pondělí 6. července 2015

RECIPE: Šmakoun hráškové nudle po Balkánsku



Po delší době přidávám recept a jsem strašně nadšená jak jednoduchý a neskutečně dobrý je! Vznikl úplnou náhodou aneb, když doma pořádně nic nemáte a začnete experimentovat, většinou vzniknou ty největší dobroty. 
Čím jsem starší, tím více oceňuji jednoduchost. Zatímco ještě před rokem jsem plácala na ovesnou kaši i 3 druhy ovoce a sypala kokosem, semínky a nevím čím vším, dnes jsem zamilovaná do kaše vařené ve vodě pouze z vloček, skořice s pár kapkami flavdrops. Už i banánem ji pomalu přestávám sladit/zdobit. (Ale chystám jednu recenzi, která mi rutinu nabourala a jsem za to ráda! Určitě se máte na co těšit.) Píšu to i proto, abych omluvila mou absenci na blogu v rámci fotek jídla. Má rána jsou jako přes kopírák a obědy už pomalu taky, aneb hvězdnou kombinaci masa a basmati rýže u mě nic nepřebije. ALE stále si ještě umím pohrát s fantazií, když příjde např. na večeře, takže po zdlouhavém úvodu se dostáváme k jádru věci, a tím je tohle ultrasnadné a neskutečně dobré jídlo. 

Postačí vám pouze Šmakoun štíhlé nudle, (mražený) hrášek a balkánský sýr (popřípadě nějaký jiný s výraznější chutí). Gramáže v receptu jsem uvedla jen zhruba pro orientaci, sama jsem nic nevážila.

Budete potřebovat (na 1-2 porce):

1 balení (240 g) Šmakoun štíhlé nudle
100-150 g mražený hrášek
(bazalkové pesto) - Já ho nedala, jelikož jsem ho neměla, ale v hrašance ho používám pravidelně, takže pokud máte, určitě neuškodí.
sůl, pepř, (citrónová šťáva)
50 g balkánský sýr

Postup:

Postup je naprosto jednoduchý. Hrášek 5 minut povaříme a přebytečnou část vody slijeme. Poté hrášek rozmixujeme týčovým mixérem do hladka a ochutíme solí, pepřem, popř. citrónovou šťávou a pestem. Nakonec do krému zamícháme rozdrobený balkánský sýr. Pak už stačí jen Šmakoun nudle "rozdrobit" na talíř/do misky, pokropit trochou vody, dát ohřát do mikrovlnky na cca 2 minuty a vše smíchat dohromady.

Věřte, že jsem nečekala žádnou hitparádu a myslela jsem si, že kombinaci Šmakoun nudlí a špenátu to asi předčit nebude, ale úplně jsme se oblizovala. Tohle jsem jednoznačně nedělala naposledy. Navíc jsem měla vše do 10 minut hotové (i s umytím nádobí :-D).


...

Tenhle recept jistě potěší i ty, co se snaží krotit se ve večerních hodinách se sacharidy. Šmakoun nudle je výrobek z vaječných bílků a hrášek je zelenina - to se nepočítá (:-D) a už vůbec ne v tak malém množství :-).

Pokud recept vyzkoušíte, určitě dejte vědět! 

SHARE:

2 komentáře

  1. Zrovna mám jedno balení v ledničce, takže to vyzkoušet musím! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, to může být příjemná změna. Hrášek má moc ráda a štíhlé nudle jsem dlouho neměla. :-)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig