pátek 14. listopadu 2014

Oatcake with poppy and quark | Ovesný koláč s tvarohem a mákem



Dnes mám pro vás další recept. Opět jsem pekla pro své kamarádky a kdybych koláč o něco víc přisladila, byl by vskutku dokonalý. Nechala jsem se inspirovat receptem na ovesný jablečný štrůdl, akorát jsem zvolila odlišnou náplň a pekla jsem klasicky ve formě (a o žádné patlání "štrůdlu" se tak raději nepokoušela. Kdoví, co za patvar by z toho vzešel.)

Teď na podzim mám hroznou chuť na mák. Pokud to má někdo stejně, určitě zkuste tenhle recept! Věřím, že jogurt a vločky má doma každý aneb bez ovesných kašiček, jakoby zdravý životní styl nebyl.

Budete potřebovat:
1.vrstva:
1 hrnek jemně mletých ovesných vloček
3/4 hrnku horké vody
1 hrnek (3%) bílého jogurtu
1 lžička třtinového cukru
skořice


2.vrstva:
100g mletého máku
150 ml mléka
2 lžičky medu
1 lžička rumu (popř. použijte rumové aroma)
skořice

3.vrstva:
200g nízkotučného tvarohu
1 lžička medu
hrst rozinek


Postup
Pekáček (já mám o velikosti 20x10, ale doporučuji klidně nějakou malou dortovou formu, jelikož se mi do něj těsto sotva vlezlo) si vyložíme pečícím papírem. Do misky nasypeme vločky s cukrem a skořicí, zalejeme vroucí vodou a smícháme s jogurtem. (Pozor! Nenechávejte vločky ve vodě dlouho odstát, jinak se vám budou těžce rozmíchávat.) Mák svaříme spolu s mlékem, medem, rumem a skořicí, dokud z něj nebude hustá směs, vhodná k rozetření. Teď už postupně můžeme pokládat vrsty. První příjde na řadu půl těsta z vloček, poté tvaroh rozmíchaný s medem, rozinky, mák a nakonec opět těsto. Povrch můžeme posypat mandlemi. Koláč pečeme při 200°C přibližně 30-45minut (záleží na výšce koláče).


Dobrou chuť!

SHARE:

23 komentářů

  1. Také jsem jednou něco podobného pekla a je to vážně mňamka :*

    OdpovědětVymazat
  2. wau, taková dobrota a ještě zdravá! zítra si připravím, děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  3. no páááni, to vypadá jako z cukrárny !! a určitě to bylo i stejně dobré ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oo tomu říkám kompliment! Děkuji Hani :-* Byl výborný, jen málo sladký, ale to jsem v sepsání receptu napravila :)

      Vymazat
  4. Tak ten se mi fakt hodně zamlouvá, asi ho brzy zkusím ! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Bože :O To je nádhera. Vločky, jablko a mák?? Sem s tím!
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam není jablko :-D:-D Vločky, tvaroh, mák :-D ale klidně tam to jablko dej, tím nic nezkazíš :)

      Vymazat
  6. Jů, tak ten vypadá perfektně! Zrovna jsem přemýšlela, co zdravého si zítra upeču. Sice jsem měla v plánu fazolové brownies, ale to počká :D Tohle mě láká mnohem víc :))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Většinou vídám skvělé recepty s milionem ingrediencí, které doma nemívám, ale tohle všechno mám, tak se do toho vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj..můžu se zeptat, jaká je konzistence toho těsta po upečení? Je koláč spíš mokrý a vláčný? Díky :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vláčný určitě není, jelikož tam není prdopeč ani sníh z bílků. Jsou to jen vločky a jogurt, takže konzistenci bych popsala jako hutnou, mokřejší, ale né blátivou. Koláč to chce poctivě upéct - zde platí pravidlo raději déle. Tvaroh pouští vodu, tak se musí vypéct. Snad jsem ti můj zmatený popis pomohl :-D

      Vymazat
  9. Verco parádní, přesně podle mých představ. Hledala jsem nějakou dobrotu bez vajíček a s mákem. ;) už se na něho těším! ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá nádherně!!
    Myslíš, že kdybych zdvojila porci, bude to na jeden velký plech? Čekám návštěvu a musím udělat véélkéé pohoštění!

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to krásně :)
    Ráda bych Tě pozvala na můj blog, kde právě probíhá vánoční Giveaway o kosmetiku Essence :)
    www.svetkossmetiky.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Nevím, co přesně myslíš "dortovou formou", ale do klasické s průměrem 26 cm by to chtělo minimálně dvojnásobné množství, před chvílí jsem z ní těsto přendávala do své mini dortové formičky a do té je to akorát :)
    Patlat tam ten tvaroh a nerozhrabat si vločky, to je um! Ale už se peče, tak uvidíme... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se omlouvám. Jak jsem v článku psala, dávala jsem to do poměrně malého pekáčku, takže chápu, že naopak velká dortová forma byla příliš. Poupravím raději text. Držím palce, ať hlavně chutná! :)

      Vymazat
    2. Není vůbec potřeba se omlouvat! :) Já jen aby s tím takhle nebojoval ještě někdo další... :)
      Ale výsledek za to určitě stál, koláč je výborný!

      Vymazat
  13. Taky jsem dala do malé dortové formy a všeho bylo pak málo...určitě poupravit:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Taky jsem dala do malé dortové formy a všeho bylo pak málo...určitě poupravit:-)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig