čtvrtek 9. července 2015

RECIPE: MUSHROOMS CREAM SAUCE #DAIRYFREE



Když příjde na houby, společnost se dělí na dvě skupiny. Ty, kteří je milují a ty, kteří je z duše nenávidí. Já patřím do té první skupiny a v létě bych nejraději lesní hříbky každé ráno v podobě smaženice snídala, odpoledne je lovila z polévky a jako druhý chod bych s otevřenou pusou náručí vítala hřibovou omáčku. Jako malá jsem se jí nemohla nabažit a tak jako někdo ulítává na svíčkové se šesti, u mě to byla hřibová. Už nějaký ten pátek jsem si ji ale nedopřála. Co si budeme nalhávat, s pořádnou plnotučnou smetanou to prostě není ono. Pak mě ale napadlo trochu zakouzlit s pomocí Šmakouna - s hlívou ústřičnou a pane jo! Moje láska je zpět a to v plné proteinové palbě. Na hřiby je ještě poněkud brzo, a tak prozatím poslouží dobře žampiony, ale až bude hřibová sezóna, bude to první věc, co vyzkouším! Takže pro ty, kteří mou lásku pro hříbky sdílíte, mám pro vás recept na luxusní hříbkovou omáčku!


Budete potřebovat (na 2 porce):
250 g žampiónů (lesních hřibů)
100 g (1/2 balení) Šmakoun - s hlívou ústřičnou
1 větší (60 g) cibule
1 lžička oleje
cca 50 ml mléka
trochu vody
sůl, pepř


Postup:
Žampiony si očistíme a nakrájíme na půlměsíčky. Na pánvi na oleji dozlatova opečeme cibulku a poté přidáme hříbky. Za stálého míchání je opékejte a až cca po 3-5 min přilijte trochu vody (ale ony samy vodu pustí). Hřiby posolí, opepříme a chvíli podusíme. 


Do hluboké nádoby vložíme nakrájeného šmakouna, přidáme hřibovou směs, přilijeme trochu vody a mléka a rozmixujeme dohladka. Vodu přiléváme postupně a sami si volíme, jak moc hustou/řídkou omáčku chceme.


Jako přílohu jsem zvolila rýži (jelikož ji baštím denně #foreverinlove), ale skvělá bude i s těstovinami nebo kdo není líný a nezdrává se kreativitě, určitě si vygoogluje nějaký super recept na zdravý knedlík :)

Hodnoty (1 porce = 1/2 množství):
Energetická hodnota: 479 kJ/115 kcal
Sacharidy: 9 g
Bílkoviny: 12 g
Tuky: 3,5 g

...

Pokud vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět!!! :)

SHARE:

4 komentáře

  1. ahojky kde prosím koupim toho šmakouna nikde jsem ho zatím nevidela :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Mají ho v Kauflandu, často i v Tescu, v Bille a vždy ho koupíš ve speacializovaném obchodě - Vitaland (v nákupních centrech).

      Vymazat
  2. Ahoj, děkuji za odpověd, tak včera jsem dělala Tvoje brambůrky s brokolici zapečené a byla to mnamka. A nabízela jsi tam pokud máme zájem o takovéto recepty, tak já bych prosíím moc prosila, dala jsem ze na zdravou stravu, ale jestě mi chybí fantazie na to jak a z čeho vařit. Moc Ti děkuju. Jo a Veru porad, mam problém nikdy jsem nebyla na sladké, ale nevím čím nahrazovat cukr nemůžu takové ty sladké extremy jako je med, jav. sirup atd.

    OdpovědětVymazat
  3. a prosím recept na snidani..kase jablka ze skorici. Nechci delat ty kupovane a vybirat vsude ty hrozinky.:-)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig