neděle 13. října 2013

Food Diary IV.

Večeře: červená čočka s fazolkami a vejcem natvrdo

Přidávám malou ukázku jídel, které jsem zdokumentovala během mého prvního řekněme "odlišně stravovacího" týdne. Nebudu vám detailně vysvětlovat na jakém principu přesně funguje, ale základem jsou především tyto potraviny: vejce, maso, ryby, luštěniny a zelenina.

Víc se k tomu vyjadřovat nechci, abych tak předešla všem přednáškám o tom, co je pro mě nejlepší a jak správně se má člověk stravovat - veřte mi, VÍM TO! Jedná se pouze o dočasný režim, jelikož dlouhodobě se to držet nedá nemá. Není to nic hrozného, ale chce to pevnou vůli a chuť si pokrmy předem připravovat, jelikož popadnout něco v rychlosti jako např. jogurt, housku, jablko,... nelze.  Teda lze, ale okurka, mrkev či pár mandlí vás zasytí na opravdu krátkou dobu - odzkoušeno. Týdny mám teď dost hektické a jsem ráda, když se vůbec stihnu najíst, takže mi tento režim jistým způsobem vyhovuje. No a alespoň se mám opravdu na co těšit! Proč? Mám jeden den v týdnu (na který se těším jak malá holka) povoleno sníst na co příjdu = tzv. cheating day. A ten si užívám až do fáze, kdy nemůžu ani popadnout dech, jak jsem nacpaná :-D
Snídaně: omeleta s jarní cibulkou z mikrovlnky, okurka, paprika, hrášek 
Snídaně: míchaná vejce s jarní cibulkou a hlívou ústřičnou + zelenina (okurka, paprika)
Večeře: brokolice vařená v páře + směs z kuřecího masa, žampiónů, červené papriky, jarní cibulky a sezamu
Snídaně: volské oka s kuřecí šunkou a hráškem + okurka, rajče 
Oběd: červená čočka s rajčetem, špenátem a hráškem + kyselé okurky
Snídaně: 2 míchaná vejce, kuřecí šunka, zelenina (zelené fazolky, paprika, rajče, okurka)
Večeře: cuketovo-mrkvové nudle se špenátovou směsí (špenát, žampiony, mrkev, česnek, jarní cibulka)
Oběd: směs z květáku, lilku, hlívy ústřičné a vejce
Večeře: zbytek z obědu (viz obrázek výše), cizrna, mix salát, kuřecí šunka
A teď ten očekávaný povinný "cheat day". Není nic lepšího než se nuceně nacpat dobrotama, to musíte uznat.

A tak jsem se rozhodla upéct svůj historicky první kynutý jablečný štrůdl. Musím teda uznat, že zpracování těsta byla pořádná makačka. Kde se hrabe posilovna. Hrála jsem si na hrdinku a odmítala použít kuchyňský robot. No příště už tuhle možnost zvážím. Ruka mě bolí ještě dnes, a to mi mamča dost pomohla. Každopádně výsledek stál za to. V 18h jsem začala s přípravou, ve 20h vytahovala z trouby (Na poslední chvíli! Ještě, že jsem zaregistrovala tu vůni!) a ve 21h už byl jeden ze štrůdlů jedináčkem - taťka, který mimochodem nejí příliš sladké, se vrhnul na rohy a mamka ochutnávala a ochutnávala a ochutnávala až dojedla celý závin. Okamžitě mi bylo oznámeno, že brzy upečeme další. Měla jsem z výsledku obrovskou radost. Není nad vděčné strávníky.


Samotná manipulace s těstem po vykynutí byla úžasná. Už jsem viděla tu "lepící se kejdu" a sebe, jak statečně bojuji. Obavy však byly zbytečné. Těsto bylo nádherně vláčné a průžné. Troufám si říct, že by šlo natáhnout i rukama bez pomocí válečku. Navíc bylo krásně pevné, takže další obavy z protrhnutí těsta při rolování  - zase naprosto zbytečné! 

Pro zájemce ZDE je recept.

Jelikož už se na mě týden ve spíži smálo kokosové mléko, rozhodla jsem se ho zpracovat. Zaujal mě recept u Lucky (zde) na domácí bounty tyčinky. Jako malá jsem je zbožňovala. Navíc mám doma dva milovníky kokosu, tak jsem věděla, že na jejich konzumaci nebudu sama. Příprava je hrozně jednoduchá a výsledek stojí opravdu za to. Mohu jedině doporučit! Zmizely během pár minut a celá rodina jsme se shodli, že byly výrazně lepší než ty kupované. Fotku bohužel nemám (jak jsem zmínila, doslova se po nich zaprášilo), ale nemohla jsem je prostě opomenout! 


"Odpolední svačinka" :-D (kotel banánové kaše, jablečný štrůdl, máslové sušenky, nugátová čokoláda, oreo sušenky a Caro, které mi opravdu moc chybí...) Juj, to byla pořádná bolest bříška, ale stálo to za to!
...

Pokud máte nějaké rozumné dotazy ohledně mé stravy, ptejte se.

SHARE:

16 komentářů

  1. Podle mě je prostě nejlepší jíst pořád tak nějak zdravě, vyváženě a každý den si dopřát něco menšího (někdy i velkého :D) sladkého, než se týden omezovat a pak se tím nacpat. Příznivcem žádných diet rozhodně nejsem, ale to ty víš a taky víš, jak je to správné, takže tady nebudu rozumovat a kecat ti do toho :)
    Ten závin vypadá božsky, už u instagramu mi tekly sliny:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě máš pravdu, ale tohle je měsíční "dieta" (fuj, to slovo nesnáším :D), kdy ta skladba jídla přes týden je nastavená tak, že ten cheat day je povinný a díky němu člověk spaluje, nikoli přibírá jak tomu bývá u jojo efektu. Dost jsem studovala a nechávala si radit. Nejsem hazardér se svým zdravím :) Takže neboj.

      Závin neměl chybu! Jak od babičky. Opravdu doporučuju. Já, která často zvorám i ten nejjednodušší recept :D, jsem ho zvládla bez problému. Ale nic zdravého. Ani třtinový cukr, ani celozrnná mouka, takže tě asi nepotěším :-D

      Vymazat
  2. Ten závin rozhodně musím vyzkoušet! ♥
    Jinak jídla máš moc hezká. :)) Už dlouho chci ochutnat červenou čočku. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě mi pak dej vědět, jak dopadl. A malé doporučení: Peč ho zvolna, ať je uvnitř hezky propečený. Ja ho pekla moc rychle, a tak jsem ho ke konci musela připéct, aby byl i uvnitř hotový.

      Červená čočka mi chutná víc než ta běžná. Navíc ta loupaná je hotová během 5ti minut. Ideální rychlá večeře či oběd.

      Vymazat
  3. S tím Cheating dnem to zní hodně zajímavě:) Také se přikláním spíše k názoru
    Markét, ale všechno se má zkusit! :D Držím ti palce, ať se cítíš dobře a budu se těšit na tvé další postřehy a úspěchy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až budu v "cíli" :-D tak se k vyváženému stravování vrátím. Ale momentálně jsem měla takové problémy, že jsem se nedokázala ovládat. Díky tomuhle režimu se cítím skvěle a přešly mě neovladatelné chutě. Bylo nutné razantně nastavit pevný řád.
      Děkuji moc, jsi zlatá. Určitě shrnu i příští týden.

      Vymazat
    2. Není vůbec zač :) Chápu, že někdy je "potřeba" razantní změna.. :)

      Vymazat
  4. jídla mi dost připomínají paleo stravu se kterou jsem v podstatě začínala svůj blog, sice se teď stravuji už jinak, ale za paleo/primal základy jsem moc ráda, minimální mi dala nový pohled na důležitost obsahu kvalitních tuků v jídle...jen se tě chci zeptat, co je tedy tvým cílem s tímto "ne zcela běžným jídelníčkem"? Jako cheating day beru, taky si jednou za čas dopřeji, ale tak nějak rozumně...jestli se ten den totálně přejíš musíš se přece cítit hrozně ještě celý další den...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, nemá to úplně daleko k paleo stravě, ale je to o dost přísnější, jelikož nemůžu ani mléčné výrobky a ořechy pouze v malém množství např. pár mandlí jako rychlá pomoc při zahnání hladu.
      Mým cílem je zabojovat s nabranými kily (což se mi daří...ťuk ťuk na dřevo), cítit se lépe a hlavně je to takový očistec před vyváženou stravou, na kterou jsem najela už 100x, ale vždy se mi to zvrhlo.
      Ano, druhý den jsem se cítila ještě plná, ale jen do dopoledních hodin. Jídlo, které během cheat dne přijmu, projde tělem bez toho, že by mu nějak ublížilo (uložilo se do tuku, apod.). Každopádně ač jsem se celý týden na cheat day těšila, nakonec jsem neměla ani pořádné chutě, takže účel této "diety" splňuje má očekávání.

      Vymazat
  5. Taky bych chtěla někdy zkusit něco takového, ale to by doma musely takové suroviny být a u nás jsem zastáncem zdravé stravy jen já, takže by mě poslaly k šípku, takže snad někdy.. ;) I když moc nevěřím, že by mě sacharidy v podobě zeleniny uspokojily. Teď jsem měla k večeři zeleninový salát s vajíčky a cottage sýrem a stejně jsem potom měla hlad, tak jsem si šla pro krajíc chleba a už to bylo ok.. já prostě sacharidy potřebuju a mléčných výrobků a ovesné kašičky bych se asi jen tak nevzdala no :D zatím ne.. Hlavní je, že ti to vyhovuje a cítíš se dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma jím zdravě taky jenom já :) Naši mají radost z cheat dne, kdy semnou žerou o sto šest :-D Přes týden si tedy nakupuji a vařím zvlášť pro sebe a oni si jí své jídlo. Takže na tohle není třeba se vymlouvat :-P vše jde, když se chce. Taky jsem si myslela, že určitých věcí se nevzdám, ale je to jen na čas a mé odhodlání se sebou něco udělat bylo větší.

      Vymazat
    2. Já si taky mnohdy vařím pro sebe a jejich jídlo odmítám, hlavně teda večeře, ale já myslela spíš, jako že mě v tom nepodporují a když žádám o nějaký peníze na nějakou surovinu, tak často neuspěju ;)

      Vymazat
  6. moc hezky si vaříš, všechno vypadá tak zdravě, chutně, ale přecijenom já bych tam ten chlebík, rýži, pohanku snesla :D
    a ten cheat...nebylo ti těžko? to bych asi nezvládla, ale když ti to vyhovuje, tak proč ne :) jsem zvědavá na výsledky :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko mi bylo a pořádně :-D No už jsem sacharidy do stravy zařadila...dlouho jsem to bez nich nevydržela :-D Jinak výsledkem byly 3 kila dole.

      Vymazat
  7. Tak ti "svačinku" ti těžce závidím. No, aspoň, že sis to tak hezky nachystala.. já si vždycky vezmu, trochu, pak dosypávám do dlaně a skončím s celým balením..:D

    OdpovědětVymazat
  8. Veru moc děkuji za super inspiraci. Dneska jsem zahájila nízkosacharidovou dietu, zatím mám plán to zkusit na týden a pak uvidím...nevěděla jsem si rady se skladbou obědů a večeří a tys mě nakopla :) děkuju moc.

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig