konopná mast mě zaujala, kupuješ v lékárně? Děkuji za tip ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu mám bohužel domácí (zdroj tajný, chápeš :-D). Měla jsem i jednu z lékárny a zdaleka nefungovala jako tato.

      Vymazat
  5. S akne bojuju uz skoro dva roky, ikdyz musim zatukat, ze uz je to lepsi a objevi se vzdycky jen par pupinku za tyden/dva. Ale jak to zaclo...vsechno po roce vysazeni antikoncepce. Sama kozni mi tenkrat potvrdila, ze je to tim a nedavno mi na kontrole sdelila, ze by to mohlo do DVOU let zmizet! Sileny, uz nikdy vic zadny prasky. Ale jinak jim zdrave, piju hodne vody, cvicim a o plet se fakt staram, ale moc velky vliv to nema, kdyz ma clovek tak rozhazeny hormony.. :(

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig