čtvrtek 4. července 2013

Recipe: Millet Carrot Cake | Mrkvový jáhelník s jahodami


Jak jsem vám slíbila, přidávám dnes recept jáhelníku. Vždy si recepty přizpůsobuji, a tak bych lhala, kdybych tvrdila, že je pouze z mé hlavy. Na internetu jsem však kombinaci s mrkví nenašla, což nechápu proč, jelikož výsledek je dle mého názoru famózní. A teď už k samotnému receptu.


Budete potřebovat:
150g jáhel (před vařením 3x spařit horkou vodou) 
300 ml mléka
200 ml vody
2 vejce
2 menší mrkve
skořice
50 g semínek (aneb co dům nedal - slunečnicová a sezam)
20g pokrájených sušených brusinek
2 KL agáve sirupu (či jiného sladidla)
4 jahody na ozdobu

Spařené jáhly přelijeme 200 ml vody a 300ml mléka. Přivedeme k varu, přidáme špetku soli a na mírném plameni vaříme pod pokličkou za občasného míchání cca 10 minut do měkka. Po té necháme ještě 5-10 minut dojít. Po vychladnutí do jáhel přidáme 2 žloutky, směs semínek, brusinky (prostě téměř cokoli, co doma máte a rádi baštíte - fantazii se meze nekladou), na jemno nastrouhané mrkve a osladíme agáve sirupem. Nakonec vmícháme sníh z bílků, poklademe plátky jahod a pečeme při 200°C asi 30-35 minut.

Jak už je z fotky viditelné, jáhelník je trochu sypké konzistence. Určitě nečekejte žádnou "mokrou buchtu". Chutově mi připomíná domácí müsli tyčinku z pekárny, kterou jsem si jednu dobu kupovala pořád dokola.


...

Pokud vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět a jakékoli dotazy ohledně receptu zodpovím v komentářích.


SHARE:

3 komentáře

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig