pátek 15. ledna 2016

My Cookbook Collection


Krásný pátek, přátelé!
Ani nevíte, jak jsem teď šťastná. Včera mi skončilo zkouškové období (zřejmě mé poslední v životě) a ikdyž mě teď čeká pro změnu psaní absolventské práce, praxe a hromada pracovních povinností, cítím ohromnou úlevu. Musím říct, že ty tři roky mi hrozně moc daly a nelituji výběru školy, ale už to stačilo. Mám neskutečnou chuť se učit, ale úplně jiné věci než do kterých mě nutí škola. Už mám dokonce vyhlídnuto několik seminářů (jak jinak než o fitness a výživě). Je třeba ten mozek neustále nutit pracovat. Tak to jen tak na úvod. Jsem zpátky a můžete se těšit na články! Ikdyž se přiznám, že teď trochu postrádám inspiraci, takže jestli máte nějaké náměty - sem s nimi!!!

Dnešní článek jsem se rozhodla věnovat mé sbírce knih o zdravém životním stylu, převážně tedy kuchařek. Není jich příliš, ale i tak si zaslouží nějaké to shrnutí, aneb které bych si klidně znovu pořídila a které nikoli. Třeba je některá z nich na vašem nákupním seznamu a tímto vám pomohu s rozhodováním.


Knihy jsem seřadila dle toho, jak mi do sbírky přibývaly.

Jídlo jako životní styl I.,II. (Petra Lamschová, Petr Havlíček)
Tyto dvě knihy jsou vhodné pro úplné začátečníky, kteří ještě o zdravém životním stylu nic neví. Dostala jsem je k Vánocům a musím říct, že sama bych si je asi nevybrala. Řekněme, že Havlíček zrovna nepatří mezi mé oblíbence.

Deník Dity P. 
O této kuchařce jsem se dočetla u mé oblíbenkyně Markéty z Eat Run Love. Často ji chválila a tak jsem si o ni řekla loni Ježíškovi. Musím ale bohužel konstatovat, že mě příliš kniha nenadchla. Možná je to však tím, že jsem po určité době přestala úplně péct. Každopádně je kniha překrásně graficky zpracováná. Z těch fotografií dostane člověk okamžitě chuť na něco dobrého. K zakoupení zde.

Z Fitka do kuchyně 2, 3 (Fitshaker)
Obě tyto kuchařky mají něco do sebe a obě mě nadchly. Recenzi na druhý díl si můžete přečíst zde a na třetí díl zde. Kdybych je však měla porovnat, třetí díl mnohonásobně vede! A to nejen tím, že je jeho součástí i moje Verunka, ale celkově propracovanější grafikou (to já prostě můžu...aneb neposuzuj knihu podle obalu v mém případě neplatí), ale i recepty. Třetí díl tedy doporučuji všemi deseti!!! Zakoupit ho můžete zde.

Sacharidové vlny (Michal Kulštejn)
Tato kniha se neřadí mezi kuchařky a vlastně je to v rámci zdravého životního stylu má jediná odborná literatura (Hanba mi! To musím napravit.). Myslím, že tato kniha by mohla být dosti nápomocná lidem, kteří se chystají na závodní prkna. Běžným smrtelníkům bych radila se vlnám a jiným experimentům ve stravování spíše vyhýbat. Mohlo by to přinést víc škody jak užitku. Ale samozřejmě pokud už jste dostatečně edukovaní a superkompenzace a jiné odborné postupy vás zajímají, tak ji mohu vřele doporučit.
- Recenze zde. -

Fit Recepty (Lucia Wagnerova)
A to nejlepší na konec jsou Fit Recepty. Kuchařka plná skvělých receptů, propracovaná, přehledná s úžasnou praktickou vazbou - tahle za koupení rozhodně stojí! Z této kuchařky jsem vyzkoušela asi nejvíce receptů a všechny mi hrozně chutnaly. Navíc jsou jednoduché, takže je zvládne úplně každý. K zakoupení zde a já dost uvažuji o druhém díle.
- Recenze zde. -


A zabrousila jsem i do sbírky mé mamky, kde jsem objevila dvě stejnojmenné kuchařky, které jsem jí sama na Vánoce pořídila. Jsou moc hezky zpracované a jsem si jistá, že všichni Karolínu z Primy znáte. Nám se líbí, jak vaří, a tak ji každoročně rádi podpoříme zakoupením její knihy. Navíc některá jídla jsou vhodná i do diety popř. s malou úpravou v ingrediencích.

...

A jaké jsou vaše oblíbené knihy? Ať už kuchařky nebo ty odborné... 
Tipy na odborné bych možná uvítala více. Díky škole jsem teď samostudium dost znedbávala, ale ráda bych načerpala nějaké nové zajímavé informace.

P.S. Hodně štěstí u zkoušek, pokud také trpíte tak, jako já před pár dny :*

SHARE:

9 komentářů

  1. Super článek, přesně takový mám rozepsaný v konceptech :-D
    Já mám ze svých kuchařek moc ráda Vaříme podle herbáře :)

    Simple living - Úkolníček: Zima 2016

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Já už se na něj taky chystala věčnost :-D A Herbář zbožňuji!

      Vymazat
  2. Máš vážne skvelú zbierku kníh ! Ja mám zatiaľ z tých zdravých len dve a z tvojich sú to Fit recepty. Veľmi sa mi páči obal, že sa nezatvára kniha, keď z nej varím :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS


    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné, pěkné :) Já mám doma od Deliciously Ella a to je taky moc hezká kniha/receptář! Určitě doporučuji!

    OdpovědětVymazat
  4. Jee to je škoda, že se ti Dita moc nelíbila, ale chápu to, já ji mám taky hlavně "na koukání" a vařím spíš pak jiná jídla, ale je taková miloučká a pár jídel děláme jen podle ní:)
    FitRecepty mám oba dva díly, ten první se mi tolik nelíbil (tam mi ten design přijde jak z pozdních 90 let:D), ale druhý díl je na tom o moc líp, krásné fotky a spousta inspirace:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ona najde své využití! Focení mě baví víc než vaření :D takže budu hledat inspiraci alespoň takto. A s tím designem Fitreceptů jsi mě rozesmála :-D No, asi vážně neodolám a ten druhý díl si pořídím :)

      Vymazat
  5. Fit recepty vypadají dobře. Děkuji za typ!:-)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig