neděle 18. června 2017

Fitness BUT health first | Superfoods | Detox drops | My first Acai bowl


Tolik se mi toho honí hlavou, co bych vám ráda pověděla, a tak málo času na psaní článků mám. Moc ráda bych to ale změnila, tak doufám, že mám stále vaši přízeň a rádi si mé články zase po nějaké době přečtete. Dnes bych vám ráda ve zkratce pověděla něco o mé cestě za zdravým životním stylem, která se mi v posledních letech tak trochu "zvrtla".


Jíst zdravě jsem nezačala kvůli hubnutí. Začala jsem se stravovat zdravě proto, abych jednoduše byla zdravá. Bílé těstoviny jsem vyměnila za kuskus, začala snídat ovesnou kaši, seznámila se s tím, co je to vůbec bílkovina, a malými krůčky se dozvídala o tom, jak naše tělo funguje. Musím říct, že v té době jsem byla opravdu spokojená, a to jak vnitřně, tak i se svou postavou. Cvičila jsem pro zábavu, běh byl pro mě ta nejlepší forma aktivního odpočinku a jídlo jsem si užívala pro jeho chuť. Neřešila jsem kalorie. Poté ale přišel trend, který mi změnil život -být FIT(NESS). Od běhání a domácího posilování jsem přešla ke zvedání činek v posilovně, začala zkoušet různé diety např. jsem držela (zcela zbytečně a ŠPATNĚ!) sacharidové vlny. A tady bych se pozastavila, jelikož mým cílem není popsat celou mou "fitness journey," ale upozornit na to, že ve chvíli, kdy začnete řešit kalorie a jste posedlí vším, co má nápis zero, light, 0% cukru, apod. zapomenete, že vaší prioritou bylo původně BÝT ZDRAVÁ.  Nyní mohu s čistým svědomím říci, že opět upřednostňuji to, co je zdravé, nikoli nízkokalorické.


Spolu se zdravými potravinami zařazuji pravidelně také doplňky stravy. O těch už jsem jdnou psala v tomto článku, ale ráda bych ten seznam trošku aktualizovala. Kromě naprostého základu, kterým je vitamin C, zařazuji pravidelně další vitaminy.

Vždy užívám Hořčík, jelikož ne jen, že díky němu nemám křeče (na které opravdu trpím, když často cvičím), ale také se necítím tolik unavená a podrážděná. Magnesium je jednoduše pro mě něco, co když mi doma dojde, tak okamžitě běžím do lékárny. V Benu jsem u pokladny objevila dokonce Magnesium v kombinaci s vitamin B6, který je mimo jiné skvělý na pleť.

Jelikož jsem poměrně citlivá na inzulin, druhým nejdůležitějším doplňkem je pro mě Chrom. Doporučuje se i při hubnutí, kdy vlastně vyrovnáváním hladiny cukru v krvi krotí chutě na sladké. Na mě funguje skvěle. 

Mimo doplňky jsem také do košíku přihodila růžovou Himalajskou sůl, kterou používám už roky a nedám na ni dopustit. Mí klienti online coachingu ví - doporučuji ji všem!



Poslední měsíc víc a víc dbám také na příjem SUPERFOODS. Neříkám, že byste na nich měli stavět jídelníček, ale každý malý krůček ke zdraví se počítá. Chcete nějaké tipy? Zde jsou mí dva favoriti!

Veru se mi vždycky směje, že snad úplně do všeho přidávám chia semínka. Jelikož poslední dva měsíce každé ráno snídám smoothie, putují většinou tam. Moc ráda si je ale také přidám jen tak do vody. 

Superpotravinu, kterou jsem se chystala koupit už věčnost, je Acai prášek. Moje láska k acai byla zažehnuta s mou první acai bowl v Cacau Prague. Když jsem si následně přečetla všechny účinky na zdraví, která Acai má (pozitivní vliv na oxidační stres, se kterým bojujeme snad všichni, podpora imunity, zpomalení stárnutí - to chceš, prevence proti nejrůznějším nemocem, atd.), začala jsem se po něm shánět. Překvapilo mě, že ho lze sehnat i v lékárně, a tak, když mě před nedávnem slovila lékárna Benu o spolupráci, první věc v košíku byl právě Acai powder.

Zkusila jsem i domácí ACAI BOWL, ale přiznám se, že moje lenost je silnější, a tak acai momentálně přidávám spolu s chia do svého ranního smoothie.  Pokud by vás zajímal recept, dělala jsem ji podle Leničky (odkaz ZDE).



A jak se říká, last but not least, jsou tyto Bachovky zaměřené na DETOX. Nevěřím na zázraky, ale jak jsem říkala, každý krůček ke zdraví se počítá, a jestli něčemu opravdu věřím, tak to jsou bylinky. Pomohly mi už nesčetněkrát. Kapky jsem zatím ještě nenačla, jelikož mě teď čeká dost cestování (a pravidelné užívání tímpádem není zaručeno :D), ale určitě se vám o nich ještě zmíním. V okolí znám totiž minimálně tři lidi, kteří na ně pějí ohromnou chválu. Druhů Bachovek je neskutečně moc - antistresové, na dobrý spánek, pro energii, na hubnutí, na deprese, sebědůvěra, atd. Každý si vybere to své.

...

Tak já doufám, že vám byl tento článek nějakým způsobem přínosný. Jsem ráda, že mě Benu popostrčila do toho, abych začala opět přispívat na blog.
Ráda bych se vás ale zeptala, o čem byste si rádi početli? Jsem jedno ucho.
SHARE:

4 komentáře

  1. Já se začala zajímat o doplňky a přírodní cestu cca 2 týdny zpět a musím říct, že už teď vidím nějaké výsledky :)

    KIND TO YOURSELF

    OdpovědětVymazat
  2. Muj osvedceny doplnek stravy je tento multivitamnin - https://www.lekarnasporilov.cz/leciva-a-doplnky-stravy/vitaminy-a-mineraly/walmark-spektrum-vitality-50-xmas16-tbl-100-30.html obsahuje opravdu velke mnozstvi vitaminu a me se diky tomu zlepsilo traveni, krece v nohach a celkove se citim lepe.

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig