úterý 18. listopadu 2014

Recipe: Thai Curry Chickpeas



Normálně se moc nechválím, ale tentokrát udělám výjimku. Tohle se mi vážně povedlo! Naprostá dobrota a troufám si říct, že stejný recept na internetu nenajdete. A když se vám to povede, tak mi prosím nekažte radost a nechte si to pro sebe (:-D). 

Inspirovala jsem se receptem na Cizrnu na paprice (podle Dewiii). Měla jsem na tento recept spadeno už strašně dlouho, ale jelikož kuře na paprice nepatří zrovna mezi má oblíbená jídla, nechtěla jsem riskovat, že by to u tohoto receptu dopadlo obdobně a já byla nakonec zklamaná. No a protože jsem milovník kombinace kari, kokosu a chilli a vždy obdivuji hotové omáčky jak v DM (značky Alnatura), tak v M&S, rozhodla jsem se pro domácí verzi. Akorát jsem kuřecí vyměnila za cizrnu. A že to byl brilantní nápad! 

Budete potřebovat (na 2 větší porce):
1 střední pórek
1/2 červené papriky
3 stonky jarní cibulky
olivový olej
200g uvařené cizrny / 1 plechovka cizrny v nálevu (který slijeme a cizrnu řádně propláchneme)
1/2 plechovky (200ml) kokosového mléka
(zeleninový vývar)
1/2 lžičky kurkumy
1/2 lžičky kari koření
špetka chilli
sůl, pepř

Postup
Jarní cibulku si nakrájíme na 2cm špalíčky a spolu s červenou paprikou nakrájenou na nudličky osmažíme na olivovém oleji. Po chvíli přidáme 3/4 plechovky cizrny. Zbylou třetinu si spolu s trochou vody rozmixujeme a smícháme s kokosovým mlékem. Nyní směs okořeníme a přidáme pórek (nakrájený na půlkolečka). Vše promícháváme a opékáme, dokud pórek nezměkně. Nakonec můžeme podlít trochou vývaru. Směs zalejeme kokosovým mlékem rozmíchaným s cizrnou. Pokrm dochutíme solí a pepřem a necháme ještě 10 minut povařit. 

Doporučuji uvařit s předstihem a podávat odleželé. Kokosové mléko zhoustne a všechny chutě skvěle projdou. Jako přílohu bych volila rýži, ale určitě se tento pokrm hodí i k těstovinám nebo podávejte s plátky žitného chleba, jako je tomu v původním receptu.



Dobrou chuť!

Pozn. Kokosové mléko nyní seženete i v klasickém Albertu a já mohu potvrdit, že poměr cena (do 40Kč) a kvalita je skvělá. Chuťově mi příjde dokonce výraznější než kokosové mléko z Asijského týdne v Lidlu, které kupuji nejčastěji.


P.S Omlouvám se, že v poslední době přidávám poněkud nekvalitní fotografie, ale nikdy nemám v plánu recept publikovat. Fotky jsou určené pouze na instagram, ale nakonec na blogu stejně skončí. Asi to přehodnotím a vždy foťák preventivně vytáhnu (:-D).


...


Pokud pokrm vyzkoušíte, neváhejte mi napsat vaše dojmy! Snad vám bude chutnat stejně jako mně.

SHARE:

14 komentářů

  1. Mnam, vypadá to skvěle :) Zrovna jsem se nasnídala a už jsem z toho dostala azse hlad :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je snad nejlepší jídlo z ciznry co miluju a dělám pořád dokola, trošííííčku mám jiný recept, ohledně koření a tak, ale jinak dělám stejně, neskutečná, zdravá, výživná bomba, která snad musí chutnat i řízkomilům! Mnáám!

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam!
    Cizrnu jsem měla před pár minutama, ale hned bych si to dala! :D

    (akorát si připadám jako největší Otesánek, a to při přečtení "na 2 větší porce", protože tohle je klasická porce pro jednu blondýnu :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, cizrny je sice jen 200g, ale pórek byl obří, takže jsem měla plný hrnec. Věř, že i půlka je hromada :-D

      Vymazat
  4. Mňááám Verúú!!! Zbehli sa mi všetky slinky :D toto si určite urobím! :) Minule keď som u teba videla šošovicu, tak ešte dva dni na to som si ju robila tiež :D:D:D Úplne som zabudla že ju máme doma a ja stále jem len tie bežné príohy, že som na ňu uplne zabudla a pritom ju tak zbožňujem!:)

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá skvěle, nachystám si to na zítřejší oběd!:):)

    OdpovědětVymazat
  6. Cizrnu na kari jsem ještě nezkoušela, ale jsem hroznej karižrout a cizrnu taky miluju, takže tohle moc ráda zkusím. Vypadá to fakt perfektně ;))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá opravdu úžasně! Jen pro mě je kokosové mléko strašně drahé, a tak si ho nekupuju... ale až se konečně dokopu k domácímu mléku, vyzkouším!
    the-biggestfear.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U domácího nedocílíš takové konzistence. Myslím, že těch 37Kč není taková hrůza. Ta plechovka je vážně velká, na tento recept využiješ půlku a já třeba tu druhou polovinu spotřebovávala ještě týden :-)

      Vymazat
  8. Jee Veru to vypadá krásně! Zakládám, hned jak bude kuchyn!
    Miluju totiž thajské kari s kuřecím na koko mléce a rýží, mnam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus a pak poreferuj :* Taky ho miluju a cizrnou snad od teď ještě víc.

      Vymazat
  9. To vypadá úžasně! Něco podobného dělala nedávno maminka, jedli jsme to s domácím chlebem a celá rodina se mohla umlaskat! :D

    OdpovědětVymazat
  10. absolutně miluju curry! vypadá to skvěle <3

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig