pondělí 31. března 2014

Exercising in March



Dnešní článek bych chtěla věnovat tomu, jak jsem se v uplynulém měsíci hýbala, respektive cvičila a běhala. Ze zvědavosti jsem si i na začátku března zaznamenala své míry a nyní se po měsíci opět přeměřila. Váha mě už dávno nezajímá. Ta hrála roli v dobách hubnutí bez pohybu (Díky bohu, že tohle už je za mnou, ale chybama se člověk prostě učí.). Příští měsíc bych si chtěla zajít na inBody, tak snad nebudu z výsledků úplně zklamaná. Teď se na to ještě necítím. Zatímco některé by ty ne příliš přívětivá čísla mohla motivovat, já se obávám opačného. Proto to raději nebudu pokoušet a ještě si alespoň jeden měsíc počkám.

Cvičení

Před pár dny jsem vyhlásila "running challenge" a musím se vám pochlubit, že už nyní jsem na 42km, takže já si zvyšuji cíl na 100km :) A doporučuji přemluvit některou ze svých kamarádek/kamarádů, aby do toho šli s vámi. Já běhám z velké části sama, ale občas vyběhnu i se svou nejlepší kamarádkou a mohu vás ujistit, že s ní se mi běhá o 200% lépe. Dále jsem změnila motivaci k běhání. Upřímně, primárním cílem bylo vždy zařadit běhání jako formu cvičení, tedy kardio. Teď? Vybíhám z domu s cílem získat dobrou náladu, a pokud tam bude i nějaký ten bonus v podobě změn v proporcích mé postavy, tak proč ne :)



Workout Calender
1.3.  Vlastní kruháč 30min 
2.3.  Nic
3.3.  Břišní pekáč s Gitou (Online Fitness) 45min + 100 squatů
4.3.  Nic
5.3.  XHIT Daily 57 minut:
      1) McDonald Calorie Burner 6min
      2) Legs like Victoria Secret Model 10min
      3) 10 Exercises for tight Butt 9min
      4) The Chair Workout 10min
      5) Intense Sexy Bikini Abs workout 12 min
6.3.  Nic
7.3.  Dopoledne: Power Plate 30min
      Odpoledne: Kruhový trénink s Monikou Gavlovskou (Online
      Fitness) 45min
8.3.  Nic
9.3.  Běh 7 km
10.3. Nic 
11.3. Jillian Michaels - No More Trouble Zones 60min
12.3. procházka 5km
13.3. Dopoledne: procházka 7km
      Odpoledne: Fitness Blender 1000 Calories workout video 60min
14.3. Power Plate 30min
15.3. Nic
16.3. Tabata s Filipem Saidlem (Online Fitness) 40minut
17.3. Fitness Blender Butt & Tights 35minut + Břišní pekáč s Gitou
      (Online Fitness) 45minut = 1h 20min
18.3. Nic
20.3. Běh 12 km + 10min Abs
21.3. Běh 6,5km; procházka 4km; úklid+stěhování (prostě náročný den :D)
22.3. Běh 8km; procházka 7,2 km
23.3. Nic
24.3. Nic
25.3. Jillian Michaels Banish Fat Boost Metabolism 35minut
      + 7min Butt Victoria Secret Model workout = 42 minut
26.3. 30min kardio,butt, abs (vlastní nápady)
27.3. Běh 6,5km
28.3. Běh 9km
29.3. Břišní pekáč s Gitou (Online Fitness) 45minut
30.3. Nic
31.3. Nic 

* Z velké části u mě převažuje kardio, a to chci pro nadcházející měsíc změnit. Pondělky a čtvrtky bych měla chodit cvičit na TRX, tak snad mi nic nebude kazit mé plány.

* Ve volné dny většinou pracuji a jsem tak vyčerpaná, že už se na nějaké cvičení nezmůžu.   Dnů, kdy jsem opravdu nic nedělala, bylo po skromnu, což je i důkazem toho, že už se do jakékoli formy pohybu nemusím nutit, jako tomu bylo kdysi - třikrát hurá :-D

Míry

Rozhodla jsem se nakonec nevypisovat konkrétní čísla. Snad mi odpustíte, že si je nechám pro sebe, ale prozradím úbytek cm na konkrétních partiích. Ne všude se mi podařilo zhubnout, ale nevadí. Chce to trpělivost a začít pořádně makat, Veroniko!

Začnu hezky od vrchních partiích. Zde jsem si přeměřila paže, kde jsem zaznamenala úbytek 1 cm. Předem upozorňuji, že žádné párátka mít nehodlám a snažím se ruce při cvičení zaměstnávat jen jak to jde (ale i tak bych měla přidat), zbavit se tak tuku a nabrat nějakou tu svalovou hmotu. No tady to bude běh na dlouho trať, a to i z důvodu, že cvičím převážně formou bodyweight. Dále pas. Zde jsem se pohnula o 2 cm, což mě mile překvapilo. Hrudník jsem přeskočila, jelikož mi tato míra nepříjde podstatná. Prsa půjdou dolů tak či onak, s tím jsem smířená :-D Přes boky se měřím na dvou místech, a to v oblasti kyčlí, kde se mi nijak míra nezměnila a poté opravdu v oblasti boků těsně pod zadkem a tam jsem shodila 3 cm, což mi udělalo asi největší radost, jelikož tato partie patří hned po stehnech mezi mé nejproblémovější. Přes zadek mám dole 2 cm a stehna jsou na tom stále stejně. Což mě trochu deprimuje, jelikož už na ně nezabírá ani běh (který zabral vždy!), a dokonce ani lymfatické masáže, které již asi 4.týdnem navštěvuji (2-3x týdně).

Řekla bych, že za měsíc to nejsou vůbec špatné výsledky. Jak jste si mohli všimnout, cvičím 4-5x týdně, ale nic extrémně náročného. V jídle je to stále stejné. Snažím se udržovat poměr 80:20. Těch 20% většinou padne na víkendy, kdy si člověk touží odpočinout a s tím v mém případě souvisí i dobré hříšné jídlo. V posledních dnech jsem začala omezovat porce, jelikož mám stále potřebu jíst hodně :-D Zaujal mě článek od Nikki (zde), který mě přímo vystihl. Od chvíle, kdy jsem začala jíst zdravě, jsem i automaticky navýšila porce :-D

Mohu vřele doporučit... Já totiž nejsem spokojená, dokud nemám plný talíř :-D

Cíle

Každopádně léto se nám blíží a já bych měla opět ráda postavu, alespoň jako loni. Pro mě totiž byla letošní zima noční můrou. Tentokrát mám však o štíhlé postavě úplně jiné představy. Pro začátek by mi stačilo, kdyby u mě bylo pravidelné cvičení znatelné. Netoužím po žádných extrémech. Ačkoli mnohé slečny za jejich supermanské výkony obdivuji, nechci se (prozatím) řadit mezi ně. Jsem toho názoru, že ženská postava má mít určité (prostě ženské!) proporce a nadměrné množství svalů patří mužské populaci. Nechci však rozpoutat žádnou zuřivou diskuzi. Respektuji každého názor a kdybychom chtěli všichni vypadat stejně, tak by to taky byla pěkná nuda!



Hlavním cílem je však u mě síla vnitřní, tedy psychická vyrovnanost. Tu jsem v poslední době dost postrádala, ale jsem připravená na tom zamakat. Pak je tady dost velké riziko, že když se vydáváte na cestu zdravého životního stylu, začnete být jídlem skoro "posedlí". Zjišťujete o potravinách tolik, že je snad nemožné, abyste si zanechali chladnou hlavu. Nelze nepřemýšlet u každého sousta, co že to vlastně do sebe strkáte (tím nemyslím jen éčka, emulgátory,apod. ale i poměr T,S,B).  Nebo taky můžou přijít chvíle, kdy naopak cítíte, že si určité věci odpíráte a vynahrazujete si to ne až tak vhodnými způsoby - říkejme tomu žravky :-D Hodně šokolaate, prosím!



Asi připravím ještě krátký článek o tom, co plánuji cvičit (a jíst) v následujícím měsíci květen. S kamarádkou jsem dokonce uzavřela menší sázku, takže motivaci mám slušnou.

...

Tak dnes jsem se po delší době trochu víc rozepsala. Já doufám, že pro vás byl článek alespoň trochu zajímavý a pokud budete chtít i shrnutí měsíce duben, stačí mi to napsat do komentářů.

 A co vaše cíle a výsledky za poslední měsíc(e)? Daří se vám v jídle a cvičení?

SHARE:

16 komentářů

  1. Krásně cvičíš, velká pochvala :)
    Já žádné výsledky nemám, vlastně se ani neměřím a vypadám pořád stejně (už snad několik let?!:D), ale cíl by se saozřejmě našel - být sexy kočka! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Markét! Ty už sexy kočka jsi, tak to je těžko ještě něco vylepšovat :-D

      Vymazat
  2. Super článek:))) Já jdem se teď na běhání taky dala dost:) chtěla jsem ho mít pouze jako doplněk k domácímu cvičení, ale nějak mě to začalo víc bavit, a tak s přítelem už chodíme častěji:)) a vážně to je ve dvou stokrát lepší než, když jdu sama:) určitě napiš takovýto článek i za duben:) budu se těšit na to, jaké další změny (ať už v postavě ale hlavně v druhu cvičení, pokroku v běhání atd) budeš mít:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Dobře, i to je motivace, že vám budu chtít sepsat ty nejlepší výsledky a budu se tímpádem mít čím chlubit :-D Běh je super. Chtěla bych se hecnout a zařazovat ho jako doplněk a ne, že mám hned odcvičeno :-D

      Vymazat
  3. Mať tak tvoje odhodlanie ! :)) ja sa síce snažím, vždy som chcela mať Xs ko, ale keď z toho Ska to ide tak ťažko dole :( a pri tolkom učení akým nás zavalujú je moje jediné východisko čokoláda a to je velmi, velmi zle :D musím sa dakopať aspoň k pravidelnému pohybu, síce chodím behať, ale len 2krát do táždňa a to vôbec nestačí :D ďakujem za motiváciu ; )

    CHOCOLATE KISS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odhodlání já mám, ale nevydrží mi příliš dlouho, a to chci změnit. Dělala jsem chybu, že jsem si dávala příliš velké cíle. Musím být skromnější :-D a k těm velkým pokrokům se probojovat :-) A chodit běhat 2x týdně je i tak úspech! :)

      Vymazat
  4. no super, len tak dalej! Ja som sa za posledný mesiac tiež pekne nakopla a cvičila aspon 3 krát týždenne min. pol hodinu. A mienim v tom pokračovať :) Tie motivačné obrázky vedia vždy nakopnuť :)

    OdpovědětVymazat
  5. no jo porce, s těma taky někdy bojuju :/ přeju hodně zdaru :)

    OdpovědětVymazat
  6. Náhodou cvičíš fakt parádně! :) Já jsem ode dneška na cyklování sacharidů + programu P90X, tak uvidíme jak to půjde :) A tleskám ti s tím během!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Držím ti palce a obdivuju, že ses dala na cyklování. Já nechci nic počítat. Vždy, když musím něco "řešit", tak to skončí špatně. Takže na to půjde selským rozumem a akorát se budu více hlídat v tom sladkém (nepočítám ovoce, hořkou čokoládu a zdravé pečení) - respektive si ho min. na měsíc odepřu. Stejně mi nedělá po zdravotní stránce dobře.

      Vymazat
  7. Taky bych si chtěla vypěstovat lásku k běhu :(. Jen jsem už po pěti minutách udýchaná a naštvaně se vracím domů, že nejsem schopná víc :( . Jak jsi začínala s během ty a jak myslíš, že je nejlepší začít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš běžet "krokem". Úplně pomaloučku, jen abys trochu zvýšila tepovku, ale aby ses stíhala kochat krajinou :-D Teprve pak je běhání opravdu efektivní jako spalovačka a hlavně stíháš správně dýchat a běh si užívat. Ze začátku doporučuji začít na menších vzdálenost např. 3km a třeba je každým během o 1 km navyšovat :) Nejsem žádný profík, tak nechci nějak moc radit, ale tohle vše na mě (a myslím, že i na ostatní) funguje :-) Tak ať se daří! Nevzdávej to! :)

      Vymazat
  8. Veru...vždyť cvičíš jak divá a pak že ti chybí motivace, kočko! :))) Mimochodem super článek, moc se mi takový líbí...motivuje i mě! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek, poslední odstavec můžu víc než souhlasit....teď chci být na sebe taky trochu tvrdší ,pže v březnu ať jsem cvičila tak zase bylo moc prohřešků a výsledky pak nejsou žádné....a přesně jako u tebe nechci nic počítat ,řešit ,pže pak to přesně u mě nastává zlom a končí to špatně = žravá Jinak jsi cvičila krásně a já v neděli šla poprvé letos vyběhnout a byla jsem na sebe pyšná 7 km v kuse u mě oopravdu výzva :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Já si myslím že cvičíš krásně. Běh miluju ale hodně dlouho trvalo než jsem překonala nechuť z 1500m ze základky :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Samé pozitivní noviny, chválím Verunko, chválím :)* a moc ti to přeju. Hlavně buď v pohodě, nic není tak hrozné, jak si občas myslíme. Měj se hezky a jsem si jistá, že další měsíc uvidíš zase další hezké výsledky :)

    OdpovědětVymazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig