pátek 1. prosince 2017

Recipe: Banana Bread | Healthy Breakfast & Snack | Fairtrade fruit @zaferovebanany


Už dlouho jsem se chystala na upečení banánového chlebíčku. Když mi ve středu přišla zásilka fairtrade banánů od @zaferovebanany, bylo rozhodnuto. Jejich barva byla BIO už na pohled - krásně žluto-oranžové a chuť to jen potvrdila. Narozdíl od těch banánů ze supermarketu tyto neobsahují žádné pesticidy. Pokud ale najdete banány s nálepkou tzv. zelené žabičky (Rainforest Alliance Certified), můžete si být jisti, že vybíráte zdravější variantu, jelikož tato certifikae vyžaduje přísnější kritéria pro ochranu vodních zdrojů, biodiverzity a půdy.


Co je FAIR TRADE?
Fair trade je způsob obchodu, který dává příležitost pěstitelům a pracovníkům v zemích Afriky, Asie a Latinské Ameriky, aby se uživili vlastní prací za důstojných podmínek.



A teď už k samotnému receptu. Vyhledala jsem si na internetu několik receptů, které jsem skloubila dohromady, a vzala si z nich to, co podle mě udělá chlebíček nejlepší... Kdybych ho chtěla "dotunit" do dokonalosti, přidala bych ještě tzv. chocolate chips. Při pečení jsem vše důkladně vážila, abych věděla nutriční hodnoty, takže pokud se, jako já, stravujete formou #iifym, můžete si chlebík započítat do svého příjmu.

Ingredience:
120 g pomletých ovesných vloček
100 g celozrnné (špaldové) mouky
10 g syrovátkového proteinu
Protein lze vynechat. Já doma neměla mléko, tak jsem to použila ve spojení s vodou jako jeho náhražku.
2 větší (250 g) rozmačkané banány
1 vejce
20 g arašídového másla
Já použila od @bigboybutter, jelikož používají opravdu kvalitní arašídy.
2 lžíce (30 g) medu nebo jiného sladidla
30 g posekaných vlašských ořechů
1 lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky skořice
1 lžička perníkového koření
špetka himalajské (růžové) soli
voda
Nutriční hodnoty jsou uvedeny s vodou, ale klidně použijte mléko.

Předem varuji, že chlebíček není nijak extra sladký. Jdou v něm opravdu hodně cítět banány, takže je sladký přirozeně po nich.

Postup:
Prvně si smícháme všechny suché ingredience, poté rozmačkáme vidličkou banány, přidáme vejce, med a přiléváme postupně vodu. Konzistence těsta by měla být spíše tužší, tudíž se nelije jako např. těsto na buchtu. Přece jen je to chlebíček :) ...ikdyž v mém případě v dortové formě :D
Chlebíček tedy přendáme do formy a pečeme při 160-170°C cca 30 minut (dle výšky formy).


Nuriční hodnoty:
Na celý chlebíček:
1672 kcal, 239 g sacharidů, 59 g bílkovin, 56 g tuku

Na 1/4 (tj. 2 dílky) - snídaně:
418 kcal, 60 g sacharidů, 15 g bílkovin, 14 g tuku

Na 1 dílek - svačina:
209 kcal, 30 g sacharidů, 7,5 g bílkovin, 7 g tuku

SHARE:

1 komentář

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig